Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Da er det ikke lenge til Samsung Galaxy S5 er på vei! Så er på tide at telefonen får sin egen forumtråd.

 

Lanseringsdato 11.04.2014

 

- Kraftig oppdatert kamera (16 MP hovedkamera, 2 MP frontkamera)

- Vanntett

 

Telefonen støtter også 128GB Micro-SD kort.

 

Samsung Galaxy S5: Spesifikasjoner

  • Display: 5.1” FHD Super AMOLED (1920 x 1080)
  • Processor: 2.5GHz Quad core application processor
  • RAM: 2GB
  • Storage: 16/32GB
  • SD: Up To 128GB
  • OS: Android 4.4.2 KitKat
  • Connectivity: WiFi: 802.11 a/b/g/n/ac HT80, MIMO(2x2); Bluetooth®: 4.0 BLE / ANT+; USB: USB 3.0; NFC; IR Remote
  • Camera: 16MP (rear), 2.0MP (front)
  • Battery: 2800mAh
  • Sensors: Accelerometer; gyro; proximity; compass; barometer; Hall; RGB ambient light; Gesture(IR); Finger Scanner; Heart rate sensor

galaxy-s5-colors-8-1.jpg?itok=BTXaVhpI

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av erfaring har Telenor/Djuice vært veldig raske med å få inn telefonene da pga deres posisjon i markedet. Husker jeg bestilte S4 i fjor, og telefonen ble sendt før release date.

 

Separat: Samsung Galaxy S5 (prisguide): 5790 + 199 kr abonnoment = 8178

Djuice: Samsung Galaxy S5 + 199 kr abonnement = 7887

Prisforskjell: 291

 

Så hovedgrunnen til at jeg bestiller fra Djuice er at du ofte får telefonen før vanlige nettbutikker pga Telenor/Djuices posisjon i markedet (prioritert). En annen minst viktig grunn er Telenor/Djuice sine utenlandsregler når det kommer til databruk. Det koster maks 29 kr dagen i Europa for 20 MB, deretter settes hastigheten ned. Dette er mye bedre enn de andre operatørene, somforholder seg til skyhøye MB priser, men med et "tak" på 500 kr i måneden, noe som blir ekstremt dyrt. Er du sparsom og bare bruker det nødvendige er 20 MB nok per dag, og hvis du overskriver denne grensen er nettet bare satt ned til en lav hastighet, slik at man fortsatt fint kan bruke Google Maps uten problemer.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Bakdelen er jo at du må vente litt lengre på oppdateringer. Har f.eks. fortsatt ikke mottatt 4.4 på min S4 fra Djuice, mens de med "ren" nordisk telefon fikk oppdateringen for flere uker siden. Min neste telefon kommer ikke til å komme fra Telenor/Djuice hvertfall, for meg er den ventetiden helt utrolig irriterende og unødvendig.

Endret av Pennywise
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det jo en telefon fra Samsung, så hvis du ønsker å oppgradere den fordi du "må" ha oppdateringen et par mnd før, kan du bare oppdatere via Odin uten problem.

 

Så vil ikke si det argumentet står høyt i kurs hos meg.

 

Om avstemmingen: det er snodig at man MÅ svare på fargevalg dersom man ikke skal ha telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av erfaring har Telenor/Djuice vært veldig raske med å få inn telefonene da pga deres posisjon i markedet. Husker jeg bestilte S4 i fjor, og telefonen ble sendt før release date.

 

Separat: Samsung Galaxy S5 (prisguide): 5790 + 199 kr abonnoment = 8178

Djuice: Samsung Galaxy S5 + 199 kr abonnement = 7887

Prisforskjell: 291

 

Så hovedgrunnen til at jeg bestiller fra Djuice er at du ofte får telefonen før vanlige nettbutikker pga Telenor/Djuices posisjon i markedet (prioritert). En annen minst viktig grunn er Telenor/Djuice sine utenlandsregler når det kommer til databruk. Det koster maks 29 kr dagen i Europa for 20 MB, deretter settes hastigheten ned. Dette er mye bedre enn de andre operatørene, somforholder seg til skyhøye MB priser, men med et "tak" på 500 kr i måneden, noe som blir ekstremt dyrt. Er du sparsom og bare bruker det nødvendige er 20 MB nok per dag, og hvis du overskriver denne grensen er nettet bare satt ned til en lav hastighet, slik at man fortsatt fint kan bruke Google Maps uten problemer.

 

Angående utenlandspriser så er Netcom billigst. 39,- for 30Mb i EU/EØS. I tillegg får du også bruke 4G nett i utlandet i utvalgte land, blant annet Spania, Sverige etc..

 

Når det kommer til mobilen så er jeg enda usikker på om jeg skal kjøpe S5. Akkurat nå har jeg igjen fått et problem som telefonen tidligere har vært inne for (gyro-sensoren sluttet å fungere). Dette gikk selvfølgelig på garantien, og jeg skal nå snart sende den inn igjen. Håper mitt er at dette skal skje en tredje gang, slik at jeg kan reklamere på telefonen og få en ny tilbake, eventuelt pengene tilbake men det er lite sannsynlig.

 

Hvis jeg er så heldig og får en ny tilbake, legger jeg den rett ut på finn.no og finansierer en ny mobil slik :)

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

 

Av erfaring har Telenor/Djuice vært veldig raske med å få inn telefonene da pga deres posisjon i markedet. Husker jeg bestilte S4 i fjor, og telefonen ble sendt før release date.

 

Separat: Samsung Galaxy S5 (prisguide): 5790 + 199 kr abonnoment = 8178

Djuice: Samsung Galaxy S5 + 199 kr abonnement = 7887

Prisforskjell: 291

 

Så hovedgrunnen til at jeg bestiller fra Djuice er at du ofte får telefonen før vanlige nettbutikker pga Telenor/Djuices posisjon i markedet (prioritert). En annen minst viktig grunn er Telenor/Djuice sine utenlandsregler når det kommer til databruk. Det koster maks 29 kr dagen i Europa for 20 MB, deretter settes hastigheten ned. Dette er mye bedre enn de andre operatørene, somforholder seg til skyhøye MB priser, men med et "tak" på 500 kr i måneden, noe som blir ekstremt dyrt. Er du sparsom og bare bruker det nødvendige er 20 MB nok per dag, og hvis du overskriver denne grensen er nettet bare satt ned til en lav hastighet, slik at man fortsatt fint kan bruke Google Maps uten problemer.

 

Angående utenlandspriser så er Netcom billigst. 39,- for 30Mb i EU/EØS. I tillegg får du også bruke 4G nett i utlandet i utvalgte land, blant annet Spania, Sverige etc..

 

Når det kommer til mobilen så er jeg enda usikker på om jeg skal kjøpe S5. Akkurat nå har jeg igjen fått et problem som telefonen tidligere har vært inne for (gyro-sensoren sluttet å fungere). Dette gikk selvfølgelig på garantien, og jeg skal nå snart sende den inn igjen. Håper mitt er at dette skal skje en tredje gang, slik at jeg kan reklamere på telefonen og få en ny tilbake, eventuelt pengene tilbake men det er lite sannsynlig.

 

Hvis jeg er så heldig og får en ny tilbake, legger jeg den rett ut på finn.no og finansierer en ny mobil slik :)

 

 

Netcom med 39,- for 30 MB er dyrere per MB enn Djuice/Telenors 29,- for 20 MB.

Lenke til kommentar

Hvordan får du det til å stemme?

 

Netcom 60mb = 78,-

Telenor 60mb = 87,-

 

Tenker jeg helt feil her i kveldstimene?

 

Ja, for det er maks MB per dag, så etter du har brukt 30 eller 20 MBs, så setter hastigheten ned. Du betaler maks 29 eller 39 kroner per dag.

Lenke til kommentar

Jeg har fått prøve S5 og jeg er ganske sikker på at det IKKE blir et kjøp.

 

Som eier av S4 er dette den kjedeligste oppgraderingen ever, det er ingen forskjell(annet enn bagateller), jeg klarte ikke å merke noe bedre responstid heller. Telefonen er større og mer klumpete, og er derfor designmessig en STOR nedgradering, det irriterer meg faktisk. Baksiden er god som en pute, men ser like jævlig ut som på bildene.

 

Nei har du S4 er det overhodet ikke vits å kjøpe denne. Ikke det at det er noe giganske forskjeller fra Z1 til Z2, eller HTC one til one heller.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...