Gå til innhold

Nå er 5,3 millioner PlayStation 4-maskiner solgt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel stort sett takket være tre ting.

1. PS4 er utrolig trendy

 

2. Microsoft har driti så til de grader på draget denne generasjonen, med gjentatte feil før lanseringen av PS4/XB1.

 

3. Nintendo er fullstendig utspilt på sidelinjen etter Wii-U flausen, og skal bli interessant å se om de klarer å komme tilbake med neste konsoll, eller om de må ty til noe drastisk. Som feks å kjøpe opp Sony :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Sitter bare og venter på Metal Gear Solid som kommer 20 mars, ganske imponerende at PS4 har solgt såpass godt når man tar med i betraktning mangelen på gode spill

 

Som forventet var Killzone alt annet enn imponerende.

Lenke til kommentar

Sitter bare og venter på Metal Gear Solid som kommer 20 mars, ganske imponerende at PS4 har solgt såpass godt når man tar med i betraktning mangelen på gode spill

 

Som forventet var Killzone alt annet enn imponerende.

 

Det er ikke bare mangelen på gode spill. Det fins ikke ET ENESTE nytt eksklusivt AAA spill til PS4. Derfor er det meget godt gjort av Sony, å selge så mange konsoller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så 5 millioner var mye?

Jeg ville sett for meg at det var en del mer med tanke på at det er vel en 30-35 millioner PS3 eiere som skal bytte ut konsollen sin... Men nå finnes det ikke så langt et eneste spill som rettferdiggjør å bytte til neste generasjonskonsoll enda...

 

Er vel mer at det er mye iløpet av den tiden som er gått.

 

Enig i at det er lite spill, er derfor jeg ikke har kjøpt min enda. Forhåndsbestilte egentlig, men stopped den da jeg så hvor få spill som kom først. Og tenkte litt tilbake da jeg kjøpte PS3 på utgivelses datoen. Blir vel en mellom sommer og jul dersom det kommer bedre spill

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så 5 millioner var mye?

Jeg ville sett for meg at det var en del mer med tanke på at det er vel en 30-35 millioner PS3 eiere som skal bytte ut konsollen sin... Men nå finnes det ikke så langt et eneste spill som rettferdiggjør å bytte til neste generasjonskonsoll enda...

 

blir nok mye mer men sony klarer ikke pumpe ut konsoller fort nok så går utifra at dette tallet kommer til å stige en god del

Lenke til kommentar

 

Så 5 millioner var mye?

Jeg ville sett for meg at det var en del mer med tanke på at det er vel en 30-35 millioner PS3 eiere som skal bytte ut konsollen sin... Men nå finnes det ikke så langt et eneste spill som rettferdiggjør å bytte til neste generasjonskonsoll enda...

blir nok mye mer men sony klarer ikke pumpe ut konsoller fort nok så går utifra at dette tallet kommer til å stige en god del

 

Nå har antallet konsoller solgt per dag gått ned såpass at de antagelig begynner å nærme seg likevekt. 5 millioner på verdensbasis er egentlig ganske lite.

 

Jeg synes i det hele tatt at konsoll markedet virker ganske kjedelig. Som PC gamer er det egentlig bare Wii U som tilbyr noe som jeg er interessert som ikke min aldrene pc allerede gjør bedre på alle mulige måter. Kanskje det kommer noen spennende Kinect spill etterhvert, men utover det er PS4 og XBox One kjedelige iterasjoner av forje generasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå finnes det ikke så langt et eneste spill som rettferdiggjør å bytte til neste generasjonskonsoll enda...

 

Er ekstremt mange store og bra spill ute fra dag 1 som rettferdiggjør bytte til neste generasjon konsoll. Om en har vært så "dum" å spilt multiplatform titler på X360 eller PS3 når en viste det kom overlegende utgaver om kort tid så får en takke sin egen dumhet for å ikke ha ventet.

 

Det er vel lenge siden det har vært så mye store og bra AAA spill til en konsoll lansering.

Lenke til kommentar

Så 5 millioner var mye?

Jeg ville sett for meg at det var en del mer med tanke på at det er vel en 30-35 millioner PS3 eiere som skal bytte ut konsollen sin... Men nå finnes det ikke så langt et eneste spill som rettferdiggjør å bytte til neste generasjonskonsoll enda...

 

PS1:

 

4 months (one territory) - March 31st, 1995 - 0.85 million

10 months - September 30th, 1995 - 1.77 million

16 months - March 31st, 1996 - 4.26 million

22 months - September 30th, 1996 - 8.07 million

28 months - March 31st, 1997 - 13.50 million

 

 

PS2:

 

1 month (one territory) - March 31st, 2000 - 1.41 million

7 months (one territory) - September 30th, 2000 - 3.52 million

13 months - March 31st, 2001 - 10.61 million

19 months - September 30th, 2001 - 19.58 million

22 months - December 30th, 2001 - 24.99 million

 

 

PS3:

 

1 month - December 31st, 2006 - 1.7 million

4 months - March 31st, 2007 - 3.5 million

7 months - June 30th, 2007 - 4.2 million

10 months - September 30th, 2007 - 5.5 million

13 months - December 31st, 2007 - 10.4 million

 

 

PS4:

 

1 day - November 16th, 2013 - 1 million

2 weeks - December 1st, 2013 - 2.1 million

1 month - December 28th, 2013 - 4.2 million

3 months - February 8th, 2014 - 5.3 million

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Audun Rodem: Trur du er ute å sykler nå.

"Vi vet ikke hvor mye Microsoft har solgt av sin nylanserte Xbox One-konsoll til nå ennå. Sist vi hørte fra konsollprodusenten lå tallene på 3,9 millioner.."

Tallet du viser til er ikkje solgte XO men jor mange XO MS har sendt ut(shipped).

Pr 08.02.2014 har XO solgt ca 3,4 mill.

Lenke til kommentar

 

Så 5 millioner var mye?

Jeg ville sett for meg at det var en del mer med tanke på at det er vel en 30-35 millioner PS3 eiere som skal bytte ut konsollen sin... Men nå finnes det ikke så langt et eneste spill som rettferdiggjør å bytte til neste generasjonskonsoll enda...

 

 

 

 

Super oversikt!

 

Det er i hvertfall grunn nok til å dra frem Sake-flasken rundt om kring i spillavdelingen til Sony.

Lenke til kommentar

Her var det mye surkete PS-hatere gitt. Vær heller fornøyde med at Sony faktisk klarte å lage et produkt som selger og holder bransjen i live når Nintendo og MS har bommet såpass hardt. Og spillutvalget på PS4 er i hvert like godt som noen av de andre nye konsollene.

 

Jeg er fornøyd med at PS selger best av de tre, da det er den minst dårlige konsollen, teknisk. Jeg er derimot ikke spesielt fornøyd med at "bransjen" holdes i live, dvs konsollbransjen, som jeg mener gir en dårlige spillbransje totalt sett.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Men nå finnes det ikke så langt et eneste spill som rettferdiggjør å bytte til neste generasjonskonsoll enda...

 

Er ekstremt mange store og bra spill ute fra dag 1 som rettferdiggjør bytte til neste generasjon konsoll. Om en har vært så "dum" å spilt multiplatform titler på X360 eller PS3 når en viste det kom overlegende utgaver om kort tid så får en takke sin egen dumhet for å ikke ha ventet.

 

Det er vel lenge siden det har vært så mye store og bra AAA spill til en konsoll lansering.

 

 

Ekstremt mange store og bra faktisk? Kan du nevne alle? (PS4 og Xbone-spill til lansering), hva mener du er "ekstremt mange" 5?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Her var det mye surkete PS-hatere gitt. Vær heller fornøyde med at Sony faktisk klarte å lage et produkt som selger og holder bransjen i live når Nintendo og MS har bommet såpass hardt. Og spillutvalget på PS4 er i hvert like godt som noen av de andre nye konsollene.

Jeg er fornøyd med at PS selger best av de tre, da det er den minst dårlige konsollen, teknisk. Jeg er derimot ikke spesielt fornøyd med at "bransjen" holdes i live, dvs konsollbransjen, som jeg mener gir en dårlige spillbransje totalt sett.

 

AtW

Tvert imot. Spillbransjen er bygd opp rundt konsoller og kunne ikke eksistert uten.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte min PS4 ilag med AC4: Black Flag og COD: Ghosts. Halvveis sløs nå ettersom jeg fikk Black Flag ilag med GTX 780 som jeg oppgraderte PCn med og Ghosts var bare labert.

 

Angrer derimot ikke på å kjøpt PS4. Fikk tak i Killzone: Shadowfall på finn.no til 270kr og siden jeg kun har tenkt å spille single player delen så syns jeg det var akkurat nokk.

 

Resogun er også underholdende. Ellers så er jeg fornøyd med det jeg har fådd av gratis spill via PS+ Skaffet det allerede i august for å få nån flere nye spill gratis til min PSvita så er kjekt å få gratis spill hver måned både til PS4 og Vita.

Har enda ikke runnet Contrast eller spilt Outlast.

 

Mine "main reasons" for å skaffe PS4 var selvfølgelig uten tvil Infamous: Second Son og for å ha Metal Gear Solid V: The Phantom Pain på den sterkeste maskina ( lets face it )

 

Skulle enda ha Watch Dogs til PS4, men ska nå ha det til PC. Gleder meg sykt til Infamous: SS og MGS: Ground Zeroes i neste nåned.

Lenke til kommentar

 

 

Her var det mye surkete PS-hatere gitt. Vær heller fornøyde med at Sony faktisk klarte å lage et produkt som selger og holder bransjen i live når Nintendo og MS har bommet såpass hardt. Og spillutvalget på PS4 er i hvert like godt som noen av de andre nye konsollene.

Jeg er fornøyd med at PS selger best av de tre, da det er den minst dårlige konsollen, teknisk. Jeg er derimot ikke spesielt fornøyd med at "bransjen" holdes i live, dvs konsollbransjen, som jeg mener gir en dårlige spillbransje totalt sett.

 

AtW

Tvert imot. Spillbransjen er bygd opp rundt konsoller og kunne ikke eksistert uten.

 

 

En ekstremt lite sannsynlig påstand, ingenting tyder på at spill ikke hadde eksistert uten konsoller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...