Gå til innhold

Vil gi hele verden gratis Internett med satelitter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er definitivt et prosjekt som ALDRI kommer til å bli gjennomført. Vil heller klassifisere det som et gigantisk "reklameprosjekt", siden slike ting som dette dukker opp på nyhetssider over hele verden.

 

Men viser det seg at jeg tar feil, vill dette bidra til å hoppe et steg lengre inn i fremtiden.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

Behovet er absolutt til stede i Nord-Korea. Så lenge det går an å bruke vanlig mottakerutstyr så vil dette bli mindre vanskelig å få smuglet inn til NK. Håper det ikke blir 100% enveis, men gir en ørliten mulighet for opplasting (URL-er og tekst i kB-området) selv om det blir vanskelig med tanke på båndbredde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Internet" i denne sammenhengen er litt misvisende i forhold til hva folk legger i begrepet, i alle fall i første del av prosjektet. Det er her snakk om informasjonskringkasting. Systemet skal kunne sende ut generell informasjon til enheter med mottakere som støtter DVB, DRM (AM kortbølgeradio med MPEG4) eller WiFi. All informasjon går ut til alle enheter, akkurat som vi ellers er vant til med TV og radio. Tenk text-tv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Behovet er absolutt til stede i Nord-Korea. Så lenge det går an å bruke vanlig mottakerutstyr så vil dette bli mindre vanskelig å få smuglet inn til NK. Håper det ikke blir 100% enveis, men gir en ørliten mulighet for opplasting (URL-er og tekst i kB-området) selv om det blir vanskelig med tanke på båndbredde.

 

Det går ikke an å ha 100% enveis, i alle fall ikke hvis det er snakk om internett slik vi kjenner det. Du må sende noen bytes til nettstedet for å fortelle at du vil laste det ned

Lenke til kommentar

Det går ikke an å ha 100% enveis, i alle fall ikke hvis det er snakk om internett slik vi kjenner det. Du må sende noen bytes til nettstedet for å fortelle at du vil laste det ned

Ikke nødvendigvis. Slik jeg forstår det kan konseptet minne om radio, tv, tekst-tv (100% enveis), men være mye mer modernisert i måten "tekst-TV"en fungerer på. Dvs. sende lesbare sider med tekst, bilder, lyd og video, aka nettsider, helt uten å sende noe i retur. Seerne cacher nettsider lokalt og kan velge å lese, se og høre de som kommer strømmende, eller la være. Akkurat som med tekst-tv kan viktige sider (f.eks undertekst) oppdateres ofte, mens nisjesider oppdateres sjeldnere.

 

Men som sagt, jeg håper de prioriterer litt plass til retur.

Lenke til kommentar

Tenker NSA får en liten finger med i disse satellittene også..... Men så lenge en på sikt kan bruke tor, så går det vel sikkert greit:)

 

Men fra spøk til revolver, for folk som bor i de mest lukkede diktaturene og overvåkningssamfunnene så kan sikkert dette være en god ting. Så spørs det hvor lenge det kommer til å være gratis da.

Lenke til kommentar

Hvis det blir 100% enveis så har NSA null interesse av dette.

 

Jeg tror det kan være en økonomisk og god måte å fremskynde interne endringer i Nord-Koreas regime. Muligens Kina også, men da må det være 100% enveis. (Toveis hadde vært umulig å få dugelig gratis kapasitet på til en så stor folkegruppe). En betalingsløsning hadde effektivt tatt livet av prosjektet da det er lett å forby betaling til prosjektet fra kritiske regimer.

 

Etter å ha tenkt meg litt om, kanskje 100% enveis ikke er så dumt likevel.

Lenke til kommentar

Dette er definitivt et prosjekt som ALDRI kommer til å bli gjennomført. Vil heller klassifisere det som et gigantisk "reklameprosjekt", siden slike ting som dette dukker opp på nyhetssider over hele verden.

 

Men viser det seg at jeg tar feil, vill dette bidra til å hoppe et steg lengre inn i fremtiden.

 

Men, om man skulle begynne å se antydninger til at dette har potensiale til smått å ta av. Ja, da bør man være rask på labben til å kjøpe noen prosenter av sin aksjeportefølje over litt i dette sporet. For tenk hva eierne av satelittene kan tjene på å plante påtvungen reklame i nettverksstrømmen :)

 

Større enn Facebook, anyone !?

Lenke til kommentar

Hvis det blir 100% enveis så har NSA null interesse av dette.

 

Jeg tror det kan være en økonomisk og god måte å fremskynde interne endringer i Nord-Koreas regime. Muligens Kina også, men da må det være 100% enveis. (Toveis hadde vært umulig å få dugelig gratis kapasitet på til en så stor folkegruppe). En betalingsløsning hadde effektivt tatt livet av prosjektet da det er lett å forby betaling til prosjektet fra kritiske regimer.

 

Etter å ha tenkt meg litt om, kanskje 100% enveis ikke er så dumt likevel.

Ikke rart et kan bli gratis internett hvis det skal baseres på enveis satellitt. Forklar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...