Gå til innhold

Neste iOS-oppdatering er dårlig nytt for jailbreakere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

håper ikke noen klarer å jailbreakere etter oppdatering

 

Fordi....?

Du liker ikke at andre kan bruke telefonen til mer enn hva eplene tillater?

Det er vel ikke alle som liker å leve i et Nord-Korea-miljø, da.

Det er ingen rett å kunne bruke ett produkt utover det produsentern gir tilgang til.

Det er ikke noe aneledes med Android heller, forskjellige produsenter har forskjellige restriksjoner.

Skal man kunne gjøre alt der, må man roote, og skal man kunne gjøre ALT må man S-off (har bare erfaring med htc, vet ikke om det kalles så på Samsung eller de andre.)

 

Komfyren min har ikke micro funksjon......mens microen har grill men ikke varmluft, hvem kan jeg vise min vrede til tro?

 

Jaja, haters gona hate.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

håper ikke noen klarer å jailbreakere etter oppdatering

 

Fordi....?

Du liker ikke at andre kan bruke telefonen til mer enn hva eplene tillater?

Det er vel ikke alle som liker å leve i et Nord-Korea-miljø, da.

Det er ingen rett å kunne bruke ett produkt utover det produsentern gir tilgang til.

Det er ikke noe aneledes med Android heller, forskjellige produsenter har forskjellige restriksjoner.

Skal man kunne gjøre alt der, må man roote, og skal man kunne gjøre ALT må man S-off (har bare erfaring med htc, vet ikke om det kalles så på Samsung eller de andre.)

 

Komfyren min har ikke micro funksjon......mens microen har grill men ikke varmluft, hvem kan jeg vise min vrede til tro?

 

Jaja, haters gona hate.

Sammenligningen din blir feil, fordi her er "HW" opp til standard, men det er "SW" som sperrer. Med microen så er det HW-problematikk...

 

Blir mer reelt å si at du ikke får spille Bob Marley fordi han forherliger dop, og dermed kan vi ikke tillate det, men du kan godt spille Vikingarna... Søkt, men en mer korrekt sammenligning.

 

Dessuten så er vel Appstore i så måte en liten selvmotsigelse? Du får lov å utvide funksjonaliteten kun ved å installere apps produsenten vil godkjenne, men selv om det er teknisk mulig, så forbeholder produsenten seg retten til å nekte visse applikasjoner uten å måtte begrunne det? Er nok at de ikke liker appen, eller at den gjør det samme som en annen app, bare bedre?

 

Den logikken er ikke alle epletilhengerne glade i, men så lenge man kan jailbrake, så er alt ok. Nå som mulighetene forsvinner, så blir det litt mere krise i leiren. For all del, sikkerhetshull burde tettes, men så burde heller ikke Apple være like streng med hva de tillater eller ikke.

 

Så lenge problemet er av teknisk art (ikke godt nok skrevet eller bruker funksjoner som apper ikke skal ha direktetilgang til), så er jeg med på at de nekter, men når de skal begynne å styre innholdet, pga at en gruppe hyler høyt eller det konkurrerer med deres egen SW, så er det noe langt annet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er helt enig https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=158385 , dette er ett "SW" problem. En annen sammenligning som bør tas med er å kjøpe en bil. De fleste biler kan kjøres fortere enn vår tillatte fartsgrenser, men grunnet lovbegrensninger så kan/har det konsekvenser å kjøre for fort. At man også kan endre på bilens SW er også tillatt, men kan utløse ny avgifter.

Slike begrensinger gjelder ikke for mobiltelefoner. Har du kjøpt en vare så er det du som bestemmer over den. Det være kaste den i bakken, eller eksperimentere med den.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...