Gå til innhold

Strømmetjenesten OnLive er tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Onlive var død ja, det hadde jeg helt glemt.

Jeg syntes konseptet var veldig lovende når jeg så demonstrasjonen, og trodde egentlig at slike tjenster kunne nesten ta livet av gaming-pc'n over tid. Men da ser det ut som at de var litt forut for sin tid og/eller hadde et for dårlig produkt. Selv om deres nysatsning ikke blir noen slager heller, så tror jeg at vi kommer til å se flere tilsvarende alternativer fremover.

Lenke til kommentar

Prøvde tjenesten igår og det fungerte overraskende bra. Dem har klart å få latency betraktelig ned iforhold til hvordan det var tidligere. Om en bor i USA hvor serverene befinner seg så vil jeg tippe det er en bra spill opplevelse.

 

Prøv et spill som Unreal Tournament flerspiller.

Lenke til kommentar

 

Prøvde tjenesten igår og det fungerte overraskende bra. Dem har klart å få latency betraktelig ned iforhold til hvordan det var tidligere. Om en bor i USA hvor serverene befinner seg så vil jeg tippe det er en bra spill opplevelse.

 

Prøv et spill som Unreal Tournament flerspiller.

 

 

Twitch baserte spill sier seg selv at streaming tjenester ikke er optimalt. Men er mange spill som vil fungere greit. Tipper OnLive vil få endel "who cares" bla bla kommentarer. Men idet Sony med Playstation Now kommer så er det revolusjonerende og så ekstremt kjekt. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Prøvde tjenesten igår og det fungerte overraskende bra. Dem har klart å få latency betraktelig ned iforhold til hvordan det var tidligere. Om en bor i USA hvor serverene befinner seg så vil jeg tippe det er en bra spill opplevelse.

 

Prøv et spill som Unreal Tournament flerspiller.

 

 

Twitch baserte spill sier seg selv at streaming tjenester ikke er optimalt. Men er mange spill som vil fungere greit. Tipper OnLive vil få endel "who cares" bla bla kommentarer. Men idet Sony med Playstation Now kommer så er det revolusjonerende og så ekstremt kjekt. :D

 

 

Du tipper nok rett, og la meg gi deg ett lite hint om hvorfor, forskjellige mennesker mener forskjellige ting, noen synes dårlig teknisk gjennomføring i spill med lave framerate og høy latency funker greit, andre ikke. Derfor vil mange si "who cares" til Onlive, mens andre individer med lavere krav vil like Playstation Now.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det jeg liker med å kjøre spillene lokalt via for eksempel Steam er blant annet offline-modus. Det er også greit å ikke ha det hengende over seg til enhver at spillet blir å droppe ut dersom noe skjer med nettet mitt eller serverne deres. En annen ting som plager meg er at tjenester som Onlive gir null eierrett, og man har ingen muligheter til å modifisere spill.

Lenke til kommentar

Laget et klipp hvor jeg prøver å vise hvordan latency er på tjenesten. Kanskje litt vanskelig å se men det er imponerende bra med tanke på at hovedserveren er nok en plass i USA.

 

Kan hende en må klikke litt ut i klippet for at det skal starte...er nylig lastet opp og Youtube er litt retard til tider.

 

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle på gud og liv erstatte eksisterende teknologi. TV har ikke erstattet radio.

Ser noen fordeler med onlive, det ene er at du kan teste spill raskt, det andre at du kan spile på maskiner som er for slappe til å kjøre spillet. Det et tredje er at du kan spille på andre plattformer. Dette krever at du er smart nok til å forstå at du er smart nok til å forstå at det er mer lag.

Lenke til kommentar

Laget et klipp hvor jeg prøver å vise hvordan latency er på tjenesten. Kanskje litt vanskelig å se men det er imponerende bra med tanke på at hovedserveren er nok en plass i USA.

 

Kan hende en må klikke litt ut i klippet for at det skal starte...er nylig lastet opp og Youtube er litt retard til tider.

 

 

Offline-spill fungerer fint, noe de også gjorde på gamle Onlive. Å kombinere tjenesten med et spill der mye skjer samtidig blir noe helt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...