Gå til innhold

Google jobber med superavansert mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

tango1o.300x169.JPG

«Project Tango» gjør ting du ikke har sett maken til.

 

Google jobber med superavansert mobil

Nå må du bestemme deg gutt. Er det supert eller avansert? Tittelen høres ut som en guttunge har laget den. Ekstra avansert, hva er nå det egentlig? Enten er det vel, avansert eller så er det ikke avansert, IMHO.

Hvem bryr seg om det er feil ordsammensetning? Jeg leser artiklene på teknofil pga. det tekniske innholdet. Hvis du skal kommentere setningsoppbyggning og skrivefeil, så kan du vel gjøre det andre steder der folk bryr seg om sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan se for meg at mange bedrifter legger ned øyeblikkelig forbud mot å scanne lokalene deres. Dette er jo spionmateriale deluxe som NSA vil ta seg tilgang til enten Google vil det eller ikke. Spionmateriale som selvsagt kan misbrukes av amerikanske, konkurrerende bedrifter i "national interest", som Snowden nylig fortalte om i et intervju.

Ikke så mye forskjell enn om man skulle ha filmet samme rute, eller tatt masse bilder.

Lenke til kommentar

 

 

tango1o.300x169.JPG

«Project Tango» gjør ting du ikke har sett maken til.

 

Google jobber med superavansert mobil

Nå må du bestemme deg gutt. Er det supert eller avansert? Tittelen høres ut som en guttunge har laget den. Ekstra avansert, hva er nå det egentlig? Enten er det vel, avansert eller så er det ikke avansert, IMHO.

Hvem bryr seg om det er feil ordsammensetning? Jeg leser artiklene på teknofil pga. det tekniske innholdet. Hvis du skal kommentere setningsoppbyggning og skrivefeil, så kan du vel gjøre det andre steder der folk bryr seg om sånt.

 

 

Ok.

 

Ser det betyr lite for deg. Men, det er ment som en kommentar på språk i forfall. F.eks. så er det mange i enkelte deler av landet som har vent seg til å si f.eks. "Åh, det er helt konge". Da kunne jeg svart, WTF. Som også er en form for språkendring. Spesiellt i skriftlig uttrykksmåte og på internett, SMS spesiellt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det neste blir vel "Google Living Room View".

 

De kaprer markedet med slike dingser som ingen klarer å motstå, og vips - før vi vet ordet av det, kan folk browse stua di. Du får selvsagt tilbud om å kunne slå av denne funksjonen, men hver 14. dag er du nødt til å bekrefte på ny at ikke du vil være med på dette for 14 nye dager, ellers går det sin gang..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det neste blir vel "Google Living Room View".

 

De kaprer markedet med slike dingser som ingen klarer å motstå, og vips - før vi vet ordet av det, kan folk browse stua di. Du får selvsagt tilbud om å kunne slå av denne funksjonen, men hver 14. dag er du nødt til å bekrefte på ny at ikke du vil være med på dette for 14 nye dager, ellers går det sin gang..

 

Jeg tror du akkurat oppfant Xbox One?

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å utvikle et (enkelt) spill som brukte kameraet på telefonen for å lage en verden basert på det som blir sett rundt deg. En av store ulempene jeg har kommet fram til, er at kameraet i seg selv kan ikke "se" i 3D. Ganske kult prosjekt Google jobber med! Kommer nok til å skaffe meg en slik mobil og SDK'n, hvis jeg har økonomi til det.

 

Edit: Spillet mitt skulle analysere forskjeller mellom bildene utfra gps-posisjonen og retningen telefonen var i, og danne seg et enkelt 3d miljø utfra det. Konseptet mitt er foreløpig kun på et reint teoretisk nivå, og er ikke planlagt nøye enda, bare noe jeg har fundert litt over. :ph34r:

Endret av Gnalern
Lenke til kommentar

Jeg kan se for meg at mange bedrifter legger ned øyeblikkelig forbud mot å scanne lokalene deres. Dette er jo spionmateriale deluxe som NSA vil ta seg tilgang til enten Google vil det eller ikke. Spionmateriale som selvsagt kan misbrukes av amerikanske, konkurrerende bedrifter i "national interest", som Snowden nylig fortalte om i et intervju.

 

De trenger ikke legge ned forbud mot noe som helst, de har allerede forbud mot all form for fotografering og videoopptak.

Det er ikke noe nytt at mobiltelefoner kan innhente informasjon som enkelte bedrifter ikke ønsker å dele.

Lenke til kommentar

Jeg kan se for meg at mange bedrifter legger ned øyeblikkelig forbud mot å scanne lokalene deres. Dette er jo spionmateriale deluxe som NSA vil ta seg tilgang til enten Google vil det eller ikke. Spionmateriale som selvsagt kan misbrukes av amerikanske, konkurrerende bedrifter i "national interest", som Snowden nylig fortalte om i et intervju.

 

Jeg ser ikke helt nytteverdien i et grovt 3D-kart over lokalet, sånn i forhold til skarpe 2D-bilder. Det finnes sikkert unntak (om man jobber med nye båtskrog eller noe sånt hvor formen faktisk er det viktigste), men på listen over spionasjeverktøy er kanskje ikke dette det jeg ville bekymret meg mest over. :)

Lenke til kommentar

Det er kombinasjonen som er ny, samt at et av de NSA-avlyttede selskapene står bak og at alt skal hentes inn automatisk. Dette blir 3D-modeller med fotografier som tekstur. Bare foto gir mye mindre oversikt og sammenheng.

 

Forsåvidt enig i at mange bedrifter allerede har fotoforbud, men automatikken i dette samt at det er lett å glemme å slå av funksjonen, gjør det uhyre lett for at detaljerte bedriftshemmeligheter lekker ut, selv om bedriftene skulle ha fotoforbud.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...