Gå til innhold

Dette kan være lanseringsdatoen for neste Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Microsoft mer enn noen gang kjenner pusen til Linux folka i nakkehåra. Fler og fler kjører Linux på PCen og er svært fornøyd med det.
På gnikkebrett har vel både Microsoft de de "klassiske" Linux versjonene tapt da det er Apple som leder sammen med Google sin Linux, Android. Det betyr selvfølgelig at når en kjøper et gnikkebrett gir en NSA direkte tilgang til privatlivet.

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Misvisende overskrift på denne artikkelen! Men skjønner i disse tabloide tider...

 

Bruker selv mest Linux på mine maskiner. Har Win7 på egen SSD, men blir sjeldent brukt. Bruker dog Win7 på min HTPC, men det er ene og alene pga jeg foretrekker Media Player Classic: Home Cinema til å spille av filmer og serier. VLC er liksom ikke helt det samme (som man bruker i Linux).

 

Kanskje Windows 9 blir bedre...men bare kanskje :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror Microsoft mer enn noen gang kjenner pusen til Linux folka i nakkehåra. Fler og fler kjører Linux på PCen og er svært fornøyd med det.

På gnikkebrett har vel både Microsoft de de "klassiske" Linux versjonene tapt da det er Apple som leder sammen med Google sin Linux, Android. Det betyr selvfølgelig at når en kjøper et gnikkebrett gir en NSA direkte tilgang til privatlivet.

 

At MS kjenner at noen puster dem i nakken i PC-segmentet er vel strengt tatt å ta i. Det kan godt være at stadig flere bruker Linux, men andelen er fremdeles et sted nede like under 1.5%. I det minste var den det sist jeg sjekket. Det har heller ikke vært en utpreget oppsving med lanseringen av W8.

 

Om noen andre på dette feltet skulle puste noen i nakken måtte det være Apple med OSX. Men også der har utviklingen vært rimelig jevn, uavhengig av W8.

 

Den store utfordreren til Windows ligger som du skriver utenfor selve segmentet Windows befinner seg i, og heter nettbrett. At man ved å benytte nettbrett gir NSA ubetinget innsyn i privatlivet er imidlertid noe overdrevet, selv om det er en trend som ikke er helt heldig.

 

Vi opplever imidlertid at inntoget av nye devicer som kjører W8.x som kan fungere som arbeidsstasjon, bærbar og nettbrett har ført til en positiv utvikling på folks ønsker for MS's del. (arbeidsmarkedet). Og med disse kan nok W8 få en brattere oppsving.

 

Mye av problemene til MS og W8 har vært mangelen på gode devicer tilpasset formatet OS er laget i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva er dette, startmeny med et stort rødt kryss? Det er jo absolutt ikke tilfelle.

 

Jeg må si jeg er litt lei av endringsuvillige folk. Startmenyen er genial i mitt hode. Den gir meg oversikt over alle Nye mail, kalender, vær, ++++++++++ varslinger i diverse apps.

 

Og det første jeg gjør når jeg skal bruke pc'en er ikke å sitte å stirre på desktop bakgrunnen. Jeg trenger å starte et program. Om jeg så velger å finne programmet på taskbaren i desktop eller som en tile på startmenyen er akurat like mange klikk, og same resultat.

 

Jeg er meget fornøyd med startmenyen, og synes den er et friskt pust i ett OS som har vært veldig veldig likt helt siden Windows 95. Og nå har det gått 2 år siden WIndows 8 ble tilgjengelig i diverse former, det er på tide å slutte å være inbitte grinebitere som er redd for endringer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er litt lei av endringsuvillige folk. Startmenyen er jo genial i mitt hode. Den gir meg en strukturert trestruktur over applikasjoner i stedet for dagens Startside, som fungerer som et gullapp-system. Jeg ønsker gjerne velkommen en startmeny i stedet for det boksekaoset de innførte sammen med Windows 8. Nå er det gått snart 2 år siden det mislykkede eksperimentet Startside ble innført, og det er på tide å slutte å være innebitte apologister redde for endringer, og se framover til en mer strukturert løsning.

Endret av tommyb
  • Liker 5
Lenke til kommentar

JO, den har tilført en stor dose "hodepine".

 

Og at folk begynner å vente på at nyere windows skal komme ut mens de venter på Windows 9 eller en framtidig versjon. Samt at de kanskje har tenkt tanken, "hva faen har Microsoft rotet med nå", og kanskje villigheten til å bytte til andre OS har myknet seg litt opp hos ihvertfall noen.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror Microsoft mer enn noen gang kjenner pusen til Linux folka i nakkehåra. *snip*

 

Ikke linux. Men OSX. Har du ikke lagt merke til hordene med Mac? Men seriøst, OSX har hatt en sinnsyk vekst de siste 5åra. Det har ikke Linux hatt.

 

Men se litt positivt på det. Kanskje det å bli bedre kjent med de sære OSX tingene vil gjøre det lettere å gå over til Linux en dag.

 

Jeg må si jeg er litt lei av endringsuvillige folk. *snip*

 

4% av befolkningen kategoriseres som "tidlig inovatører". De er helt ville etter nye ting.

46% er "tidlige brukere"

46% er treiginger

4% er sta grinebitere som er de siste til å ta til seg nye ting.

 

Se på hvordan og når folk skaffa seg internett, mobiltelefon, bredbånd og laptop ... sågar smarttelefon.

 

Men altså. Jeg syns egentlig det er greit at det er litt motstand mot nye ting, fordi det er eneste måten at ting går fremover på. Det er ikke alle nye ting som er fremskritt. Så kan man jo altid klage på at gamliser er treige - men det er strengt tatt jobben dems, for ellers vil jo ikke kidsa forsøke å gjøre nye ting. Det er jo dritkjedelig om gamlisene skal elske alt nytt - da blir det ikke noe nytt nemlig.

 

Så da er du antagelig en sånn "tidlig innovatør" som liker nye ting(slik som de fleste på hw.no er) - og straffen for å være en slik en er å oppleve at resten av verden er en gjeng treiginger. Selv om du syns det er kjipt så er du veldig nyttig for oss treiginger. Vi trenger forsøkskaniner :)

 

Siden jeg ikke er begeistret for win8 ... så er jo gleden på min side. "Hva var det jeg sa...".

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til å dra oppgavelinjen inn i startskjermen, ellers tror jeg denne oppdateringen om enn liten er bare godt nytt. Etter min mening er Windows 8.1 kanskje det beste OSet som er, både på desktop og brett, og jeg er har liten forståelse for de som sutrer om at man kan ikke kan jobbe proffesjonellt i Windows 8.x. Jeg har i alle fall gjort det uten problemer i over et år nå.

Lenke til kommentar

 

Etter min mening er Windows 8.1 kanskje det beste OSet som er, både på desktop og brett,

 

mon det .

Hvis det er det beste , hvorfor velger da ikke flere å bruke det da ?

 

og hvordan opplever man forskjellen når man går fra xp, vissta eller windows til windows 8 ?

Kanskje en raskere system , samtidig som noe er tatt bort

og så får man jo metro menyen mit i ansiktet

Nesten som om man går med hode rett i døra ( uten å åpne den først )

 

Her har Microsoft flyttet bruker mønstret fra nettbrett og telefoner over til desktop pcen , ikke motsatt som vill være mere naturlig

Og så forlanges det ( fra de som har forelsket seg i metro ) at mann skal holde seg borte fra menyen , eler holde kjeft hvis man er en desktop bruker ( av den gode gamle sorten)

Lenke til kommentar

Har du seriøst ikke gitt opp det gudjammerlige korstoget ditt enda, Elgen?

 

Nei , for man kan ikke ta fra folk muligheten til å velge det som fungerer best

 

Man kan heller ikke bruke argumentet om at da er det bare å installere noe fra 3djepart , for det er snakk om et komplett produkt , som man betaler for

 

ingen vil vel like at rattet i en bil blir byttet ut med noe som ligner en joystikke ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen, jeg gjentar ingen, som har mistet muligheten til å gjøre noe som helst med Windows 8. Om noe er valgfriheten større enn noen gang.

 

Ok... Så du installerer ingen tredjepartsprogrammer i det hele tatt, fordi du har betalt for OS-et?

 

Som vanlig henger ikke sammenligningene dine på grep i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...