Gå til innhold

Er det slik nye Apple TV vil se ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virkelig stusselige greier.

En fjernkontroll (til TV) sin hovedfunksjon (eneste) er jo å trykke på den for å kontrollere TVen. Dette blir jo vesentlig mer knotete og føles dårligere med en touchscreen. På samme måte som at mekaniske tastaturer føles bedre, og er mer populært for tiden, nettopp fordi de gir mye bedre respons. Ikke overraskende tok det aldri helt av å bruke bordflata som tastatur.

En god fjernkontroll kan du bruke uten å måtte se på hvor du trykker. På en mobil er dette ikke like problematisk, da du uansett bruker skjermen aktivt, og den du henter informasjon fra. Men når du ser på TV, så ser du på TVen, og ikke på fjernkontrollen...

Ergo, helt ubrukelig om den blir sånn. Noen skikkelige knapper med kvalitet er det som gjelder for meg i alle fall.

 

Ikke ser jeg hvorfor jeg ønsker å se på en liten og dårlig skjerm, når jeg kan se på den store og dyre TVen (i forhold)? Folk flest har jo uansett en smarttelefon man kan bruke apper og spill på, om man absolutt skal bruke det mens man ser på TV.

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Virkelig stusselige greier.

 

En fjernkontroll (til TV) sin hovedfunksjon (eneste) er jo å trykke på den for å kontrollere TVen. Dette blir jo vesentlig mer knotete og føles dårligere med en touchscreen. På samme måte som at mekaniske tastaturer føles bedre, og er mer populært for tiden, nettopp fordi de gir mye bedre respons. Ikke overraskende tok det aldri helt av å bruke bordflata som tastatur.

 

En god fjernkontroll kan du bruke uten å måtte se på hvor du trykker. På en mobil er dette ikke like problematisk, da du uansett bruker skjermen aktivt, og den du henter informasjon fra. Men når du ser på TV, så ser du på TVen, og ikke på fjernkontrollen...

 

Ergo, helt ubrukelig om den blir sånn. Noen skikkelige knapper med kvalitet er det som gjelder for meg i alle fall.

 

Ikke ser jeg hvorfor jeg ønsker å se på en liten og dårlig skjerm, når jeg kan se på den store og dyre TVen (i forhold)? Folk flest har jo uansett en smarttelefon man kan bruke apper og spill på, om man absolutt skal bruke det mens man ser på TV.

 

90 tallet ringte, lurte på hvor det hadde blitt av deg

Lenke til kommentar

En ATV til å spille iOS-spill med hadde vært et meget smart skritt. For «casual»-spillere er ikke grafikk så viktig. Se bare på Wiis salgstall sammenlignet med de dyrere og kraftigere konurrentene. Er egentlig overrasket over at det ikke har kommet enda.

 

Å forandre på fjernkotrollen er helt tullete. Dette med fysisk tilbakemelding er meget viktig. Styrer XBMC med XBMC Constellation på iOS i dag. På tross av at appen er meget bra på mange områder, irriterer jeg meg støtt over at jeg må se ned på telefonen for å få siktet inn fingrene når jeg skal bruke denne «fjernkontrollen» på min iPhone/iPad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...