Gå til innhold

Nytt Radeon 290X har rekordmye minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noen spill som kan utnytte så mye grafikkminne ? utenom skyrim med alle mulige texture mods.. jeg mener mainstream spill ?

 

Jeg kjører 2x 24" 144 hz på to 780 sli , og med alt av detaljer makset klarer jeg å passere 3GB (noe som gjør at kortene går tom for ram og crasher.. hehe) men 8gb, det skal mye til for å bruke det gitt. 8 skjermer eller noe ?

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikkje

NVIDIA Quadro K6000 VCQK6000-PB 12GB :green:

 

Altså samme kort som 780ti, dog beregnet for proffmarkedet.

 

Ikke helt det samme ;)

Til gaming f.eks er Quadro ganske nytteløst.

Det går helt greit å spille på et Quadro-kort. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men nytteløst er det ikke.

Lenke til kommentar

Finnes det noen spill som kan utnytte så mye grafikkminne ? utenom skyrim med alle mulige texture mods.. jeg mener mainstream spill ?

 

Jeg kjører 2x 24" 144 hz på to 780 sli , og med alt av detaljer makset klarer jeg å passere 3GB (noe som gjør at kortene går tom for ram og crasher.. hehe) men 8gb, det skal mye til for å bruke det gitt. 8 skjermer eller noe ?

 

hvis pcen/skjermkortene dine crasher når videominnebruken går over 3GB så er det noe galt.

Lenke til kommentar

har 3GB på mitt xfx HD7950, og det er absolutt ikke nok med alt av grafikkinnstillinger på Arma3 på maks. jeg må ha alt på low for å spille lagfritt.

 

vet ikke om 6-kjerne cpu på 3,8ghz og 8gb 1866mhz ram er flaskehalsen da

 

kan jo være at selve GPUen din er en flaskehals også. tror ikke det hadde hjulpet med mer minne på den gpuen.

Lenke til kommentar

Jeg tviler litt på om CPU er en flaskehals i det tilfellet, med mindre spillet kjører på en dårlig motor som ikke klarer å utnytte kjernene. Det ville ikke vært så unaturlig om det ble et problem for mange fremover dog. Mens utviklinga av grafikkort fortsatt går forholdsvis raskt framover blir prosessorene bare ørlitegrann raskere for hver generasjon. Jeg har ikke nok kunnskap om det tekniske til å vite hvor mye dette har å si, men det er vel naturlig å anta at grafikkort må ta mesteparten av støyten for tyngre spill så lenge CPUene knapt blir bedre. Jeg antar at CPUene blir en flaskehals veldig snart dersom dette ikke lar seg gjøre.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Jeg tviler litt på om CPU er en flaskehals i det tilfellet, med mindre spillet kjører på en dårlig motor som ikke klarer å utnytte kjernene. Det ville ikke vært så unaturlig om det ble et problem for mange fremover dog. Mens utviklinga av grafikkort fortsatt går forholdsvis raskt framover blir prosessorene bare ørlitegrann raskere for hver generasjon. Jeg har ikke nok kunnskap om det tekniske til å vite hvor mye dette har å si, men det er vel naturlig å anta at grafikkort må ta mesteparten av støyten for tyngre spill så lenge CPUene knapt blir bedre. Jeg antar at CPUene blir en flaskehals veldig snart dersom dette ikke lar seg gjøre.

Ja Arma 2 og 3 er dårlig (les elendig) optimalisert for flere cpu tråder og flere skjermkort. eneste som hjelper er å ha en cpu på ca 2 kjerner på 8 ghz. Spillet skalerer meget bra med cou frekvens, men er ubrukelignår spillet ikkje kan bruke flere tråder. Derfor går spillet dårlug selv med 4770@ 4800mhz og med f.eks 2 titan kort i sli.

 

Så ja alle cpuer i verden er cpuflaskehals i drittspillet Arma 3

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Finnes det noen spill som kan utnytte så mye grafikkminne ? utenom skyrim med alle mulige texture mods.. jeg mener mainstream spill ?

 

Jeg kjører 2x 24" 144 hz på to 780 sli , og med alt av detaljer makset klarer jeg å passere 3GB (noe som gjør at kortene går tom for ram og crasher.. hehe) men 8gb, det skal mye til for å bruke det gitt. 8 skjermer eller noe ?

 

X-Plane 10 er da ganske så mainstream. Vil glatt forsyne seg av alt minne som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Finnes det noen spill som kan utnytte så mye grafikkminne ? utenom skyrim med alle mulige texture mods.. jeg mener mainstream spill ?

 

Jeg kjører 2x 24" 144 hz på to 780 sli , og med alt av detaljer makset klarer jeg å passere 3GB (noe som gjør at kortene går tom for ram og crasher.. hehe) men 8gb, det skal mye til for å bruke det gitt. 8 skjermer eller noe ?

 

skyrim med masse mods kommer aldri i livet over 4gb grafikkminne på en skjerm, men på to går det nokk så vidt over.

 

den eneste grunnen til å ha mere en 3-4gb grafikk minne er hvis du har en eller flere 4K skjermer eller mange 1080p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

X-Plane 10 er jo fortsatt ikke i nærheten av FSX da, så skjønner ikke hvorfor noen spiller det.

 

 

Der har du forklaringen. En spiller ikke X-Plane, en flyr fly i X-Plane.

 

Videre så er X-Plane et levende produkt, FSX er forlatt. MS kan ikke porte FSX til flere plattformer, X-Plane finnes på alle aktuelle plattformer som finnes i dg og som kommer i fremtiden. X-Plane sin motor brukes i simulatorer som flyprodusenter og flyskoler bruker til å simulere sine kommende fly og bedrive opplæring av piloter på. X-Plane er latterlig billig!

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det noen spill som kan utnytte så mye grafikkminne ? utenom skyrim med alle mulige texture mods.. jeg mener mainstream spill ?

 

Jeg kjører 2x 24" 144 hz på to 780 sli , og med alt av detaljer makset klarer jeg å passere 3GB (noe som gjør at kortene går tom for ram og crasher.. hehe) men 8gb, det skal mye til for å bruke det gitt. 8 skjermer eller noe ?

hvis pcen/skjermkortene dine crasher når videominnebruken går over 3GB så er det noe galt.

Jeg får en DX_Error "Out Of video Memory" av noe slag, når jeg prøver å joine noen maps.

Skjer bare i Battlefield 4 , kan såklart være noe med Battlefield som gjør det.

 

Men om jeg kjører 6020x1080 med 4x aa og alt av teksturer på ultra osv , får jeg ikke joina et game da klikker den med DX error og noe med out of video memory.

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det noen spill som kan utnytte så mye grafikkminne ? utenom skyrim med alle mulige texture mods.. jeg mener mainstream spill ?

Jeg kjører 2x 24" 144 hz på to 780 sli , og med alt av detaljer makset klarer jeg å passere 3GB (noe som gjør at kortene går tom for ram og crasher.. hehe) men 8gb, det skal mye til for å bruke det gitt. 8 skjermer eller noe ?

hvis pcen/skjermkortene dine crasher når videominnebruken går over 3GB så er det noe galt.

Jeg får en DX_Error "Out Of video Memory" av noe slag, når jeg prøver å joine noen maps.

Skjer bare i Battlefield 4 , kan såklart være noe med Battlefield som gjør det.

Men om jeg kjører 6020x1080 med 4x aa og alt av teksturer på ultra osv , får jeg ikke joina et game da klikker den med DX error og noe med out of video memory.

Du skulle visst hatt 2x titan :p Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikkje

NVIDIA Quadro K6000 VCQK6000-PB 12GB :green:

 

Altså samme kort som 780ti, dog beregnet for proffmarkedet.

Ikke helt det samme ;)

Til gaming f.eks er Quadro ganske nytteløst.

Det går helt greit å spille på et Quadro-kort. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men nytteløst er det ikke.

 

Med nytteløst mente jeg at quadro ikke gir lik ytelse som 780ti i gaming :p

Lenke til kommentar

 

drittspillet Arma 3

 

 

Thats like music to my ears!!

 

Har postet endel negative tråder på BIS sitt forum ang hvor lite de gjør for å forbedre optimaliseringen i spillet og hele tiden skylder på "engine limitation" (samme gjorde de med ARMA2 også) og jeg er utrolig fascinert hvor mye folk forsvarer BIS og sier at å spille med 20-30FPS i ARMA går helt fint og at ARMA er verdens mest realistiske spill..

 

Alt under 60FPS er helt forferdelig å spille på mener jeg, uansett hvilket spill det er.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...