Gå til innhold

Nokia holdt på å lansere Android-mobil i 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker de angrer nå. :/

 

Tja, i og med at det er nærmest utelukkende Samsung og nå til dels Sony (om vi da ser bort ifra disse asiatiske merkene som selger i asiatiske markeder) som er de eneste som ser ut til å tjene penger på Android så er det vel langt i fra noen garanti at Android = suksess, ei heller for Nokia.

 

 

 

Heldigvis, ellers hadde jeg kanskje ikke sittet med verdens beste kameramobil i handa nå ;)

 

Tror du ikke vi hadde fått Nokia PureView 808 selv om de hadde gått for Android? Den Symbianmodellen hadde vell trolig kommet uansett og var nok planlagt i lang tid.

Lenke til kommentar

 

Tenker de angrer nå. :/

Tja, i og med at det er nærmest utelukkende Samsung og nå til dels Sony (om vi da ser bort ifra disse asiatiske merkene som selger i asiatiske markeder) som er de eneste som ser ut til å tjene penger på Android så er det vel langt i fra noen garanti at Android = suksess, ei heller for Nokia.

 

 

Heldigvis, ellers hadde jeg kanskje ikke sittet med verdens beste kameramobil i handa nå ;)

Tror du ikke vi hadde fått Nokia PureView 808 selv om de hadde gått for Android? Den Symbianmodellen hadde vell trolig kommet uansett og var nok planlagt i lang tid.

Nå skal det sies at Nokia var desidert sørst på mobilmarkedet i 2007 når iPhone ble lansert, de var også fortsatt store i 2008 når de vurderte Android. Samsung sin vekst startet egentlig ikke før de slapp Galaxy S i 2010, og de begynte ikke å ta virkelig av før de slapp Galaxy S II i 2011. Hadde Nokia startet med salg av Android telefoner i 2008 eller 2009 (Kanskje også 2010) så kunne situasjonen vert en helt annen i dag. Samsung sin utrolige suksess er egentlig relativt ny innenfor dette markedet, så om ting hadde foldet seg ut litt annerledes i starten så kunne alt vert forandret i dag.

Endret av Rainmaker91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android hadde vært en -mye- lettere overgang for de fleste Symbian-brukerene .

 

Jeg var tidlig ute og prøvde Nokia N9 (Meego) , og kort tid etter Lumia 800.

 

Windows 7.5 sånn det var dat skremte meg nesten vekk fra systemet.

Jeg følte WP7.5 manglet alt i forhold til den finske-arme-kniv/mobilen Nokia N8.

Mistet, mulighet til å sende/motta filer/musikk/bilder via blåtann, mista mulighet for å bruke mobilen som modem (ble patchet inn seinere), kunne ikke bruke musikken min som ringe/sms/alarm toner lenger, kunne ikke "browse" mobilinnholdet fra Windows lenger (sjølv om det var en "Windows" telefon)

 

That being said, på den tid Nokia begynte med Windows Phone, misted de -mange- kjøpere.

Jeg liker alle bedringene fra WP7.5 til WP8 , det er et betraktelig bedre OS, og har lite annet enn lovord å komme med om Lumia 1020'en min.

 

Blir allikevel garantert å kjøpe en Android Nokia telefon, når/hvis de dukker opp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android hadde vært en -mye- lettere overgang for de fleste Symbian-brukerene .

Jeg var tidlig ute og prøvde Nokia N9 (Meego) , og kort tid etter Lumia 800.

Windows 7.5 sånn det var dat skremte meg nesten vekk fra systemet.

Jeg følte WP7.5 manglet alt i forhold til den finske-arme-kniv/mobilen Nokia N8.

Mistet, mulighet til å sende/motta filer/musikk/bilder via blåtann, mista mulighet for å bruke mobilen som modem (ble patchet inn seinere), kunne ikke bruke musikken min som ringe/sms/alarm toner lenger, kunne ikke "browse" mobilinnholdet fra Windows lenger (sjølv om det var en "Windows" telefon)

That being said, på den tid Nokia begynte med Windows Phone, misted de -mange- kjøpere.

Jeg liker alle bedringene fra WP7.5 til WP8 , det er et betraktelig bedre OS, og har lite annet enn lovord å komme med om Lumia 1020'en min.

Blir allikevel garantert å kjøpe en Android Nokia telefon, når/hvis de dukker opp

Nettopp!

Det er akkuratt hva som skjedde... Nokia hadde en enorm kundegruppe innen smartmobilmarkedet, de var vant med å få alt på sine Nokia mobiler. Etter overgangen til WP så ble størstedelen av denne kundemassen skremt bort av WP..... Som du sier så manglet WP veldig mye i forhold til Symbian når det gjalt teknologier etc.

En overgang fra Symbian til Android ville vært en meget fin overgang uten att noe ville vært savnet mht teknologier osv, og Nokia hadde dermed beholdt store deler av sin enorme kundegruppe. Dette valget tok ikke Nokia, dermed ble de sittende igjen med bare med "smuler" av den store kundegruppen de hadde (som var enormt stor ved Symbian).

Idag er de aller fleste tidligere Nokia kunder gått over til en Android produsent, kun en liten andel ble villig til å henge med videre med WP.

 

Synd, men slik ble det....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...