Gå til innhold

Filmbransjen: – Piratene er de mest verdifulle kundene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gi oss muligheten til å se den filmen man vil gjennom/på den måten man ønsker så skal dere se at piratkopieringa faller drastisk. Bare se hva Spotify har gjort for musikkpiratkopieringa. Når skal filmselskapene skjønne det?

Er fortsatt en vei å gå så alt blir tilgjengelig på Spotify også, men man er på god vei. Hører kun musikk på Spotify nå. Er den ikke på Spotify så "eksisterer" den heller ikke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jøsses, er dette en drøm..?

 

På tide de innser dette. At de ikke har satset mer på nettsider som Findanyfilm.com tidligere er jo direkte merkelig, og er noe jeg kommer til å benytte meg av.

 

Skulle gjerne sett "sesongpass" for serier, som gir deg tilgang til å få sett f. eks. den kommende nye sesongen av Games of Thrones i den perioden det sendes. Men er vel ikke verre enn å abonnere på HBO Nordic i de månedene da..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når folk har gitt samme argumentet som i artikkelen (pirater bruker mest penger på film) i diskusjoner om opphavsrett etc så har diverse folk skreket høyt ut at dette er tullball. Kom med kilder har de sagt. Rakket ned på alle oss som har ment og visst dette.

 

Artig tvist dette her :p

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Om de bare kunne skjønne at de må slutte å irritere folk som faktisk har kjøpt og betalt for filmen på f.eks. DVD/BD. Kampanjen "Du ville ikke ditt og datt..." er et glimrende eksempel på at de skyter mot feil målgruppe med feil våpen. Det er jo faktisk en oppfordring til å drive med pirateri, for å slippe for alt dette forbaskede tøvet de infiserer enhver DVD/BD med.

Og så er jo i det hele tatt hele konseptet med å ikke tillate folk å skippe forbi introer, reklame, copyrightinformasjon, ansvarsfraskrivelser etc, totalt hull i hodet, og ennå en ting som gjør piratversjoner mer attraktiv enn originalversjoner.

Bare så det er klart: Jeg kjøper filmene mine, og holder meg unna pirat-materiale. Men du verden hvor filmbransjens oppførsel provoserer meg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Forholder meg skeptisk. Det er bra at de sier de rette tingene, men vil de nå slutte å ta livet av dem som begår lovbruddene. Hvis de fortsetter meg å saksøke vanlige borgere for flere millioner av dollar for å ha lastet ned en film, eller en sang, så hjelper disse ordene og kampanjene lite. En slik dom vil være økonomisk mord for de fleste.

 

Liker veldig godt "THANK YOU" kampanjen som har vært på en del Blu-ray filmer. Kort og hyggelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette var triste greier.

 

Jeg hadde håpa bransjen kjørte greiene sine til bunns med rein kundefientlighet slik at nye folk kunne overta. Altfor mange elefanter som snarest bør avlives innen den gjengen.

 

Enda har de ikke finni ut at internett er en øyeblikkelig greie, men fortsatt skal produktene f.eks. lanseres på ulik tid ulike geografiske steder. "For sånn har det alltid vært" - lizzom - dem som ikke vil ha det sånn er dumme! Fortsatt er snurreplater prioritert distribusjonsform til private hos disse nissene. Det er liksom 20 år siden 1995. Så klager dem over at folk sjøl kan distribuere mer lettvint seg imellom.

Forstå det den som kan, jeg gjør det ikke.

Lenke til kommentar

Om de bare kunne skjønne at de må slutte å irritere folk som faktisk har kjøpt og betalt for filmen på f.eks. DVD/BD. Kampanjen "Du ville ikke ditt og datt..." er et glimrende eksempel på at de skyter mot feil målgruppe med feil våpen. Det er jo faktisk en oppfordring til å drive med pirateri, for å slippe for alt dette forbaskede tøvet de infiserer enhver DVD/BD med.

Og så er jo i det hele tatt hele konseptet med å ikke tillate folk å skippe forbi introer, reklame, copyrightinformasjon, ansvarsfraskrivelser etc, totalt hull i hodet, og ennå en ting som gjør piratversjoner mer attraktiv enn originalversjoner.

Bare så det er klart: Jeg kjøper filmene mine, og holder meg unna pirat-materiale. Men du verden hvor filmbransjens oppførsel provoserer meg!

Jeg kan leve med noen minutter med jabbing, det som derimot irriterer meg til helvete er kopibeskyttelsen som gjør at jeg ikke kan se BD på PCen min, der jeg bevisst kjøpte en med BD-spiller fordi jeg trenger software oppdateringer som koster en formue.

 

Jeg er med i en studentorganisasjon som driver med bl.a. filmvisning, dette har mer og mer blitt til filvisning fordi det er så mye lettere og ser så utrolig mye mer proft ut å bare starte en fil enn å enten måtte vise menyer/skru av projektoren/drive å ta kabler ut og inn av en ekstern skjerm. Alt dette fordi det er gjort så usannsynlig tungvindt å speile innholdet fra BD-spilleren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sett denne anderledes strategien i praksis, og det på en relativt gammel serie også.

 

Vanligvis tråkker de folk på tærne før de begynner hver DVD, med å sammenligne sine kjære betalende kunder med voldelige, skitne kriminelle. De vil gjerne begynne TV-tiden min med en påstand om at ulisensiert kopiering støtter terror.

 

På den serien vi ser nå er det derimot et lite klipp som sier "thank you!" i stedet. En liten positiv opplevelse i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...