Gå til innhold

- Nye Apple TV er klar allerede i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er TV-en din som sliter? De fleste TV-er sliter noe voldsomt med panorering.

 

Jeg har ikke opplevd det med BluRay-avspilling. Hadde en TV før som sleit, men SONY'n jeg har nå er rimelig bra. Jeg har en følelse av at det er spesielt når AppleTV laster ned filmen i bakgrunnen at den sliter. Ser den laster ned på rundt 30Mbps, så den har kanskje litt mye å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

venter på 4k innhold som kan lagres ikke direkte streames. ukomprimert 4k 15 fps tar enda mye plass.

hvis de skal ha lagring så ma de inn med minst 8 tb ol HD.

evt så må de ha strømme servere som takler 4096p.

det beste er at du kan laste ned 4k materialet og så legge det på tb hardisker. liker apple men de har slik kono låsing hvis en tror en er blitt hacka med VPN påglemt.

Lenke til kommentar

Apple TV med støtte for App Store hadde vært saker. Kunne tenkt meg en Plex app på min ATV3. Med støtte for iOS7 sin gamepad api kunne det også vært muligheter for et bedre Ouya alternativ. Legg til Safari og mulighet for bluetooth tastatur og du har en god smart-TV løsning.

Lenke til kommentar

Satser på at de kommer med lokal lagring denne gang, og dermed vil kunne støtte å kjøre aplikasjoner. Slik jeg forståer er vel innmaten meget lik iPhone/iPad, så er vel eneste som stopper den fra å kunne bli en rimelig spillkonsoll for "casual gaming"?

 

AppleTV har foreløpig bare en single-core CPU på 1 GHz, så den er ikke det helt store for gaming. Derimot skulle jeg ønske at Apple ville kommet med en ny variant som kunne ha liknende funksjonalitet som disse små Android-pinnene man får kjøpt til ca samme pris.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale noe godt alternativ til Apple TV? Som (i Norge) gir tilgang til et større utvalg av strømme-tjenester og evt. leiefilm (hvor full HD er regelen og ikke unntaket).

 

Har selv Apple TV (3), men savner muligheten til å kunne bruke andre tjenester enn iTunes og Netflix.

Lenke til kommentar

Forstår ikke med min beste vilje at folk ikke bare kjøper en Android mini PC. den kan streame fra både Android og Apple produkter, kan brukes til å surfe, lese mail, Facebook, kjøre Spotify, Netflix og HBO og bruke en stor del av appen i googles play store. Starter jeg en filmsnutt på f. Eks youtube og vil dele den med resten av familien, så tar det to sekunder å overføre fra iPad til Android boksen og så rett i TV. Den har også passthrough så lyden kjøres rett i surround forsterkeren og prosesseres der. Slik får man knallbra lyd! Men folk får gjøre hva de vil

Lenke til kommentar

 

Håper de beholder optisk lydutgang (Toslink) - gir best digital kvalitet videre til DAC'er og Hi-Fi generelt.

TOS støtter ikke alle HD-lydformatene, så om man har en "grei" AV-receiver eller DAC med HDMI-input, så vil du få bedre lyd enn hva en DAC med TOS klarer, om kildekoden er god nok.

 

 

Min interesse er kun Toslink - DAC - Stereo. Stereoen koster langt mer og låter langt bedre enn receiveren. I tillegg har du da at stereoens produksjonskost er fordelt på kun på to kanaler, mens receiveren må bruke samme sum penger på 7 eller flere kanaler. Det blir kvantitet kontra kvalitet. Absolutt finnes det også receivere i stjerneklassen, men de er bare så mye dyrere enn samme kvalitet i stereo.

 

Jeg hadde digital via kobberkabel/coax til jeg en dag forsøkte optisk/Toslink - forskjellen var natt og dag i favør av den optiske. Vet ikke hvorfor - det burde teoretisk være likegyldig (digitalt burde være likt uansett type kabel), men det er bare så mye bedre med digitalt via optiske signaler.

 

Jeg vet forsåvidt at det er og blir et nisje-segment i forhold til massene som er fornøyd med Elkjøp-lyd, men håper altså at optisk utgang beholdes.

Lenke til kommentar

Har testet mange av alternativene, alt fra diverse revisjoner / utgaver av WDTV Live, Boxee Box, diverse utgaver av Roku osv.. Problemet med samtlige er at de føles kronglete i bruk, de har generelt lite gjennomtenkt GUI som ikke nødvendigvis følger noen rød tråd, de har alle en lei tendens til å ha litt hakking og slugish følelse over menyene osv og ingen har hatt noen god AirPlay Støtte som faktisk klarer å matche kvaliteten jeg får med AirPlay til Apple TV, spesielt lyd / musikk klarer ikke å synkronisere om jeg spiller av lyd via disse men fremdele ser innholdet på en iPad osv.. Dette klarer stortsett Apple TV tålig bra.

 

Apple TV er nok et produkt Apple viser veldig godt hva de er gode på, nemlig å ta ting "back to basic" og få det til å fungere på et veldig gjennomført og solid måte, med et godt raffinert GUI som flyter og fungerer bra. Men dessverre så blir det også et noe begrenset produkt om du ikke ser alt via iTunes Rentals, Netflix eller YouTube, eventuelt har alt av video osv i MPEG-4 format så du får streamet det via iTunes.

 

At Apple ikke bare lanserer en Apple TV med litt lokal lagring, Apple A6X eller Apple A7 SoC så vi kan få en skikkelig App Store fatter ikke jeg. Det ville utvilsomt tatt markedet med storm og satt alt på hode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...