Gå til innhold

Tordentale fra Zuckerberg – ringe selv til Obama


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som husker tilbake til tiden Facebook var forholdsvis nytt, og vi fikk vite bokstavelig talt all informasjon på profilen din var tilgjengelig til utviklerne av en app så fort du hadde koblet den til profilen din?

Da mener jeg all informasjon, ned til hver eneste, minste detalj.

 

På den tiden spøket vi om at CIA definitivt kontrollerte minst én av de populære appene. Spøket, men antok det var sant, for hvorfor skulle de ikke dra nytte av en slik gullgruve av informasjon?

 

Det siste året har vist seg vi skulle sagt NSA (CIA er bare pga. Hollywood-filmer), men jeg er fullt overbevist om at vi hadde rett den gang. Hvorvidt Facebook opererte med så latterlig personvern med vilje eller ut fra korttenkthet vil jeg ikke spekulere i, men det er ganske foruroligene uansett.

 

Har forøvrig ennå en FB-konto, som egentlig bare brukes som Messenger-erstatning. Inaktive brukere må være langt mer frustrerende enn folk som prøver å unngå overvåkning, om slik overvåkning faktisk foregår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke lenge siden Facebook logget all din aktivitet på internett, selv om du hadde logget deg ut fra Facebook siden. Det er ganske ille. Mener at Facebook forandret på dette for et drøyt år siden, etter at det ble stor oppmerksomhet rundt dette i media. Setter pris på Zuckerbergs kritiske uttalelser om internettovervåkning, la oss håpe at det ikke kun er et spill for galleriet . Tiden vil vise...

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...