Gå til innhold

Thief blir hakket hvassere på PlayStation 4 enn på Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når eksklusiver på Xbox One kjører på 1080p... Og de fleste andre kjører på 720p/900p... Man kan nesten konspirere om Sony faktisk stikker penger i lommen på utviklere for å optimalisere til deres konsoll siden de tapte konsollkrigen sist gen.

 

Enten det eller så er utviklerne dårlige og prioriterer feil.

 

Hardware forskjellen er ikke så stor... Og aldri har hardware vært utnyttet 100% fra dag 1...

 

Noe lukter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig mye styr rundt at allt skal kjøres i 60fps og 1080p at de går over styr vis ikke dette er tilfellet. Jeg er selv en pc gamer og har en relativt god en, men jeg bryr meg overhodet ikke om et konsoll spill kjører i noe mindre enn 1080p da jeg sliter med å se forskjellen på tv-en i stua. Men på pc er jo 1080p et must som Elgen-Hansi sier over, når du sitter med hodet klistret inn i skjermen. 60fps er selvfølgelig best men om et spill blir laget for 30fps så er det greit for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Utrolig mye styr rundt at allt skal kjøres i 60fps og 1080p at de går over styr vis ikke dette er tilfellet. Jeg er selv en pc gamer og har en relativt god en, men jeg bryr meg overhodet ikke om et konsoll spill kjører i noe mindre enn 1080p da jeg sliter med å se forskjellen på tv-en i stua. Men på pc er jo 1080p et must som Elgen-Hansi sier over, når du sitter med hodet klistret inn i skjermen. 60fps er selvfølgelig best men om et spill blir laget for 30fps så er det greit for meg.

Om du har 100" merkest det, det samme gjelder om du har en liten stue og 50-60" tv

Endret av headsplitter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Native oppløsning er sykt mye mindre viktig på en TV i stua enn på en PC-skjerm du sitter 40-50 cm unna. Det er en grunn til at dette er det første parameteret utviklerne stiller på for å få ting til å kjøre tilfredsstillende...

 

Problemet er at man også har lav framerate på konsoll...

 

AtW

 

Det er ingen universell sannhet. Framerate på konsoll varierer naturligvis mye fra spill til spill. Men siden brukeren ikke har kontroll over innstillingene, slik man har på pc, finnes det en del eksempler på at utvikleren har valgt å prioritere visuell kvalitet på bekostning av 60 fps. Om det er et problem dog varierer mye fra spill til spill. Man må ikke bli så opphengt av de tekniske parametrene at man glemmer å gi den subjektive opplevelsen en sjanse...

Lenke til kommentar

 

 

Native oppløsning er sykt mye mindre viktig på en TV i stua enn på en PC-skjerm du sitter 40-50 cm unna. Det er en grunn til at dette er det første parameteret utviklerne stiller på for å få ting til å kjøre tilfredsstillende...

 

Problemet er at man også har lav framerate på konsoll...

 

AtW

 

Det er ingen universell sannhet. Framerate på konsoll varierer naturligvis mye fra spill til spill. Men siden brukeren ikke har kontroll over innstillingene, slik man har på pc, finnes det en del eksempler på at utvikleren har valgt å prioritere visuell kvalitet på bekostning av 60 fps. Om det er et problem dog varierer mye fra spill til spill. Man må ikke bli så opphengt av de tekniske parametrene at man glemmer å gi den subjektive opplevelsen en sjanse...

 

 

Det er så nær en universell sannhet man kan komme, med unntak av noen få titler, og titler som krever svært lite kraft uansett. Man prioriterer så godt som helt konsekvent framerate for lavt.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når eksklusiver på Xbox One kjører på 1080p... Og de fleste andre kjører på 720p/900p... Man kan nesten konspirere om Sony faktisk stikker penger i lommen på utviklere for å optimalisere til deres konsoll siden de tapte konsollkrigen sist gen.

 

Enten det eller så er utviklerne dårlige og prioriterer feil.

 

Hardware forskjellen er ikke så stor... Og aldri har hardware vært utnyttet 100% fra dag 1...

 

Noe lukter...

 

Ryse kjører i 900p, Killer Instinct i 720p, Dead Rising 3 i 720p og Titanfall kjører i 792p (mulig nærmere 900p ved lansering).
Mye av dette kan være SDK relatert og problemer med å utnytte ESRAM'en, men hardware forskjellen er stor nok til å forklare 900p på Xbox One og 1080p på PS4.
Uansett trenger ikke 720p være en dårlig prioritering på noen av konsollene, det ekstra man hadde fått i kjernegrafikk kan vel være verdt kompromisset hvis man kunne ha sett hva man hadde tapt hvis spillet istedet hadde kjørt i 1080p. Med brukbar AA og tekstur filtering vil bildekvaliteten uansett være betydlig bedre enn forrige generasjon. 60FPS i 720p vil kunne også gi en bedre opplevelse enn 30FPS i 1080p.
Lenke til kommentar

Er da null problem å se forskjell på 900p og 1080p. Tross alt nesten 50% økning i antall pixler. Du trenger ikke gode øyne for å se forskjell, ser du ikke forskjell bør du ta en tur til optikeren.

 

Det avhenger av størrelsen på TV'en og sitteavstanden til den. De fleste hadde nok ikke sett eller lagt merke til forskjellen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...