Gå til innhold

Test: Silverstone Tundra TD-02


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min 3930K@4,2GHz i samme loop som et MEGET varmt Radeon 6970 ligger på 45-48 grader med Opera med 20 faner, Spotify, SimCraft, to WoW gående ingame og en PDF-fil...

 

Derfor har jeg vann. Og det er med gammel kjølepasta og 1cm støv på radiatorene, kall meg lat.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt vitsen med vannkjøling - oppnår nesten like bra resultat vanlig kjøler. Har en i7-3770K som ligger på ca 31 grader idle og 45 grader ved 100% last (romtemp ca 25 grader). Kjøleren er en Cooler Master Hyper 612S.

 

Fordelen med vannkjøling er jo at mens den CPU kjøleren din blåser 45 graders luft ut i kabinettet vil varmen med ein radiator bli sendt rett ut av kabinettet. På denne typen alt i ett sett er jo det den klare fordelen.

 

Dersom man beveger seg vekk fra ferdiglagde alt i ett løsninger får man plutselig kopla skjermkortet (og eventuelt hovedkortet) på samme loop uten at temperaturen går særlig opp og med eit lydnivå som er betraktelig redusert. Dette koster jo vel og merke ein del meir. Eg har ikkje erfaring med alle alt i ett sett so det er muleg du kan få ned lyden ganske mykje på dei og, men på grunn av tettheita på finnane i radiatoren trur eg nokk ein god luftkjøler (500-700 kr) vertfall kan utkonkurere dei fleste eg har vert borti.

Lenke til kommentar

Skiller bare 8 gradere fra beste settet i testet, til dårligste (enkelradiator)

Så er ikke mye som skiller de uansett, jevnt over gode produkter.

 

gå for det som passer i ditt kabinett, og er stillegående (pumpe) er mitt tips.

slår gigantiske luftkjølere stort sett uansett, vs plassen de tar.

Lenke til kommentar

Har Corsair H70 Silent Edition på amd FX 8350 at stock på 23c idle og max 43 grader under ei full natt med rendering.

 

samme @ 5ghz gir meg 25c idle og 47c under natt med rendering

 

superfornøyd, eneste negative er at jeg ikek får skifta kjøleveske uten å ødelegge elelr ty til manuelle reperasjoner etterpå

Lenke til kommentar

Ærlig talt folkens, overskriftene er jo TIL for å lokke folk til å lese, jeg syntes den var passende, hvis dere skal lese alt så forbanna bokstavelig så kanskje dere burde drite i å lese artikler i det hele tatt. Poenget var at kjøleren gjør en god jobb, hvor vanskelig var det å skjønne det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dere burde teste fryspunktet til vannet/kjølevæsken som blir benyttet.

 

Jeg har opplevd at en av disse ferdig-vannkjølingene frøys på +5 grader, noe som er litt dumt grunnet transport vinterstid her i landet. Oppstart av maskin med knallhard kjølevæske er ikke særlig bra hverken for det ene eller andre.

Lenke til kommentar

Dere burde teste fryspunktet til vannet/kjølevæsken som blir benyttet.

 

Jeg har opplevd at en av disse ferdig-vannkjølingene frøys på +5 grader, noe som er litt dumt grunnet transport vinterstid her i landet. Oppstart av maskin med knallhard kjølevæske er ikke særlig bra hverken for det ene eller andre.

din egen feil ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

slår gigantiske luftkjølere stort sett uansett, vs plassen de tar.

Vel, rediatoren er ikke akkurat liten. Disse settene er ikke mindre enn luftkjølere, men er (kanskje) lettere å plassere allikevel.

 

Det er jo forsåvidt hele poenget; kjølevæsken flytter varmen til en større kjøleflate enn hva du får til på en kjøler som sitter rett på CPU'en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan vil denne være i forhold til min Thermaltake True Copper 120 CPU-radiator mon tro? Er det noen vits i å oppgradere til vannkjøling? Har klokket min AMD FX-8350 til 8x4600MHz med Stock voltage,bare økt NB med 0.1V og CPU temp ligger på ca 55C ved heavy load og 35C i idle. Har en vifte på for å dra ut litt varme fra kobberen,men kan sette inn en til i push-pull,om nødvendig.Noe det ikke har vært enda... Kan jeg klokke den enda høyere med vannkjøing? Ser ikke fordelen. Utenom tyngden da... ;-) (2.9Kg kobber-radiator må festes ordentlig) Ellers: Kaboff!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...