Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 750 Ti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt som å smakeprøve på dyr vin dette. Blir spennende å se hva maxwell bringer med seg. 1200 var en relativt stiv pris, faller nok fort når hele serien blir lansert. Latterlig bra effektforbruk på denne. Burde være veldig greit i et veldig lite m-itx kabinett som stue pc. Hadde vært interessant å se hvordan den yter på high i spill som bioshock infinite og bf4. High ser jo veldig likt ut som ultra uansett.

Lenke til kommentar

For å sette hvor effektivt kortet er i perspektiv:

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_750_Ti/26.html

 

Mao, det nest mest effektive kortet bruker 50% mer energi for å gjøre samme oppgave!

 

Hvis dette skalerer til high-end, som er hovedsakelig begrenset av strømforbruk, så vil man nå på 250w, kunne få 50% bedre ytelse. Det blir spennende å se hva Nvidia kommer med framover.

Endret av blackbrrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke tatt med lydtester?

 

Hvordan er støynivået?

 

Støynivået er svakt til å begynne med, men øker gradvis til plagsomt nivå over de neste årene etterhvert som glidelageret i vifta tørker ut. Vil sansynligvis ganske kjapt komme versjoner av dette kortet med større og vifteløse kjøleribber.

Lenke til kommentar

 

Linux-støtte er selvsagt også på plass.

Jepp, og dette er uten å krympe prosessen. Dette er med samme 28nm HP prosess som AMD kortet som scorer 66%.

 

Dette og GM108 som er rett rundt hjørnet kommer til å bli en populær GPU i bærbare maskiner.

 

Har du noen anelse om hvor mange SMM-er det blir i GM108?

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Dette og GM108 som er rett rundt hjørnet kommer til å bli en populær GPU i bærbare maskiner.

Har du noen anelse om hvor mange SMM-er det blir i GM108?

1 eller 2 avhengig av konfigurasjon hvis jeg husker rett. Ellers var også minnekontrolleren halvert (64-bit GDDR5) som på GK208.

Lenke til kommentar

Det er jo et bra kort, men jeg skulle ønske Nvidia hadde priset kortene likt med tilsvarende ytende AMD-kort istedet for å leve på Geforce-navnet...

Hvorfor testes ikke kortet i BF4?
Skjønner at dere bruker BF3 som sammenligningsgrunnlag slik at dere slipper å ta opp alle testene på nytt, men hadde vært fint å fått med ytelsen i BF4 også. :)

Spillmotor og ytelsesprofilen for BF3 og BF4 er jo den samme, hvorfor bry seg?

 

Regner med at denne vil bidra til betydelig bedra batterilevetid på laptop. Min er nå 6 år gammel. Oppgraderte nettopp, ligger i posten. At jeg ikke kunne ventet til sommeren når det kommer ut mobil maxwell :wallbash:

Sannsynligvis vil den ikke bidra stort til batterilevetiden, ettersom den blir skrudd helt av på batteri.

Lenke til kommentar

Det er jo et bra kort, men jeg skulle ønske Nvidia hadde priset kortene likt med tilsvarende ytende AMD-kort istedet for å leve på Geforce-navnet...

Hvorfor testes ikke kortet i BF4?

Skjønner at dere bruker BF3 som sammenligningsgrunnlag slik at dere slipper å ta opp alle testene på nytt, men hadde vært fint å fått med ytelsen i BF4 også. :)

Spillmotor og ytelsesprofilen for BF3 og BF4 er jo den samme, hvorfor bry seg?

 

Regner med at denne vil bidra til betydelig bedra batterilevetid på laptop. Min er nå 6 år gammel. Oppgraderte nettopp, ligger i posten. At jeg ikke kunne ventet til sommeren når det kommer ut mobil maxwell :wallbash:

Sannsynligvis vil den ikke bidra stort til batterilevetiden, ettersom den blir skrudd helt av på batteri.

 

De priser det slikt pga effektforbruket, noe som faktisk gir den verdi over et liktytende kort som er mye større, støyete og varmere. Eller er du uenig i dette argumentet?

 

Og nei du kan sist jeg sjekket skru det på selv med batteri.

Lenke til kommentar

De priser det slikt pga effektforbruket, noe som faktisk gir den verdi over et liktytende kort som er mye større, støyete og varmere. Eller er du uenig i dette argumentet?

 

Og nei du kan sist jeg sjekket skru det på selv med batteri.

 

Poenget mitt er at dette kortet hadde vært langt mer relevant for budsjettbyggere om de hadde lagt prislappen fra 999 istedet for 1199

 

Det er forøvrig 100% umulig å skru på Nvidia-GPUen i min M14x R2 som jeg selv ønsker, og jeg har ikke sett noe som helst tegn på at dette har endret seg med nyere laptoper heller. Det blir aktivert på batteri når jeg starter spill, men problemet da er at Nvidia har funnet ut at det er mer hensiktsmessig å throttle kortet ned til 400 MHz og dermed levere elendig spillytelse istedet for å ofre batterilevetid og gi brukbar spillytelse.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...