Gå til innhold

Derfor krever Titanfall 48 GB på harddisken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor er anmeldelsen, jeg venter på høye tall som 9, dette er jo snakk om et spill hvor anmelder kan slippe seg løs og ha det morsomt i 8 timer så legge fra seg spillet og gi det en VELDIG høy karakter som 9.

 

Anmelderen er sikkert lei av de stressede spillene hvor han/hun må tenke eller gjøre ting raskt.

Anmelderen er glad for at Titanfall gir anmelder fri sjel og kan slippe og tenke på spill hvor hodet gjelder.

Lenke til kommentar

Det er den latterligste påstanden jeg har hørt på lenge. Tror virkelig sjefsingeniøren Richard Baker at 10-15 år gamle mp3-spillere har noe særlig prosessorkraft under panseret? Det at dekomprimering av lyd tar noe nenvneverdig prosessorkraft henger igjen fra tiden folk hadde Pentium 100 MHz og lignende. På moderne prosessorer tar det ikke 1% av en enkelt kjerne en gang.

 

Og hele 35 GB? En ukomprimert CD gir jo 74 minutter lyd i to kanaler, fra bare 0,65 GB. Det betyr at de må ha over 66 timer med ukomprimerte tokanals lydspor. Kan det stemme?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er den latterligste påstanden jeg har hørt på lenge. Tror virkelig sjefsingeniøren Richard Baker at 10-15 år gamle mp3-spillere har noe særlig prosessorkraft under panseret? Det at dekomprimering av lyd tar noe nenvneverdig prosessorkraft henger igjen fra tiden folk hadde Pentium 100 MHz og lignende. På moderne prosessorer tar det ikke 1% av en enkelt kjerne en gang.

 

Og hele 35 GB? En ukomprimert CD gir jo 74 minutter lyd i to kanaler, fra bare 0,65 GB. Det betyr at de må ha over 66 timer med ukomprimerte tokanals lydspor. Kan det stemme?

 

Påstand? Du mener de ikke har testet dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det var et greit valg. Lagring er sjelden et problem i dag når det koster under 1000lappen for 3TB.

Det er idiotisk og skriker amatører med stor A, spesielt når 30 gb vil aldri bli brukt (over 50%) hadde det vært 10 gb hadde jeg ikkje bryd meg, jeg hadde forståt i spilll som swtor som har haug med dialoger for all teksten den har. derimot titanfall har ikkje nærheten av så masse lydfiler eller i min så nå forventer jeg at dei alle er i WAV filer....

 

Dette kunne lett løyst med standard at man velger hvilket språk du vil ha så installerer du med det eller ønskes X språk så kan du installere det som tillegg som var helt normalt dei siste 10 årene

 

30 gb ekstra på 1 tb disk er ikkje mye , men fleste pleier hive det in på SSD som har langt mindre og fleste kjøpt seg 120 eller 250 der 30 gb betyr litt mer ;)

 

etter min mening kjøper jeg virklig ikkje CPU lasten som skylden når du ser kravene dei vil ha til resten av spillet er det latterlig dei tenker på dette, det er sikkert i virkligheten at dei rusha til release datoen og ikkje fåt jobbet med komprimering osv

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

 

Det er den latterligste påstanden jeg har hørt på lenge. Tror virkelig sjefsingeniøren Richard Baker at 10-15 år gamle mp3-spillere har noe særlig prosessorkraft under panseret? Det at dekomprimering av lyd tar noe nenvneverdig prosessorkraft henger igjen fra tiden folk hadde Pentium 100 MHz og lignende. På moderne prosessorer tar det ikke 1% av en enkelt kjerne en gang.

 

Og hele 35 GB? En ukomprimert CD gir jo 74 minutter lyd i to kanaler, fra bare 0,65 GB. Det betyr at de må ha over 66 timer med ukomprimerte tokanals lydspor. Kan det stemme?

Påstand? Du mener de ikke har testet dette?

 

Jeg tror han gjør det ja, må ærlig talt si meg enig i at det virker som total BS.

Om det er snakk om flere sett med teksturer og kopier av lydspor avhengig av kvalitet og språk kan jeg være tilbøyelig til å tro på det.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Påstand? Du mener de ikke har testet dette?

Det kan godt hende de har testet det, helt uten problemer på minstekravmaskinene og bare lyver om plassbruken. Eller kanskje de snakker sant og er fullstendig talentløse på dekomprimering og plassbruk på lydfiler. Noe er i hvert fall riv ruskende galt om de prøver å stappe inn 66 timer ukomprimert lyd eller om dekomprimeringen skulle ta noe mer enn en dråpei havet av prosessorkraften til minstekravmaskinene. Husk, vi snakker om 2 kjerner a 2,4-2,8 GHz med nye og effektive instruksjonstillegg, mens eldgamle enkeltkjernede Pentium 0,1 GHz klarte i sin tid å dekomprimere tokanals 256 kbps mp3 uten å hikke. Jeg tror ikke det er mulig å være så talentløs på komprimering at det er noe reelt problem. Jeg tror han lyver så det renner. Det store spørsmålet er hva disse 35 GB egentlig brukes til.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenk på Mass Effect 3 som har 40.000 linjer med dialog, Mange som skal ha den samme linja med dialog, flere veier å gå på dialogtreet. Det tar knapt 15GB

 

EDIT: Og Titanfall er ikke ment for enspiller.

Endret av emva
Lenke til kommentar

Liksom for meg som 5 TB er 48 GB i seg selv lite, men når 35 GB er ukomprimert lyd virker det som de er bare latt + hvem bruker Dual Core prosser til å spille med i dag liksom? evt har man en 360 å spille det på. Litt urettferdig for oss som har en veldig god pc, fikk liksom runt 60 på laptoen som ikke engang egner seg til å spille, fikk ikke testet på Stasjonæren da. Nå har jeg jo bestil disc versjoen men om jeg skulle laste ned via Orgin så ville det tatt meg 70-80 timer å laste ned nonstop.

Lenke til kommentar

 

Det er den latterligste påstanden jeg har hørt på lenge. Tror virkelig sjefsingeniøren Richard Baker at 10-15 år gamle mp3-spillere har noe særlig prosessorkraft under panseret? Det at dekomprimering av lyd tar noe nenvneverdig prosessorkraft henger igjen fra tiden folk hadde Pentium 100 MHz og lignende. På moderne prosessorer tar det ikke 1% av en enkelt kjerne en gang.

 

Og hele 35 GB? En ukomprimert CD gir jo 74 minutter lyd i to kanaler, fra bare 0,65 GB. Det betyr at de må ha over 66 timer med ukomprimerte tokanals lydspor. Kan det stemme?

Påstand? Du mener de ikke har testet dette?

 

 

Jeg er enig med Simen1, dette virker utrolig merkelig, det krever ekstremt lite å dekomprimere lyd med en komprimering som er egnet for lav CPU-bruk (mp3 er jo faktisk ganske CPU-tungt kontra mye), og plassbruken er også ekstrem.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på at mye av problematikken i dag er at de ikke utnytter antallet kjerner (for lav parallellitet), så synes jeg det er rart å gå til slike drastiske tiltak for noe som ikke er et problem overhode, og som bare ville gitt bedre utnyttelse av kjernene og instruksjonssett. Ja, selv den gamle lydkortet mitt gjør denne jobben for CPUen...

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er den latterligste påstanden jeg har hørt på lenge. Tror virkelig sjefsingeniøren Richard Baker at 10-15 år gamle mp3-spillere har noe særlig prosessorkraft under panseret? Det at dekomprimering av lyd tar noe nenvneverdig prosessorkraft henger igjen fra tiden folk hadde Pentium 100 MHz og lignende. På moderne prosessorer tar det ikke 1% av en enkelt kjerne en gang.

 

Og hele 35 GB? En ukomprimert CD gir jo 74 minutter lyd i to kanaler, fra bare 0,65 GB. Det betyr at de må ha over 66 timer med ukomprimerte tokanals lydspor. Kan det stemme?

Påstand? Du mener de ikke har testet dette?

Jeg tror han gjør det ja, må ærlig talt si meg enig i at det virker som total BS.

Om det er snakk om flere sett med teksturer og kopier av lydspor avhengig av kvalitet og språk kan jeg være tilbøyelig til å tro på det.

Det kan være flere ulike språk ja, kan også være en feil i installer så den tar med masse ekstra som ulike språk til disk.

HD texture pack er en annen forklaring, men det er skjelden noe man holder kjeft om.

Lenke til kommentar

Vel, for oss som sitter på råe stereo/surroundsystemer så er dette rent paradis, fikk kopien min i posten i dag og syntes lyden her er bedre enn i noen andre spill jeg har vært borti, ikke noe mer grøtete, dårlige eksplosjoner og lyder som ødelegger spillopplevelsen.. Ja takk til dette i fremtiden også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...