Gå til innhold

– Uncharted-forfatter ble presset ut av Naughty Dog


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle ønske de kunne si mer om hva som ligger i "presset ut". Det er en veldig vag formulering som kan brukes om alt mellom himmel og jord. Det hadde også vært interessant å vite hvorfor det er problematisk å ha tre forfattere fremfor to.

 

Rykter pleier sjelden være veldig presise. Og ofte svært feilaktige. Hvem har startet ryktene, og hva har motivet vært?

Men med tid pleier jo mann å få innsikt.

Lenke til kommentar

Rart rykte. Naughty Dog er jo viden kjent for sitt veldig gode arbeidsmiljø, hadde ikke forventet noe sånt fra de. Velger å la tvilen komme de til gode til fakta er kommet på bordet.

 

Jeg skal selvsagt ikke uttale meg om noe jeg ikke vet, men det kan være alt fra å gi henne sparken, til kreativ uenighet. Hun jobbet med å skrive historien, så det kan være så enkelt som at de ikke ble enige om ting der. Eller hun var misfornøyd med lønnen, eller hun var lei av å servere kaffe til de andre. Hvem vet? Det eneste vi kan si sikkert er at media liker å gjøre en stor sak ut av filleting, så det kan være det de har gjort nå også. Men det kan jo være alvorlig også. Uten mer fakta er det bare spekulasjoner.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Akkurat hvor mye vi skal legge i ryktene om dette maktspillet er usikkert, men påstandene vitner om uenigheter innad i studioet. "

Er ikke dette en nonsens-setning? Hvis det er bare rykter og påstander, så vitner de jo ikke om noen ting. - Og hvis de er sanne, så er det uansett "stating the obvious", - hvis noen blir presset ut, så er det jo uenigheter...

Dette er ment som litt konstruktiv kritikk: ikke skriv noe bare fordi det "høres journalistisk ut", det er sånn slike tekstmessige uvaner får grobunn. Tenk litt igjennom hva en setning faktisk betyr.

 

Og mens vi er inne på det, kan ikke noen gå i bresjen for å faktisk få med i tittelen at ting er rykter? Jeg vet dere jobber med å selge klikk, men litt journalistisk integritet må det da finnes ett eller annet sted i landet?

Endret av Dipso
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Manuset og historien er hele essensen av det som gjør Uncharted så bra. Gir man roret til noen andre er resultatet sjelden noe bra, så med dette kan man vell si farvell til gode Uncharted spill ;'(

Dette er spillfans i et nøtteskall: Skjer det én eneste endring lenge før vi vet noe som helst om spillet, er hele spillet dødfødt og kan boikottes. Samtidig viser såkalte fans gang på gang at de ikke vet noe som helst om det som faktisk foregår i kulissene. Ta Diablo, for eksempel. De fleste blodfans har ikke engang fått med seg at folkene bak Diablo sluttet for lenge siden, og Diablo 3 er laget at helt nye folk. To av de tre som lagde Diablo og Diablo 2 har i stedet laget Torchlight-serien, men den gidder blodfans av Diablo aldri å prøve. Den siste fra den opprinnelige Diablo-gjengen lagde Marvel Heroes, og det har blodfans knapt hørt om engang. Det sier jo litt hvor idiotisk communities egentlig er.

 

Hva med å faktisk gi spill en sjanse, og ikke dømme dem nord og ned før man i det hele tatt har hørt noe som helst om dem? Vi vet neste Uncharted er i gang, og vi vet det kommer til PS4. Men det er alt vi vet. Å si farvel til serien før vi vet noe som helst annet enn at en av skribentene sluttet er for dumt.

Lenke til kommentar

 

Det er nok mye vi ikke vet om spillebransjen, glad sånne saker kommer frem.

 

... Om det faktisk viser seg å være sant, i det minste. Om dette bare er et tomt rykte, så kan det ødelegge for de to som er blitt beskyldt for ugjerningen, til tross for at de kanskje ikke har gjort noe galt.

Og hva skjer om de faktisk har gjort en ugjerning og så tenker alle som du gjør nå? Da kommer de unna konsekvenser da.

Lenke til kommentar

Rykter er ikke så veldig interessante, egentlig. Mer spennende å spekulere i hva Hennig kommer til å finne på nå. Jeg følte vel egentlig Uncharted begynte å bli litt lang i tanna uansett, så det blir moro å se hva hun finner på nå. Kanskje vi får mer Legacy of Kain? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...