Gå til innhold

Tar opp kampen mot tyvbruk av bilder på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg liker initiativet, jeg har forsøkt å få tak i fotografen for å få orginalbilder til å trykke opp av fine bilder jeg har sett på nett, lettere sagt enn gjort...

 

AtW

Få eller kjøpe? Hvorfor skal folk gi bort bilder egentlig?

 

 

Avhengig av fotografen, min erfaring er at noen tar betalt, noen gir bort. Men det er vel ikke så viktig? Uansett hva de gjør, så er poenget at det er vanskelig å vite hvem som er fotografen i mange tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

så er poenget at det er vanskelig å vite hvem som er fotografen i mange tilfeller.

 

Er det nå det da? De fleste bildene finner du nok på nettsider som enten er fotografens eller nettsted som sikkert kan formidle viderekontakt. Men klart at finner du bilder på nettsted som allerede har knabbet de fra andre (uten kreditering) så blir det mer komplisert.

 

Men mest handler det vel helst om vilje, om å gidde tenker jeg..

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

så er poenget at det er vanskelig å vite hvem som er fotografen i mange tilfeller.

 

Er det nå det da? De fleste bildene finner du nok på nettsider som enten er fotografens eller nettsted som sikkert kan formidle viderekontakt. Men klart at finner du bilder på nettsted som allerede har knabbet de fra andre (uten kreditering) så blir det mer komplisert.

 

Men mest handler det vel helst om vilje, om å gidde tenker jeg..

 

Tor

 

 

Kanskje er ikke jeg så flink, men jeg har lett ganske lenge etter noen bilder, og aldri funnet fotografen, og selv de der jeg har funnet fotografen har det vært ganske mye stress i endel tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...