Gå til innhold

Gir blaffen i å sikre mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette understreker bare at det er for tungvindt å "sikre" telefonen.

 

AtW

På Android for eksempel er det et problem at kryptering og skjermlås blir styrt av samme passord, man kan ikke velge en enklere skjermlåssikring dersom man bruker kryptering.

 

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=29468 (med en haug av duplikater i søket)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å se om iphone 5s brukerene sikrer mye mer enn andre iphone brukere pga at de slipper å taste inn kode. (fingeravtrykk)

 

Ja, personlig synes jeg både fingeravtrykk og facial regognition fortsatt er for tungvint, det er raskt i 95% av tilfellene, men det er ikke nok.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå har exchange f.eks mulighet til å kreve kode for de som synker epost til mobilen, så gjerne ingen grunn til at jobb eposten skal ligge helt åpen for alt og alle.

Og for de som ikke ønsker å ha pinnkode, men fortsatt sikre bedriftsinfo, har man apps som TouchDown, som kjører epost osv i eget shell, som krever kode, men tillater at man synker kontakter og basic kalender info over til telefonen. Også må man slå inn kode om man ønsker å se detaljene til kalender oppføringene.

 

Eneste grunnen til at jeg har på mønster lås på min telefon, er for å hindre buttcalls.

Lenke til kommentar

Bruker mønsterlås på mob'en. Synes det er ganske enkel og raskt, jeg. Bruker det mest for å slippe å "lommering" o.l. I tillegg unngår jeg at ikke venner og familie "kødder" med den hvis jeg legger den fra meg et øyeblikk. Sikkerhetsmessig så kan nok koden avleses PGA fettflekkene (aka fettstripen) på skjermen.

Lenke til kommentar

Eg skal normalt ikkje noko fornuftig innpå der uansett. Ikkje brukar eg den så mykje heller. 10-20 i dagen kanskje. Dei sekundane skal eg klare å bruke for å ha betre sikkerheit på telefonen. Det ligg tross alt mykje informasjon der.

 

No har eg riktig nok funksjonar for å låse og slette telefonen over nett, men eg synest pinkode er greit likevel.

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å se om iphone 5s brukerene sikrer mye mer enn andre iphone brukere pga at de slipper å taste inn kode. (fingeravtrykk)

 

Enig. Pin-kode er helt greit for meg, litt tungvint. Da jeg oppgraderte til 5S var det egentlig helt fantastisk å kunne slippe å taste inn koden. Skulle ønske det var mulig å bruke det til flere ting på iphonen, som for eksempel å fylle inn lagrede passord.

Lenke til kommentar

Hvor langt holder et sånt passord hvis mobilen blir stjålet da?

 

Nå har jeg ikke satt meg inn i hvor lett det er å gå rundt problemet med et helt vanlig låsepassord, men husker godt hvor lett det var å fjerne WIndows-innloggingspassord...

 

F.eks kunne du ha resatt mobilen eller koblet til maskin, og så kjørt datagjennoppretting, og entet ut alle filene?

Lenke til kommentar

Syntes folk verkeleg at det er for tungvint å taste inn fire siffer for å låse opp telefonen sin? Det må vere same typen folk som sukkar høglytt når dei står framfor kassa og skal betale med bankkortet sitt.

Ser heller ikke problemet med å skulle taste inn passord, tar jo minimalt med tid.
Lenke til kommentar

Hvor langt holder et sånt passord hvis mobilen blir stjålet da?

 

Nå har jeg ikke satt meg inn i hvor lett det er å gå rundt problemet med et helt vanlig låsepassord, men husker godt hvor lett det var å fjerne WIndows-innloggingspassord...

 

F.eks kunne du ha resatt mobilen eller koblet til maskin, og så kjørt datagjennoppretting, og entet ut alle filene?

 

Det er ikkje akkurat noko kryptering, og dei som først får tak i telefonen kan sjølvsagt koble den til kva dei vil, men det er ein fordel om dei ikkje umiddelbart får tilgang til alt du har.

 

Det blir litt som å la nøklane stå i ein ulåst bil. Finn nokon den, så tar dei den med ein gang. Tar du med deg nøklane, så må dei i det minste tjuvkoble den før dei kjem noko vei.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...