Gå til innhold

Apple-gründer foreslår Android-iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ikke hardwaren som er iPhones største styrke, så å bytte ut OSet tviler jeg på om vil ha den store gevinsten. Dual-boot på en telefon? Fullt mulig sikkert, men særlig praktisk er det vel neppe. Det vil vel uansett vært en signaleffekt i det som Apple nok ikke ønsker å gi.

 

Hva er galt med maskinvaren på iPhone? Apple A7 SoC er vell fremdeles markedets mest effektive på enkel- og to tråd ytelse og den sluker ikke all verden med strøm. Skjermkortet for hver modell har alltid vært av de beste, om ikke de beste hver gang Apple lanserer ny modell med ny SoC. Kamera med sin dual-flash står ikke mye tilbake i forhold til konkurrentene med unntak av Nokia og deres PureView kamera på blant annet Nokia Lumia 1020.

 

Eneste negative med Apple sin maskinvare må vell nesten bli mangelen på støtte for NFC, trådløs ladning (QI) og muligheten for større skjermer for de som ønsker større modeller.

 

 

EDIT:

 

Også vil nok batteriet på sirkus 1400 mAh suge balle om den hadde kjørt Android på grunn av manglende optimalisering og strømeffektivitet mot maskinvaren vil jeg tro.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette ble grundig tilbakevist på reddit av en som var tilstede.

 

Woz sa bare som en digresjon til noe annet at Apple hadde muligheten til å bruke Android fordi Android er Apache-lisensiert. Han sa ikke at det var noe Apple burde gjøre eller at ville vært en god idé.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg trodde hele poenget med å kjøpe en iPhone var å kunne bruke iOS? Hadde Apple gått over til Android, tror jeg det er rettferdig å si at de hadde tapt slaget.

Etter min mening er iOS såpass aktuelt gunnet to nøkkelegenskaper, nemlig et veloptimisert operativsystem/apper samt brukervennlighet.

 

Hva er en iPhone uten disse punktene?

 

...en dyr papirvekt spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg trodde hele poenget med å kjøpe en iPhone var å kunne bruke iOS? Hadde Apple gått over til Android, tror jeg det er rettferdig å si at de hadde tapt slaget.

Etter min mening er iOS såpass aktuelt gunnet to nøkkelegenskaper, nemlig et veloptimisert operativsystem/apper samt brukervennlighet.

 

Hva er en iPhone uten disse punktene?

 

...en dyr papirvekt spør du meg.

Hva ville vært galt med å kapre 2 markeder?

 

Ingen som har snakket om å kutte ut iOS til fordel for Android, og en Android telefon fra Apple ville jo mest sansynelig kommet med egene apper fra Apple, og blitt flettet inn i økosystemet akkurat som dagens iPhone. Apple ville økt markeds andelen sin uten tvil.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Dette ble grundig tilbakevist på reddit av en som var tilstede.

 

Woz sa bare som en digresjon til noe annet at Apple hadde muligheten til å bruke Android fordi Android er Apache-lisensiert. Han sa ikke at det var noe Apple burde gjøre eller at ville vært en god idé.

Hva ble tilbakevist? Journalisten var vel også tilstede, er siteringen av uttalelsene fra intervjuet mellom Woz & Wired ikke korrekte mener du?

 

At en på reddit tolket uttalelsene på en annen måte enn journalisten som intervjuet han, betyr vel ikke at han vet noe mer enn oss andre om hva Woz faktisk mener med en slik uttalelse, eller?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...