Gå til innhold

Snart kan du spele nye Carmageddon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjære Gamer.no , hvorfor tar dere med en konservativ person sine sure oppgulp om Steam Early Access hver ENESTE gang dere har sjansen ? Skjerp dere , det har kommet for å bli,,

 

Når har det blitt gjort før, egentlig? Rad Crew-gjengen diskuterte det i en episode, men de var ganske delt når det gjelder meninger om Early Access. Er det ikke bare bra at man får skapt en diskurs der flere parter er uenige, så kommer man forhåpentligvis fram til noe som er en god løsning for alle parter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Den politisk korrekte...?"

 

Enig i at toeren nok var en del hvassere enn eneren, selv om jeg har full respekt for nostalgien rundt det som kom først! Men ærlig talt, når man kan velge mellom sprites og polygoner....?!!

Spritesene var nettopp noe av det som gjorde eneren bedre. Ikke fordi sprites i seg selv er bedre enn 3D-modeller, men fordi motoren kunne køle på med latterlige mengder uten å sakke av. Eneren fløt bedre, kontrollen var mer umiddelbar. Og stilen bar preg av moden 3D+sprites-teknologi, i motsetning til toeren som smakte mer av ung ren 3D.

Lenke til kommentar

Kjære Gamer.no , hvorfor tar dere med en konservativ person sine sure oppgulp om Steam Early Access hver ENESTE gang dere har sjansen ? Skjerp dere , det har kommet for å bli,,

 

Skjønner ikke hva du mener med "sure oppgult om Steam Early Access hver ENESTE gang dere har sjansen". Utdyp gjerne.

 

Deretter kan du vurdere lese Kristians tanker om Early Access og folkefinansiering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære Gamer.no , hvorfor tar dere med en konservativ person sine sure oppgulp om Steam Early Access hver ENESTE gang dere har sjansen ? Skjerp dere , det har kommet for å bli,,

 

Dessuten er det helt reelle problemstillinger som tas opp. Det er lett å friste en spiller med noe lite og isolert som potensielt kan bli stort og kult. Men hvor mange kule bilder, trailere, demoer og andre forestillinger som har sett kule ut har ikke vist seg å lukte rævsvette?

 

Du betaler gjerne for et konsept som skal bli et spill du selv liker. Men det er ikke slik at alle som presenterer kule konsepter eller flott gameplay på et demo/early Access "brett" faktisk klarer å snekre sammen den gode historien. Det er heller ikke slik at de som presenterer det som kan høres ut som en god historie klarer å produsere den nødvendige spilldynamikken.

 

Vi kan så klart si jamen, se på alle de gode indiespillene og tenke det er disse vi støtter her. Men for hvert gode indiespill er det hundrevis som suger fotsvette. Forskjellen er at vi kjøpte de som var bra, og droppet de andre. Nå betaler vi potensielt for de som aldri nådde opp ellers.

 

Jeg synes personlig dette er et interessant konsept, men det betyr ikke at kritikken av det er sure oppgulp. Den er vell berettiget, og fallgruvene burde være enda tydeligere kommunisert.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg TDR2000 (aka Carmageddon 3) var det beste. Bedre kontroller, bedre gameplay, bedre level design, bedre grafikk, osv.

 

Eneren har jeg riktignok spilt veldig lite, og kun PS1-versjonen, men den virket ganske begrenset sammenlignet med de andre. Så vidt jeg husker hadde det ikke engang oppdrag, kun racing.

 

Men uansett, dette kan jo bli interessant.

Backet denne kampanjen for lenge siden, men har ikke egentlig fulgt med på hva som har skjedd siden.

Hvis det begynner å nerme seg noe slippbart er det kanskje på tide å sjekke det ut.

Lenke til kommentar

 

"Den politisk korrekte...?"

 

Enig i at toeren nok var en del hvassere enn eneren, selv om jeg har full respekt for nostalgien rundt det som kom først! Men ærlig talt, når man kan velge mellom sprites og polygoner....?!!

Spritesene var nettopp noe av det som gjorde eneren bedre. Ikke fordi sprites i seg selv er bedre enn 3D-modeller, men fordi motoren kunne køle på med latterlige mengder uten å sakke av. Eneren fløt bedre, kontrollen var mer umiddelbar. Og stilen bar preg av moden 3D+sprites-teknologi, i motsetning til toeren som smakte mer av ung ren 3D.

 

Hehe! Jeg, derimot, likte nettopp det at toerens animasjoner virket litt, "flytende," man fikk nesten en slags følelse av å spille konstant i slow-motion. Og de "ekte" 3d-kroppene til zombiene traff panseret med mer tilfredsstillende tyngde og smell enn noen gang!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...