Gå til innhold

Konkurranse: Sjekk om du vant en rykende fersk Blu-ray-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell. Gratulerer til vinneren, men jeg mener fremdeles spørsmål to er helt ute på vidda.

 

Kan man spille av 4K filmer på denne boksen? Jeg kan ikke finne noe som tyder på dette.

 

Å oppskalere 1080p (som er høyeste format denne spilleren kan spille av) til 4K er ikke noe annet enn en avansert måte å firedoble størrelsen på en enkelt pixel. Altså, mye det samme som skjer om du kobler en helt vanlig BR-spiller til en 4K TV, rent bortsett fra at prosesseringen med oppskaleringen da flyttes fra spiller til TV.

 

Jeg har ikke noe problem med å ikke vinne, men det er kipt å ikke en gang ha sjansen fordi spørsmålene kan tolkes ene eller andre veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Miracast er fortsatt ikke Sony sin teknologi... og den har upscaling til 4K!

Hvor påstås at Miracast er Sonys teknologi? Det står at Sony har en teknologi, Miracast, på sine telefoner, som kan bekreftes ved å foreta et digitalt oppslag på Miracast. Teksten er skrevet slik da konkuransen retter seg mot Sony-produkter og gir mulighet til å vinne et produkt fra Sony.

 

Jeg svarte på trass "nei" på spørsmål 2 selv om jeg viste at det ville bli registrert som feil svar.

Muligens ikke tidenes beste spørsmål, men svaret er krystallklart med mindre man går inn for å være mer vanskelig enn nødvendig.

 

Hvis du spør deg selv om Blu-Ray-spilleren har noe som helst støtte for 4K, hva blir da svaret?

 

Det er en konkuranse for å kåre en vinner av en entrylevel Blu-Ray-spiller, ikke et spørsmål som er avgjørende for menneskehetens fremtid.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Jeg svarte på trass "nei" på spørsmål 2 selv om jeg viste at det ville bli registrert som feil svar.

Hvis du spør deg selv om Blu-Ray-spilleren har noe som helst støtte for 4K, hva blir da svaret?

Svaret blir fortsatt "nei" i min verden. Den kan jo ikke spille av noe som helst innhold med den oppløsningen.

 

Blir som å påstå at mitt første digitalkamera, et Nikon D70, har 24 MP oppløsning hvis jeg blåser opp bildene i Photoshop.

Lenke til kommentar

Kan du blåse opp bildene direkte i kameraet?

 

Poenget er at det er mulig å vare på spørsmålet for enhver med alminnelig kognitiv funksjon.

 

"Kognitive funksjoner, de mentale funksjoner som har betydning for erkjennelse, tenkning og kunnskapservervelse. Kognitive funksjoner omfatter sanseoppfattelse (persepsjon), oppmerksomhet (konsentrasjonsevne), hukommelse og logiske evner (begrepsdannelse, resonnerende evner, teoretisk intelligens), problemløsning og språk."

 

http://sml.snl.no/kognitive_funksjoner

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Kan du blåse opp bildene direkte i kameraet?

Javel ja... Så hvis svaret er ja og kameraet lar deg blåse det opp uten begrensninger, har kameraet da uendelig oppløsning?

 

Jeg skjønte veldig godt hva de mente og svarte "ja" i konkurransen, men at formuleringen var mer enn klønete har jeg vanskelig for å skjønne at noen kan bestride.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...