Gå til innhold

Test: ASRock FM2A88X-ITX+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne det ikke vært en liten test av grafikkytelsen i tilegg ? vs Intel HD4600 HD5000 og tidligere HD8490 og lignende da, siden dere sier at den største fordelen er Grafikkytelsen, og samtidig sier det er en svak CPU plattform ?

Grafikkytelsen er jo helt avhengig av den APU'en som det testes med. I tillegg spiller minnehastigheten inn ganske mye. Jeg har et FM2+-system med A10-7850K og minne på 2133 MHz, med dette får jeg 381 poeng i Unigine Valley på Extreme-profilen (9.1 fps), i Tomb Raider (2013) får jeg med oppløsning 720p og grafikkinnstillinger "Normal" minimum 50 fps, maksimum 74 fps og avg. 62.5 fps i den innebygde benchmark-testen.

 

De samme testene med Intel HD 4000 (testet med Intel i5 3570K):

- Unigine Valley, Extreme: 159 (3.8 fps)

- Tomb Raider, 720p Normal: min 22.6, max 36.0, avg 30.1

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Synes Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI gir bedre muligheter for en liten APU PC, her er det mulighet for for oppgradering via PCI Express 16x også om man trenger mer ytelse. Jeg håper å få se en test av dette kortet også da det er mye mer relevant enn de kortene som dette er sammenlignet mot.

 

Hva er det med det hovedkortet som gir bedre muligheter enn hovedkortet som er testet? Begge har PCI Express 16x...

Lenke til kommentar

Har brugt dette hovedkort til mit første ITX bygg, samt en 7850K og så var jeg heldig og finne XFX 280X til en bra pris. Pakket det hele sammen i et Lian Li PC.-TU200B. Den er lidt en Desktop replacement da jeg er ved å bygge veldigt om på min egentlig Desktop, og indtil videre er jeg veldigt tilfreds.

 

Vil sige det her board er som skabt til Lian Li PC-TU200 kabinettet, du har 6 sata porte, 4 til drive cage'en(Hotswap), en til ODD og en til front E-sata, og så har du de andre sedvanlige headers, men også mht. airflow, kabinettet ta'r luft in fra fronten så minnen får også lidt airflow over sig. Eneste der er lidt en skam at der slet ingen kjøling er på VRMen, men på den annen side har ikke haft stabilitets problemer.

Lenke til kommentar

Grei for en HTPC med AMD APU, men tror jeg fortsatt holder meg til i3-4130T / 4330 eller kanskje i5 4570S/T.

 

Skal det i det hele tatt spilles på så duger ikke disse APU'ene uansett til mine spill @1080p.

Det er jo det som er problemet. Skal du ha en platform hvor du vil spille med det meste av efekter på max i 1080p som er AMD sin APU for svak, og du trenger et dedikert grafikkort, og da er jo igjen Intel CPU'ene raskere.

 

Skal du kun se film på maskinen så er GPU i Intel Haswell like god som AMD, og Intel er mye bedre på CPU-siden. Intel har også modeller med lavere TDP. Har selv nettopp bygd en HTPC med Intel Core i7-4770T. Den har kun 45W TDP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...