Gå til innhold

Nintendo skrur av nettspilling for Wii og DS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig sånn vi som forbrukere vil ha det?

 

Burde ikke vi kreve at infrastrukeren ble lagd slik at driften kunne blitt tatt vare av communityet når de har planer om å stenge serverene?

 

Dette er jo blitt en fast trend, både spillkonsoller og spill som ligger ned serverene sine, uten noe som helst form for annen løsning. Er jo tilfeller der knappe 2 år gamle spill mister online funksjonaliteten.

 

Nei, alt er ikke bedre no. Var mye bedre sånn som det er på elde spill, da ga spillutviklere ut server verktøyet, og en selv kunne velge hvilke server en kobler seg til. Se no bare på gamle counter-strike/counter-strike source, unreal tournament, quake 3 og mange andre spill, hvor det er fremdeles mange som spiller.

 

Burde ikke journalistene vere med kritisk når spillselskaper gjør sånn som her? Istedenfor å bare informere direkte videre infomasjon?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Helt enig Ole, folk hopper på properitære plattformer, dvs konsoll, og i tillegg mener de at mangel på dedikerte servere er greit, det er det helt åpenbart ikke. Utviklerene driter også i kundene, og det viser seg gang på gang.

 

AtW

 

Problemer er desverre ikke bare konsoller heller, er mange pc spill hvor server verktøyene er ikke gitt ut, og det er bare et spørsmål om tid før dei blir stengt.

Lenke til kommentar

Meget overraskende når det er så mange som fortsatt sitter med disse konsollene og gjerne vil ha tilgang. Tydlig at de er desperate etter å få folk over til Wii u når det nye Mario kart slippes, dette er jo helt på trynet.. Hvis ikke Nintendo får mye pepper for dette, så blir jeg overrasket.

 

Ellers sånn generelt, så er jeg imot at alle skal kunne bare slå av serverne sine slik, man burde kunne ha tilgang 24/7 livet ut. Socom con ble slått av i januar, skulle gjerne tatt noen runder der, men nå er spillet ubrukelig siden det bare er online.

Lenke til kommentar

 

Helt enig Ole, folk hopper på properitære plattformer, dvs konsoll, og i tillegg mener de at mangel på dedikerte servere er greit, det er det helt åpenbart ikke. Utviklerene driter også i kundene, og det viser seg gang på gang.

 

AtW

Problemer er desverre ikke bare konsoller heller, er mange pc spill hvor server verktøyene er ikke gitt ut, og det er bare et spørsmål om tid før dei blir stengt.

 

Tror det er en økende trend av og ikke gi dem ut siden du da beholder kontrollen.

Etter det jeg forstår vil ikke EA gi dem ut for BF4. Tror dette er mest vanlig for spill i serier da du kan begrense levetiden til de gamle versjonene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Helt enig Ole, folk hopper på properitære plattformer, dvs konsoll, og i tillegg mener de at mangel på dedikerte servere er greit, det er det helt åpenbart ikke. Utviklerene driter også i kundene, og det viser seg gang på gang.

 

AtW

Problemer er desverre ikke bare konsoller heller, er mange pc spill hvor server verktøyene er ikke gitt ut, og det er bare et spørsmål om tid før dei blir stengt.

Tror det er en økende trend av og ikke gi dem ut siden du da beholder kontrollen.

Etter det jeg forstår vil ikke EA gi dem ut for BF4. Tror dette er mest vanlig for spill i serier da du kan begrense levetiden til de gamle versjonene.

Vel, vist en skulle tenkt slikt så er vel BF3 den stor konkurenten til BF4, og her drives det servere fremdeles, og BF3 har heller ikke sluppet ut server filene sine.

 

Dette er mest aktuelt en god stund etter spillet er gitt ut, og spillet går inn i historien.

 

Er verdt mye og kunne dra frem gamle spill, ha en det litt nostalgisk.

Lenke til kommentar

Det teiteste med dette er jo at Nintendo faktisk er den eneste som leverer tilbakekompatibilitet med forrige generasjon... og det burde jo ha vært et signal på at de ønsker at folk fortsatt skal spille den gamle katalogen.

 

Nå skal jeg dog si at selv om jeg er en overivrig Wii-spiller er vel Mario Kart det eneste jeg noengang har spilt online.

Endret av Zerqent
Lenke til kommentar

Er det virkelig sånn vi som forbrukere vil ha det?

 

Burde ikke vi kreve at infrastrukeren ble lagd slik at driften kunne blitt tatt vare av communityet når de har planer om å stenge serverene?

 

Dette er jo blitt en fast trend, både spillkonsoller og spill som ligger ned serverene sine, uten noe som helst form for annen løsning. Er jo tilfeller der knappe 2 år gamle spill mister online funksjonaliteten.

 

Nei, alt er ikke bedre no. Var mye bedre sånn som det er på elde spill, da ga spillutviklere ut server verktøyet, og en selv kunne velge hvilke server en kobler seg til. Se no bare på gamle counter-strike/counter-strike source, unreal tournament, quake 3 og mange andre spill, hvor det er fremdeles mange som spiller.

 

Burde ikke journalistene vere med kritisk når spillselskaper gjør sånn som her? Istedenfor å bare informere direkte videre infomasjon?

Det burde vi absolutt, men en nyhetssak som etterstreber å være mer eller mindre nøyral er ikke arenaen for å synse rundt emnet. Det bør gjøres i en egen tekst - kommentar, mening, osv.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Det er vel neppe et tegn på at de holder på å legge ned, det bare virker mer dramatisk enn det egentlig er, siden Nintendo aldri tidligere har hatt nett-tjenester som de så har kunnet stenge.

På ein måte så held dei på å legge seg ned fordi dei har gjort noko forbrukarfiendtleg som igjen øydelegger imaget og som dei igjen vil tape på sikt.

 

Det var veldig kort levetid på denne online tenesta der for å seie det slik. Etter dette er eg endå meir bestemt på å droppe Wii U.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...