Gå til innhold

Råtass-kameraene som fanget årets beste bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en slik artikkel alle lesere av Akam har gått å ventet på i lang tid. Om hvor store markedsandeler Canon har. "....hvilke modeller proffene foretrakk." Dette liker vi Canonister. Vi er også glad i slike artikler som: "De mest populære kameraene i prisguiden akkurat nå." Å akkurat da er det fem Canon-cameraer som ligger øverst på lista! Digg. En overflødig oppfordring kanskje, men "Gi oss flere slike artikler i Akam."

Lenke til kommentar

Tror ikke at noen av disse kameraene opptrer "alene"... :huh:

Står nok en fotograf bak, som fanger situasjoner/motiver som gir de "beste bildene", ved hjelp av et eller annet, mer enn godt nok kamerautstyr ....

Tror ikke at akkurat dette egentlig er så merkeavhengig, at det gjør noe..... :hmm:

 

Ser jeg et "såkalt" årets beste bilde, så blir jeg nok ikke imponert over hvilket kamera som er brukt, men kan derimot bli storligent imponert over den flinke fotografen (selv om det som oftest også er dennes jobb/privilegium å være på riktig sted til riktig tid, og da med et funksjonelt utstyr for hånden).... :yes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var en slik artikkel alle lesere av Akam har gått å ventet på i lang tid. Om hvor store markedsandeler Canon har. "....hvilke modeller proffene foretrakk." Dette liker vi Canonister. Vi er også glad i slike artikler som: "De mest populære kameraene i prisguiden akkurat nå." Å akkurat da er det fem Canon-cameraer som ligger øverst på lista! Digg. En overflødig oppfordring kanskje, men "Gi oss flere slike artikler i Akam."

 

Jeg har ikke ventet på en slik artikkel, men så er ikke jeg fanboy, merkehore eller låst til ett kameramerke.

 

De som lever i trua at det er positivt hvis ett merke dominerer markedet kan forsøke å google monopol, ingen konkurranse og mindre utvikling.

Lenke til kommentar

 

 

Det var en slik artikkel alle lesere av Akam har gått å ventet på i lang tid. Om hvor store markedsandeler Canon har. "....hvilke modeller proffene foretrakk." Dette liker vi Canonister. Vi er også glad i slike artikler som: "De mest populære kameraene i prisguiden akkurat nå." Å akkurat da er det fem Canon-cameraer som ligger øverst på lista! Digg. En overflødig oppfordring kanskje, men "Gi oss flere slike artikler i Akam."

Jeg har ikke ventet på en slik artikkel, men så er ikke jeg fanboy, merkehore eller låst til ett kameramerke.

 

De som lever i trua at det er positivt hvis ett merke dominerer markedet kan forsøke å google monopol, ingen konkurranse og mindre utvikling.

;-)
Lenke til kommentar

Er vel en passende sammenheng å nevne hva broderen fortalte fra sin tur til Grønland:

Mange profesjonelle fotografer på Grønland som tidligere har brukt Canon har gått over til Nikon, fordi Nikon kameraene er mer robuste. De fortsetter å virke, der Canon bryter sammen og slutter å virke. Han visste ikke hva som var problemet, om det var kulde eller snø eller hva det var, men det var hva de fortalte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Kanskje" det er som med Samsung/LG på TV-fronten. Der er mestselgenden, men også de apparatene det er meste feil/mangler på. Årsaken er muligens at de "bevisst" bruker svake komponenter fordi de "tjener" på at folk flest ikke gidder å få apparatene reparert, de kjøper heller nye..... Og siden de mest "frontede" merkene er d.s., så går mange i samme fellen, igjen og igjen...... :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Kanskje" det er som med Samsung/LG på TV-fronten. ...

Nei, det tror jeg ikke er noen god sammenligning. En TV kjøpes vel sjelden som et verktøy til en håndverker...

 

De kameramodeller som er listet opp i denne artikkelen er verktøy for håndverkerne (fotografene). De skal fungere under ulike forhold og rett og slett gjøre jobben. Noen blir innkjøpt etter normale avtaleforhold mellom kunde/leverandør, noen kjøpes sikkert direkte av freelance-fotografer. Uansett innkjøpsmetode er det et verktøy.

 

At et merke dominerer er ikke så uvanlig, det er vel sånn innen andre produktkategorier også. Akkurat like vanlig som at hvilket merke som dominerer vil variere noe over tid.

 

Vi som private forbrukere trenger uansett ikke henge oss så alt for mye opp i slike statistikker. Uansett hva de profesjonelle håndverkerne bruker så bør vi kjøpe utstyr som dekker vårt eget behov. Det er lite annet som bør styre det valget...:-)

Lenke til kommentar

 

"Kanskje" det er som med Samsung/LG på TV-fronten. ...

Nei, det tror jeg ikke er noen god sammenligning. En TV kjøpes vel sjelden som et verktøy til en håndverker...

Ikke ment som en sammenligning mht. verktøyet til profesjonelle fotografer, men heller som en kommentar(litt "off-topic") til "volumsalget" ellers (kom vel ikke godt nok fram)...., men forstår jo hvorfor håndverkerne(fotografene) velger som de gjør.... ;)

Lenke til kommentar

Er vel en passende sammenheng å nevne hva broderen fortalte fra sin tur til Grønland:

Mange profesjonelle fotografer på Grønland som tidligere har brukt Canon har gått over til Nikon, fordi Nikon kameraene er mer robuste. De fortsetter å virke, der Canon bryter sammen og slutter å virke. Han visste ikke hva som var problemet, om det var kulde eller snø eller hva det var, men det var hva de fortalte.

Og her kan du lese hvorfor Canon er overvektig på kaputte kameraer, tar man og lager en statistikk utav tallene er det ikke så ille allikevel :)

Mye av grunnen til at profesjonelle brukere har forlatt Canonleiren er at de har fått en bedre deal hos Nikon, samt at Nikon har levert bedre proffe kameraer de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...