Gå til innhold

Dagens dings: Lag en MacBook av iPad-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

For en misvisende tittel på artikkelen.

Helt enig!

 

Bare fordi du har et tastatur på en iPad betyr ikke at det er en MacBook. Jeg kan sette tilhengerfeste på bilen min men det betyr ikke at resultatet er en trailer.

En trailer er ikke en trailer uten en trailer heller. Skjønner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En trailer er ikke en trailer uten en trailer heller. Skjønner?

Ja, men gjør du? ;)

Det kommer ant på tolkning av ordet. På engelsk er en trailer kort fortalt en henger. Altså ville ikke bilen til Moskus bli en henger fordi den fikk tilhengerfeste. Skulle man tenke engelsk her, så måtte man bruke det engelske ordet Road Tractor. Altså, at bilen ikke blir en Road Tractor bare fordi den får hengerfeste.

 

Men, Road Tractor har aldri blitt brukt på norsk, selv om mange benytter ordet trailer. For de aller fleste her hjemme er trailer eller semitrailer lastebil med henger, eller til og med ,feilplassert, men godt brukt, selve bilen som trekker hengeren. Altså det som på engels er Road Tractor.

 

Derfor tror jeg, selv om man kan diskutere om det er riktig eller ikke, de fleste ikke ville heve et øyenbryn over Mosukus' innlegg, fordi de fleste ville tenke på bilen som trekker traileren.

Lenke til kommentar

Jeg ser mange bruker slike produkter, og jeg synes fortsatt de er meningsløse, like stor som en PC. Men mindre funksjonelle.

 

AtW

 

Skulle akkurat til å si det samme. Sånn ca 32 ganger bedre med en Macbook Air fremfor denne. Koster ikke så veldig mye mer heller.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser mange bruker slike produkter, og jeg synes fortsatt de er meningsløse, like stor som en PC. Men mindre funksjonelle.

 

AtW

Skulle akkurat til å si det samme. Sånn ca 32 ganger bedre med en Macbook Air fremfor denne. Koster ikke så veldig mye mer heller.

Koster vel bare sånn ca dobbelt så mye.

Lenke til kommentar

En iPad med mye minne, OG et slit tastatur, koster vel 5-6 tusen. En Macbook Air koster fra 7.800,-

Akkurat. En ipad koster da fra 3999,-. Blir litt feil å sammenligne den dyreste ipaden med den billigste MacBook air synes jeg. Men men. Selvfølgelig mener jo også at MacBook bedre enn ipad. Men for meg så er disse to til helt forskjellige bruksområder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser mange bruker slike produkter, og jeg synes fortsatt de er meningsløse, like stor som en PC. Men mindre funksjonelle.

 

AtW

Skulle akkurat til å si det samme. Sånn ca 32 ganger bedre med en Macbook Air fremfor denne. Koster ikke så veldig mye mer heller.
Koster vel bare sånn ca dobbelt så mye.

Tja, kommer an på sammenligningsgrunnlaget :)

Siden den billigste og den råeste iPad-en er akkurat det samme nettbrettet, bare med større lagringskapasitet, så mener ikke jeg at det er helt på jordet å sammenligne disse to.

 

En 128GB iPad Air koster 6490,- pluss dette tastaturet. En Macbook Air med 128GB koster 7 790,-

Så med mindre man er ute etter nettbrett funksjonaliteten så ser jeg ikke helt en grunn til å gå for iPad+tastatur foran en Macbook Air. Hvis man derimot allerede har en iPad, og ønsker å skrive litt mer enn man i utgangspunktet hadde tenkt seg, da ser jeg absolutt nytten av dette dekselet :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...