Gå til innhold

Dette tastaturet skal gjøre bilderedigeringen til en lek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ser idiotisk ut det der. 319 nye taster å lære seg. Man bør lære seg tastatursnarveiene i PS på det ordinære tastaturet. Det er ikke vanskelig.

 

Målgruppen er vel ikke de som synes det er vanskelig å lære seg de "vanlige" snarveiene?

 

AtW

 

Unnskyld, men jeg forstod ikke ditt svar. Sitat hentet fra Kickstarter:

Very easy for beginners, better and creative for middle level users and at least 30% faster for professionals!

Lenke til kommentar

Et par ting slo meg (uten at jeg er særs bevandret i PS shortkuts)

 

Idéen til tastaturet fikk fotografene etter å ha brukt Photoshop i over 15 år, men fremdeles måtte finne seg i å lære nye snarveier, som dessuten ofte krever at man må trykke både to, tre og fire taster samtidig.

 

Er det slik at det dukker opp nye tastekombinasjoner hele tiden? Da er dette tastaturet 'utrangert' ved neste versjon av PS... Kanskje ikke helt, men i alle fall satt på spissen :-)

 

Jeg pleier å hvile hendene mine på tastaturets nedre høyre og venste hjørne og på nedre høyre hjørne er det en knapp med søppelbøtte. Ubehagelig nær hvileposisjon og potensiellt lett å betjene ved vanvare - avhenger selvsagt av hvor responsivt/taktilt tastaturet er...

Lenke til kommentar

En ting som slår meg (for å repetere han over) er at hvis fotografer etter 15 års bruk av Photoshop enda ikke kan programmet, så er det kanskje en tædd for avansert for den jevne bruker.

 

Det er, forsiktig sagt, en grunn at Lightroom har den suksessen det har og nå har over 40% av totalmarkedet for fotorelatert programvare for arkivering/etterbehandling/fremvisning.

 

 

PS.

Det tastaturet må være resultatet av et skikkelig artig nachspiel...:-)

DS.

Lenke til kommentar

Det som eg ser som ei bruker gruppe, er der det er ansatt i ulike firmaer eller foretninger som skal redigere bilder uten faglig kompetanse eller erfaring.

 

Enn annen ting er at når eg redigerer bilder så har eg som regel god tid, og bruker hovedsaklig musa til å bla i menyen i Photoshop med.

Men ein annen sak er med touch skjerm, der kan gjerne eit utall av snarvei taster fungere bedre.:hmm:

Lenke til kommentar

Tilsvarende tastatur har vært brukt i video redigering i flere tiår så det er ikke akkurat noe nytt disse karene har funnet opp.

 

Video redigerere har funnet det raskere og mer praktisk å bruke slike tastatur enn å lære seg short cuts, så det er litt fåfengt å diskutere om dette er smart eller ikke.

 

post-157018-0-60597400-1393249672_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser idiotisk ut det der. 319 nye taster å lære seg. Man bør lære seg tastatursnarveiene i PS på det ordinære tastaturet. Det er ikke vanskelig.

 

Snarveiene i PS på vanlig tastatur er skjult under kombinasjoner av flere taster som krever flere fingre og gjerne to hender når det er for stor avstand mellom tastene. Disse må læres for brukes effektivt. 319 kombinasjoner av taster ville da være mye vanskeligere å lære seg enn å se 319 knapper med logoene til verktøyfunksjonene du kjenner foran deg.

 

En må gjerne også gjennom flere menyer eller operasjoner med opptil flere museklikk for å finne en funksjon uten noen form for snarvei, noe som krever mye mer tid hvor tid er penger.

 

Å ha alle oversiktlig rett foran seg tilgjengelig for en hånd med en finger uten å skjules bak menyer og snarveier gjør jo arbeidet mye enklere og kjappere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...