Gå til innhold

Guide: Her er våre 10 Mac-favoritter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Du kan til og med velge å starte opp i Windows hver gang du skrur på datamaskinen, i tilfelle du har flere programmer du vil bruke i Windows enn i OS X. Ettersom spillutvalget til OS X fortsatt er ganske labert og det nesten bare er Blizzard som slipper spillene sine parallelt på både Windows og OS X, hopper mange OS X-brukere over i Windows når de vil spille."

 

Å kjøpe en Macintosh når man skal game er for meg et mysterium.... Mac funker veldig fint med virtuelle OS og har lang varighet på batteri, men vil ikke si at jeg ville brukt det til noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må bare anbefale F.Lux som jeg har blitt totalt avhengig av på både telefon, MacBook og Windows stasjonær PC. Programmet simulerer lyssettingen rundt deg og justerer skjermen deretter. Evolusjon har gjort hjernen slik at den blir våken når det er dagslys og trøtt når solen går ned. Problemet med PC-skjermer er at det blå lyset "lurer" hjernen til å tro at det er dag. For oss som surfer før sengetid kan det bli problematisk å sove. Programmet er såre enkelt å bruke, tast inn hvor du befinner deg og programmet stiller inn lysstyrken på skjermen utifra soloppgang og solnedgang.

 

Virkningene etter å ha brukt programmet i en uke er uvirkelig. Jeg føler meg mye mer naturlig trøtt om kveldene og ikke så sliten i øynene etter å ha stirret på skjermen i mange timer. Skrur jeg av F.Lux føler jeg at jeg blir blendet. Ulempen med programmet er åpenbart at fargene på skjermen kan bli nogle "gulaktige", men man blir vandt med det og hvitt føles fremdeles hvitt. Dessuten går det an å skru av programmet midlertidig dersom man skal gjøre fargesensitive oppgaver.

 

Jeg anbefaler dette programmet på det sterkeste, prøv det et par dager og du vil ikke gå tilbake.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Måtte bare inn for å si at jeg er enig med Dassen, flux er fantastisk. Uvant i starten, men helt fantastisk når du blir vant til det.

 

Som kommentar til artikkelen kan jeg si at jeg liker godt slike artikler, selv om jeg bruker windows. Ser et program som virker fint, så finnes det som regel et windows alternativ.

 

Føler også at jeg må nevne "better desktop tool" for de som vil ha det beste fra mac, men er windows frelste. Lånte en mac da jeg var i U.S.A i tre uker, og ikke har noen laptop selv. Helhets inntrykket var fint, selv om mac har litt minne problemer. Kan være spesifikt til den jeg lånte, eller at jeg er et minnesvin. Den hadde riktig nok også bare 8 gb ram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...