Gå til innhold

Straks kan det komme helt nye skjermkort fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

660TI kortet mitt burde snart erstattes men så lenge jeg spiller alle spill på full guffe så hva gjør det? :p 1stk 660ti uklokka har enda ikke møtt på et spill som drar det under 24fps ;)

så då blir spørsmålet. 8** serien eller vente til 9 serien? :p

Så lenge du ikke stiller høyere krav enn det, så holder det nok lenge. :-)

 

Med full guffe så vet jeg om en del spill som hadde gitt deg lavere ytelse enn 24fps en del steder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

det kommer jo nye skjermkort hvært halve år eller noe, så ikke vits å vente med å kjøpe et nytt skjermkort hvis du trenger det og du ikke liksom er en uke fra å ett nytt kommer ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

660TI kortet mitt burde snart erstattes men så lenge jeg spiller alle spill på full guffe så hva gjør det? :p 1stk 660ti uklokka har enda ikke møtt på et spill som drar det under 24fps ;)

så då blir spørsmålet. 8** serien eller vente til 9 serien? :p

 

Hvis kravet ditt er at det skal klare 24fps er du hvertfall ikke kravstor.

 

Kompetitive spill er uspillbare med 24fps.

Eneste spillet jeg kan komme på som funker greit i 24fps er Civilizations og andre turbaserte spill....

Lenke til kommentar

 

660TI kortet mitt burde snart erstattes men så lenge jeg spiller alle spill på full guffe så hva gjør det? :p 1stk 660ti uklokka har enda ikke møtt på et spill som drar det under 24fps ;)

så då blir spørsmålet. 8** serien eller vente til 9 serien? :p

 

Hvis kravet ditt er at det skal klare 24fps er du hvertfall ikke kravstor.

 

Kompetitive spill er uspillbare med 24fps.

Eneste spillet jeg kan komme på som funker greit i 24fps er Civilizations og andre turbaserte spill....

Nja, noen ganger har man ikke et valg, og man må bare forholde seg til det. Selv forberedte jeg en 15K PC, med to stk. GTX 780 og i7 2600K til BF4, og fikk rundt 150 FPS. Men etter å ha følt meg lurt, ignorert og rett og slett spyttet på av EA og DICE i det ferdige spillet, sluttet jeg med spillet og gikk jeg over til Arma 3. På favorittserveren får jeg 30 FPS rett før server restart (4 timers syklus), og 50 FPS rett etter. Det er helt latterlig lavt for mitt oppsett, men jeg har lært å verdsette det. Den nedre grensen for hva som er "spillbart" er helt klart 30 FPS. 40 FPS er som en drøm -- så rart som det høres ut som. Heldigvis hjelper det bedre med glatthetsfølelsen å bruke en 120Hz-skjerm i så lav FPS.

 

Her er selvsagt den ræva optimaliseringen til spillet en faktor. Jeg merket likevel klar FPS-drop (da et allerede så lavt gjennomsnittsFPS gir tydelige og klare marginer), ved å selge den ene 780en, eller når jeg nedklokket 2600K dra 4.4 GHz til standard -- selv om spillet verken bruker mye av både CPU og GPU (kanskje 2 FPS forskjell mellom alt på Ultra og alt på Low).

Lenke til kommentar

 

 

660TI kortet mitt burde snart erstattes men så lenge jeg spiller alle spill på full guffe så hva gjør det? :p 1stk 660ti uklokka har enda ikke møtt på et spill som drar det under 24fps ;)

så då blir spørsmålet. 8** serien eller vente til 9 serien? :p

Hvis kravet ditt er at det skal klare 24fps er du hvertfall ikke kravstor.

 

Kompetitive spill er uspillbare med 24fps.

Eneste spillet jeg kan komme på som funker greit i 24fps er Civilizations og andre turbaserte spill....

Nja, noen ganger har man ikke et valg, og man må bare forholde seg til det. Selv forberedte jeg en 15K PC, med to stk. GTX 780 og i7 2600K til BF4, og fikk rundt 150 FPS. Men etter å ha følt meg lurt, ignorert og rett og slett spyttet på av EA og DICE i det ferdige spillet, sluttet jeg med spillet og gikk jeg over til Arma 3. På favorittserveren får jeg 30 FPS rett før server restart (4 timers syklus), og 50 FPS rett etter. Det er helt latterlig lavt for mitt oppsett, men jeg har lært å verdsette det. Den nedre grensen for hva som er "spillbart" er helt klart 30 FPS. 40 FPS er som en drøm -- så rart som det høres ut som. Heldigvis hjelper det bedre med glatthetsfølelsen å bruke en 120Hz-skjerm i så lav FPS.

 

Her er selvsagt den ræva optimaliseringen til spillet en faktor. Jeg merket likevel klar FPS-drop (da et allerede så lavt gjennomsnittsFPS gir tydelige og klare marginer), ved å selge den ene 780en, eller når jeg nedklokket 2600K dra 4.4 GHz til standard -- selv om spillet verken bruker mye av både CPU og GPU (kanskje 2 FPS forskjell mellom alt på Ultra og alt på Low).

 

 

 

Ja er enig i dette.

 

Men er få spill som er så dårlig optimalisert som arma da :)

 

 

Får omtrent samme fps som deg med 4770k @ 4.5GHz, 16GB RAM og 7970 GHz Edition. Suger maks :p

Men 40fps kan vel ikke sies å være som en drøm på generelt grunnlag? Sammenlignet med 144fps i BF4 er 40fps for min del helt ubrukelig :p

Lenke til kommentar

det kommer jo nye skjermkort hvært halve år eller noe, så ikke vits å vente med å kjøpe et nytt skjermkort hvis du trenger det og du ikke liksom er en uke fra å ett nytt kommer ut.

 

Som alltid; dere kjøper skjermkort når behovet melder seg, det er alltid en dårlig idé å kjøpe skjermkort i tilfelle behovet skulle endre seg senere.

 

Dette burde jeg ha lært av.

 

Hadde lyst på 570 da det ble lansert.

 

Da 6xx-serien kom fikk jeg vann i munn igjen.

 

Kjøpte faktisk 780 (sammen med en helt ny pc), men ble returnert igjen ...

 

... så her sitter jeg da ... på en 4 år gammel pc, med snart 5 år gammelt skjermkort i. Spiller BF4 i 1050 med det meste på low. Men jeg synes det er kjempemorro! På tide å bestille noe nytt snart kanskje? Kanskje denne kommende serien?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

660TI kortet mitt burde snart erstattes men så lenge jeg spiller alle spill på full guffe så hva gjør det? :p 1stk 660ti uklokka har enda ikke møtt på et spill som drar det under 24fps ;)

så då blir spørsmålet. 8** serien eller vente til 9 serien? :p

Hvis kravet ditt er at det skal klare 24fps er du hvertfall ikke kravstor.

 

Kompetitive spill er uspillbare med 24fps.

Eneste spillet jeg kan komme på som funker greit i 24fps er Civilizations og andre turbaserte spill....

Nja, noen ganger har man ikke et valg, og man må bare forholde seg til det. Selv forberedte jeg en 15K PC, med to stk. GTX 780 og i7 2600K til BF4, og fikk rundt 150 FPS. Men etter å ha følt meg lurt, ignorert og rett og slett spyttet på av EA og DICE i det ferdige spillet, sluttet jeg med spillet og gikk jeg over til Arma 3. På favorittserveren får jeg 30 FPS rett før server restart (4 timers syklus), og 50 FPS rett etter. Det er helt latterlig lavt for mitt oppsett, men jeg har lært å verdsette det. Den nedre grensen for hva som er "spillbart" er helt klart 30 FPS. 40 FPS er som en drøm -- så rart som det høres ut som. Heldigvis hjelper det bedre med glatthetsfølelsen å bruke en 120Hz-skjerm i så lav FPS.

 

Her er selvsagt den ræva optimaliseringen til spillet en faktor. Jeg merket likevel klar FPS-drop (da et allerede så lavt gjennomsnittsFPS gir tydelige og klare marginer), ved å selge den ene 780en, eller når jeg nedklokket 2600K dra 4.4 GHz til standard -- selv om spillet verken bruker mye av både CPU og GPU (kanskje 2 FPS forskjell mellom alt på Ultra og alt på Low).

 

Ja er enig i dette.

 

Men er få spill som er så dårlig optimalisert som arma da :)

 

 

Får omtrent samme fps som deg med 4770k @ 4.5GHz, 16GB RAM og 7970 GHz Edition. Suger maks :p

Men 40fps kan vel ikke sies å være som en drøm på generelt grunnlag? Sammenlignet med 144fps i BF4 er 40fps for min del helt ubrukelig :p

Hvis man liker spillet, så ja. Og det var en "drøm" mtp. Den FPSen jeg vanligvis får.

 

Jeg spilte BF4 nonstop i de to første månedene (da jeg er medlem i en klan som satser på det), og kan med god viten fortelle deg at uansett FPS: jeg går aldri tilbake. Jeg spiller fortsatt til tider BF2 og Project Reality versjonen. Men BF4? EA og DICE har for lengst ødelagt den spill serien. Jeg spilte BF2 med 40 FPS i sin tid. Men selv da med alle dets problemer, eller nå med Armas "broken engine", er det enormt mer tilfredsstillende å spille.

 

Men ja, jeg skjønner hva du mener. Et spill med høy tempo, som CS, utnytter i langt høyere grad høyere FPS, enn noe som Arma. 40 FPS er ikke akkurat så morsomt i CS.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Tror du må vente en stund på et så kraftig kort, og om du trenger en oppgradering nå bør du kjøpe nå.

Jeg trenger ingenting, siden jeg har CRT-skjerm bare justerer jeg oppløsning etter FPS, men for det meste er FPS langt over nødvendig på de oppløsningene jeg foretrekker. Men noen spill skulle jeg gjerne spillt på 30"-en, som Civ5, DOTA2, Anno 2070 osv, basically non-FPS-spill (hvor latency er viktigere enn oppløsning).<br/><br/>

Jeg ser også at jeg tok feil av hva som er dagens GTX-serie. Jeg trodde det var GTX850 som her ble lansert med GTX860 kommende rett etter. Et GTX7xx-kort er ikke aktuelt og et x50-kort er heller ikke aktuelt, det er x60 jeg skal ha og det tror jeg absolutt er kraftig nok til bruken jeg beskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...