Gå til innhold

Sniktitt: Sony Xperia Z2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin telefon, men den viser det jeg har følt lenge nå, at mobilmarkedet (endelig!) er i ferd med å stagnere. Noe jeg ser på som en god ting, telefonene våre er raske og store nok nå synes jeg.

 

Kanskje man etterhvert vil fokusere på batteritid over rå kraft, slik man har gjort på PC-markedet med Haswell?

Lenke til kommentar

Interessant telefon, men fortsatt for stor for min smak. Håper det kommer en kompakt utgave etter hvert.

 

Bra de fikk bort plasten fra skjermen og forbedret videofunksjonen. Bildekvaliteten er nok omtrent som før, det er vel bare hastigheten som er forbedret. 30p er for lite etter min mening, i hvert fall for 4K. Men 120p FullHD frister veldig. :dribble:

 

"Proff" stereomikrofon :lol: Det tror jeg vil være en fornærmelse mot en hver som driver med lydopptak som yrke. Men det er sikkert bedre enn en enkel integrert mono-mikrofon. Lydfolk som skal ta opptak i jobben sin vil nok velge en adskillig større stereomikrofon med mye bedre vindskjerming. De fleste Z2 eierne ville nok vært bedre stilt med to adskilte interne mikrofoner.

 

Hverken Snapdragon 801 (som i Z2) og den litt høyere klokkede Snapdragon 805 som noen håpet på er bare 32 bit prosessorer. 64 bit ARM ble jo ratifisert i fjor så jeg er litt skuffet over hvor langt tid det tar før vi får 64 bit og dermed 4+ GB ram i telefoner. Redigert: 64 bit Snapdragon 610 og 615 kommer vist ikke før i 4. kvartal 2014.

 

Veldig bra at vanntetthet slår så godt an. Det håper jeg virkelig blir mye vanligere i hele bransjen. Vann har jo vært et gjennomgående problem for telefoner i alle år.

 

6000 kr synes jeg er drøyt! Omtrent det dobbelte av en billig bærbar PC. Ser man på kostnader relatert til materialbruk og design av en dings med ganske mange komponenter så synes jeg det er påfallende høyt. Skulle ikke forundre meg om Sony har mye bedre margin på telefonen enn de har på billige bærbare PCer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Er ikke det litt tidlig å annonsere en Z2? Det er jo ikke så lange siden Z1.

 

13 måneder er jo tregere enn iPhone, som allerede etter 12mnd'er går for å være relativt sjeldne...

Det er 13 måneder siden Z, ja, men bare knapt fem måender siden Z1 som kom i september. Det er rimelig kort tid.

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke det litt tidlig å annonsere en Z2? Det er jo ikke så lange siden Z1.

 

13 måneder er jo tregere enn iPhone, som allerede etter 12mnd'er går for å være relativt sjeldne...

Det er 13 måneder siden Z, ja, men bare knapt fem måender siden Z1 som kom i september. Det er rimelig kort tid.

ja, jeg må si jeg tok feil der. Et litt kjapt google søk, og overså det lille 1-tallet :p

Lenke til kommentar

Noen som tør å tippe når denne vil bli tilgjengelig for forhåndsbestilling hos mobilleverandører/nettbutikker?

Sony sier telefonen skal være i butikken i mars, så jeg antar nettbutikkene starter forhåndssalg om en ukes tid. Selv har jeg Xperia Z, og hoppa over Z1, så det eneste som gjenstår nå er det vanskelige valget: Sort eller lilla? Hmm...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...