Gå til innhold

Gearbox røper detaljer om Homeworld-nyversjonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men Gearbox tweker strengt tatt bare grafikken her? Thats it?
Jeg var så gira....for ingenting :(
Shipbreakers ser lovende ut dog. Mest klar for Homeworld 3, men Hardware kan bli et bra substitutt.

 

Edit: INNI HULESTE!! Jeg har ikke spillt 2'ern!

Trekker tilbake alt jeg sa.

Dette blir digg!

 

Som andre så klokt sier: TAKE MY MONEY!!!

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Uansett hvor "oppgradert" eller ikke, nyversonen blir. Så er dette en gylden grunn til å spille gjennom to av tidenes beste strategi spill.

 

Men må tilstå jeg aldri klarte å fullføre noen av de, rett og slett for vanskelig for meg :( . Men kanskje jeg har blitt bedre med årene... haha særlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvor "oppgradert" eller ikke, nyversonen blir. Så er dette en gylden grunn til å spille gjennom to av tidenes beste strategi spill.

 

Men må tilstå jeg aldri klarte å fullføre noen av de, rett og slett for vanskelig for meg :( . Men kanskje jeg har blitt bedre med årene... haha særlig.

Jeg fullførte Homeworld og Cataclysm, men ble sittende fast i Homeworld 2. Jeg tror jeg angrep problemet fra feil vinkel, men jeg gadd aldri prøve igjen. Uansett veldig bra spill.

Lenke til kommentar

Ehm, overskriften var... Interessant ;)

 

Har aldri prøvd homeworld, så nå er grafikken for utdatert til at jeg klarer å sette meg ned med det. Dette pleier ikke å være noe problem når man spilte det når det kom ut, for da kompenserer nostalgien for det (carma 2, Dungeon keeper og andre spill fra nittitallet/tidlig totusentallet går helt fint). Gleder meg til å prøve det, har hatt kjempe lyst lenge!

Lenke til kommentar

Jeg er forsiktig optimist. Så lenge gameplayet er uforandret, så kan det her bli skikkelig bra.

 

Noen som vet om Cataclysm er inkludert? Den var vel egentlig utviklet av et annet studio enn Relic, hvis jeg ikke husker feil. Men vil tro rettighetene fulgte med på lasset.

 

Jeg fikk selv aldri spilt ferdig HW2 (kom nesten til slutten, men så klarte jeg å ikke ta backup av savegamene før en reformatering, og gadd aldri å begynne på nytt), så jeg har lyst til å plukke opp denne versjonen og spille gjennom det igjen.

Lenke til kommentar

Wohoo dette blir bra! Homeworld 1, Cataclysm og Homeworld 2 var fantastiske spill. Disse spillene gav en utrolig fin stemning som følge av fin "østen" inspirert musikk, god historiefortelling og flotte miljøer i bakgrunnen.

I tillegg veldig unike videoer i sin helt spesielle stil og fortellerstemme i mellomsekvensene. Det var gøy å bare se på de detaljerte 3D-modellene fyre av våpnene sine mot målene sine. For ikke å snakke om da capital skipene var iferd med å eksplodere, og lyden av skroget som kollapset hørtes etterfulgt av at hele skjermen lyste opp i en stort, men kort, flash! Er så mange bra detaljer i de spillene. Gleder meg som en unge på julaften.

 

Skulle ønske det kom en god science fiction serie med utgangspunkt i plottet i Homeworld spillene, nemlig den farefulle reisen tilbake til hjemplaneten og oppdagelser og trusler underveis.

Lenke til kommentar

"There is something wrong here. A presence. We sense its hunger. Not infant race. Not Unbound. Something other. Something older. Something from Outside! It tears at Us! Rewriting Song. Devouring memory. Turning Our Body against us...Binding Us!!! This cannot be... WE... WILL... NOT... BE .. BOUND!!!"

*goosebumps*

Min all time favourite spill quote.

Endret av deac
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fantastisk serie. Finnes ingen bedre strategi spill der ute. Historien,mystikken... burde blitt filmatisert også.

Spillte gjennom 2arn med grafikk mods for et drøyt halvt år siden. Husker jeg ikke klarte siste brett da det var nytt.

Er klar for en ny gjennomspilling av denne serien med oppusset grafikk selv om 2ern har holdt seg meget bra med grafikk mod.

Lenke til kommentar

Spilte igjennom Homeworld 1 og Cataclysm litt før jul.

 

Må si de holder seg veldig godt og det hjelper stort med mye cinematics og voice.

 

En ting som jeg endret på som gjorde en ganske betydelig forskjell var å følge en guide hvor man kunne øke draw distance. Det gjør at man kan se skip på mye lengre avstand.

 

De siste brettene på HW1 kunne jeg ikke se alle skipene mine med mindre jeg satt opp renderdistance :p

 

Gardens of kadesh captured multibeamfrigates ftw!

 

For dere som slet med HW1 så må dere høste så mye som mulig før dere drar videre og hvis man micromanager repaircorvettes/support frigates for å holde liv i corvettes/frigates/destroyers så bruker man ikke mye ressurser på å bygge nye skip.

 

Mesteparten av mine res gikk til Salvage frigates som jeg brukte til å plukke med meg så mange fiendeskip som mulig og flere support frigates for å holde de i live :)

Lenke til kommentar

Spilte igjennom Homeworld 1 og Cataclysm litt før jul.

 

Må si de holder seg veldig godt og det hjelper stort med mye cinematics og voice.

 

En ting som jeg endret på som gjorde en ganske betydelig forskjell var å følge en guide hvor man kunne øke draw distance. Det gjør at man kan se skip på mye lengre avstand.

 

De siste brettene på HW1 kunne jeg ikke se alle skipene mine med mindre jeg satt opp renderdistance :p

 

Gardens of kadesh captured multibeamfrigates ftw!

 

For dere som slet med HW1 så må dere høste så mye som mulig før dere drar videre og hvis man micromanager repaircorvettes/support frigates for å holde liv i corvettes/frigates/destroyers så bruker man ikke mye ressurser på å bygge nye skip.

 

Mesteparten av mine res gikk til Salvage frigates som jeg brukte til å plukke med meg så mange fiendeskip som mulig og flere support frigates for å holde de i live :)

 

Hele greia i Homeworld 1 var å skade og så borde missile frigates og ta dem over fra fienden. Absolutt de beste skipene. Bra mot både småskip og store. :)

Lenke til kommentar

En annen god ting med HW: Cataclysm var at man kunne høre på stemmen til gruveskipets kapten at han ble mer selvsikker etter hvert som oppdragene skred frem. I starten var han kun en dempet og beskjeden person. Små detaljer som dette ga mye bonuspoeng for spillets del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...