Gå til innhold

Podkast: – Kingdom Hearts levde aldri opp til sitt potensial


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første spillet vil jeg påstå levde opp til sitt potensiale. Jeg ble hvertfall fascinert av blandingen mellom Disney og Square, samtidig som historie og gameplay var helt ok, kameraproblemer til tross. I toeren forbedret man gameplayet, men historien begynte på en nedadgående spiral inn i noe innviklet nonsens, som har fortsatt siden og gjort så det geniale med konseptet har kommet i bakgrunnen. Det blir spennende å se om det tas noen nye grep i Kingdom Hearts 3, for jeg tror ikke jeg orker enda et KH som renner over svadapreik i stedet for å gi oss store, åpne Disney-verdener å utforske, slik som eneren var så snill å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det første spillet vil jeg påstå levde opp til sitt potensiale. Jeg ble hvertfall fascinert av blandingen mellom Disney og Square, samtidig som historie og gameplay var helt ok, kameraproblemer til tross. I toeren forbedret man gameplayet, men historien begynte på en nedadgående spiral inn i noe innviklet nonsens, som har fortsatt siden og gjort så det geniale med konseptet har kommet i bakgrunnen. Det blir spennende å se om det tas noen nye grep i Kingdom Hearts 3, for jeg tror ikke jeg orker enda et KH som renner over svadapreik i stedet for å gi oss store, åpne Disney-verdener å utforske, slik som eneren var så snill å gjøre.

 

Det er nettopp det vi mener - serien som helhet har ikke levd opp til sitt enorme potensiale. Når du kombinerer FF og Disney burde det blitt noe mye større. KH1 er ikke et dårlig spill eller noe, men det burde ført til mye mer. Istedet er serien forvirrende og ganske irrelevant akkurat nå.

Lenke til kommentar

Det store feilsteget var å anta at en serie som dette trenger en komplisert, lineær, JRPG-aktig historie. Tvert imot vil jeg si at et konsept som dette ville hatt større utbytte av å kun ha en enkel historie som en rød tråd gjennom spillet, mens man for det meste utforsker fritt mellom de forskjellige Disney-verdenene og kommer videre i spillet ved å finne gjenstander i en verden som lar deg komme videre i en annen verden og omvendt, i beste Zelda-ånd. Slik det er nå kommer eksposisjonen i veien for konseptet, og eksposisjonen er attpåtil dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sterkt uenig i det Jostein sier om Outlast. Er stor fan av både skrekk og stealth, så det passet meg perfekt. Synes enkelte områder føles som en skikkelig kul slasher-film og andre deler er bare creepy. Elsket panikkfølelsen jeg fikk når jeg hadde maniacs etter meg og måtte løpe rundt i labyrint-aktige mørke korridorer! Herlig,

 

Likte egentlig hele spillet og synes det er det beste spillet til nå på PS4!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...