Gå til innhold

Sniktitt: Steam In-Home Streaming (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min opplevelse har våre fenomenal! Litt synd at vi ikkje har gigabit kabel i huset... Har dog eit aksesspunkt på same gigabit switch som desktopen med dual ethernet, og der fungerer det meget bra! Har eit par latency problem som kjem fra støy på wifien, men ellers fungerer det utmerket! Planen er forøvring å få CAT6 i heile huset, og prøve det ut på TV'en i stua! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne vært mere imponert over tjenesten, nå er det riktignok noen uker siden jeg testet sist, men aspect-ratio virker til å være låst av senderens skjerm av en eller annen grunn, og ikke minst så utnytter den ikke når du har kraftig nett, den bruker ikke mange megabitene selv om man har 1Gbit eller 10 Gbit, hadde den brukt båndbredden mere aktivt kunne det vært komprimert mindre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

... men aspect-ratio virker til å være låst av senderens skjerm av en eller annen grunn...

 

Med andre ord, bildet blir croppet eller letterboxet hvis du har 16:10 på PC'n og ser på TV'n med 16:9?

 

 

For min del ble det bare letterboxed (dvs svarte streker på siden da, da jeg streamet fra 4:3-skjerm til 16:9)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

... men aspect-ratio virker til å være låst av senderens skjerm av en eller annen grunn...

Med andre ord, bildet blir croppet eller letterboxet hvis du har 16:10 på PC'n og ser på TV'n med 16:9?

For min del ble det bare letterboxed (dvs svarte streker på siden da, da jeg streamet fra 4:3-skjerm til 16:9)

 

AtW

Siden selve spillet kjøres på serveren, begrenses oppløsning og høyde-/breddeforhold av skjermen som er koblet til denne. Du kan derfor heller ikke få høyere oppløsning på klienten det strømmes til, enn du har på maskinen det strømmes fra.

 

Slik er det i det minste i skrivende stund, men det er jo mulig at det blir fikset på i løpet av betaperioden.

Lenke til kommentar

 

 

 

... men aspect-ratio virker til å være låst av senderens skjerm av en eller annen grunn...

Med andre ord, bildet blir croppet eller letterboxet hvis du har 16:10 på PC'n og ser på TV'n med 16:9?

For min del ble det bare letterboxed (dvs svarte streker på siden da, da jeg streamet fra 4:3-skjerm til 16:9)

 

AtW

Siden selve spillet kjøres på serveren, begrenses oppløsning og høyde-/breddeforhold av skjermen som er koblet til denne. Du kan derfor heller ikke få høyere oppløsning på klienten det strømmes til, enn du har på maskinen det strømmes fra.

 

Slik er det i det minste i skrivende stund, men det er jo mulig at det blir fikset på i løpet av betaperioden.

 

 

Jeg skjønner jo at det er sånn det er, jeg bare synes ikke det er noen særlig fornuftig begrensing, det kan fint rendres i en annen oppløsning, man har ikke noe behov for å vise det på serverens skjerm.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...