Gå til innhold

Risen 3 kjem i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like Risen 1 godt, men prøvde aldri Risen 2 da det tydeligvis ikke var noe særlig. Får satse på at de ror dette spillet i land i det minste! :wee:

 

Risen 1 var veldig morsomt, Risen 2 var et makkverk.

 

Har fortsatt trua på at dette kan bli bra, gleder meg til å se mer informasjon om spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Like Risen 1 godt, men prøvde aldri Risen 2 da det tydeligvis ikke var noe særlig. Får satse på at de ror dette spillet i land i det minste! :wee:

 

Risen 1 var veldig morsomt, Risen 2 var et makkverk.

 

Har fortsatt trua på at dette kan bli bra, gleder meg til å se mer informasjon om spillet.

Dette er helt riktig! Selv om ikke Risen 1 nådde helt opp til Gothic-høyder, var det et veldig trivelig spill. Egentlig helt absurd hvor mange cheesy fantasy-klisjéer jeg er villig til å svelge unna for å få nok et brukbart spill fra PB....

 

Gothic 2 forever!

Lenke til kommentar

For å oppsummere litt:

 

Gothic: En av de mest revolusjonerende spillene innen RPG sjangeren og satte standarden for det meste grunnleggende innenfor de neste spillene i "serien". Desverre ødela et ganske dårlig kampsystem og noen "bugs" total opplevelsen. 8/10

 

Gothic 2: Tar alt det Gothic gjorde feil og forbedrer det. Et relativt godt kampsystem denne gangen, men fortsatt litt ensformig. Store områder og utforske, og mye å glede seg over. Fortsatt mange "bugs". 9/10

 

Gothic 3: Et utrloig godt utganspunkt. Fantastiske historier og områder å besøke. Et dypt oppgraderingssystem, og mye å glede seg over. Desverre faller kampsystemet helt igjennom i dette spillet noe som gjør det vanskelig å like. Jeg klarte å se bort i fra kampsystemet og dermed dømmer jeg spillet til et mer variabelt og interessant spill enn det Oblivion var i sin tid. (utrolig mye "bugs") 9+/10

 

Risen: Fantastisk spill som viser hva PB er i stand til. Har kost meg mye med spillet, og det er en av mine favoritter. Kampsystemet er oppgradert til nesten det perfekte, og jeg elsker øya man får "leke" på. Desverre falt det igjennom litt på slutten, i det det blir litt for ensformig, men nesten like bra som Gothic 3. 9/10

 

Risen 2 Dark Waters: Mye bra, men desverre hadde spillet muligheten til å ofre så mye mer enn det gjorde. Jeg elsker pirater, og det er spesielt gøy å være en i Risen 2. Dessverre faller temaet helt ut, og etter 5-6 timer går man lei alt. Spillet gjør ikke et godt forsøk på å holde seg pirat fokusert, men prøver å utvikle en slags historie som ikke henger helt på grep. Gikk lei dialogene ganske fort, og kampsystemet er dårlig. Har mange lovende elementer ved seg som gjorde spillet mer interessant (voodoo), men er dessverre ikke nok til å gjøre spillet noe mer en middelmådig. 6/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hovedproblemet var jo ikke Pirat Tema, men der man før følte man gikk inn i en helt åpen verden der man skapte sin egen historie (som faktisk har vært helt unikt på P-B spill) gikk det over til noe som føltes som et standard tvunget historie drevet RPG spill, med utrolig cheesy grinde quest som ikke gjorde saken bedre.

 

Det unike P-B har fått til i sine spill er jo det at man føler man kan gjøre som man vill, det er ofte lange Quest som henger sammen i en rød tråd der utfalle ga mening i forhold til sine valg, ikke som i Skyrim feks der alt er absolutt helt Random som ender med at ingenting henger sammen eller gir mening (for mange rene Grinde Quest).

 

Gode Nyheter at de nå mest sannsynelig går tilbake til det de kan, man skall ikke endre for mye på en fabelaktig oppskrift.

Endret av simalarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...