Gå til innhold

Feature: Se teknologien som ligger skjult under Oslo Lufthavn (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Etter noen minutter med trasking forandres lyden, og vi forstår at vi nærmer oss den såkalte «magen til beistet», som Vangstein kaller bagasjesystemet."

"Det tar 4,5 minutter fra bagasjen din legges på båndet til den er oppe på bagasjeøyen i ankomsområdet for henting."

"Se hvordan bagasjen din tar en åtte kilometer lang reise, mens du bare går noen hundre meter."

 

Ved 60 km/t bruker koffertene 8 min på de 8 kilometerne. Skal de klare det på (nærmere) halve tiden blir det (nærmere)120km/t.

 

Jeg vet ikkke men jed holderpå å le meg i hjel når jeg vil prøve å beskrive hvorsan det ser ut nede i "magen til beistet" nnår alle de koffertene og baggene raser rundt i 120 km/t.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

"Etter noen minutter med trasking forandres lyden, og vi forstår at vi nærmer oss den såkalte «magen til beistet», som Vangstein kaller bagasjesystemet."

"Det tar 4,5 minutter fra bagasjen din legges på båndet til den er oppe på bagasjeøyen i ankomsområdet for henting."

"Se hvordan bagasjen din tar en åtte kilometer lang reise, mens du bare går noen hundre meter."

 

Ved 60 km/t bruker koffertene 8 min på de 8 kilometerne. Skal de klare det på (nærmere) halve tiden blir det (nærmere)120km/t.

 

Jeg vet ikkke men jed holderpå å le meg i hjel når jeg vil prøve å beskrive hvorsan det ser ut nede i "magen til beistet" nnår alle de koffertene og baggene raser rundt i 120 km/t.

 

Tror de mener totale lengder med bagasjebånd. Det er bare 1-2 km fra ene enden til den andre.

 

Slike artikler er kjempebra. Fortsett slik :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Etter noen minutter med trasking forandres lyden, og vi forstår at vi nærmer oss den såkalte «magen til beistet», som Vangstein kaller bagasjesystemet."

"Det tar 4,5 minutter fra bagasjen din legges på båndet til den er oppe på bagasjeøyen i ankomsområdet for henting."

"Se hvordan bagasjen din tar en åtte kilometer lang reise, mens du bare går noen hundre meter."

 

Ved 60 km/t bruker koffertene 8 min på de 8 kilometerne. Skal de klare det på (nærmere) halve tiden blir det (nærmere)120km/t.

 

Jeg vet ikkke men jed holderpå å le meg i hjel når jeg vil prøve å beskrive hvorsan det ser ut nede i "magen til beistet" nnår alle de koffertene og baggene raser rundt i 120 km/t.

 

Jeg regner med at de 8 kilmetrene var en overforenkling g at det dreier seg om 8 kilometer med skinnegang fordelt på innlands, utlands, innkommende gods og utgående gods. Akkurat som den "fun fact'en" at "hvis du hadde strukket ut alle blodårene i en menneskekropp hadde de rukket rundt jorda flere ganger" kanskje kan være i nærheten av sann men ten at det betyr at en blodcelle går igjennom hver eneste cm av det før den kommer tilbake til hjertet.

 

Vet ikke svaret her, bare gjetter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...