Gå til innhold

Sniktitt: Middle-earth: Shadow of Mordor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg bare ikke kan nok innenfor LOTR-lore, men jeg tenkte bare på disse ringskrømtene fra LOTR-filmene som er tjenere til Sauron. Opplys meg gjerne :)

Ligger nok i at det er en forskjell mellom ringskrømt (Nazgul) og en "vanlig" skrømt. Ringskrømt spessifiserer til at det er en Nazgul det gjelder, altså at denne skrømten er under Saurons styre. Mens en "skrømt" ikke er under Sauron. Jeg tror ikke vi har fått vite noe særlig om skrømten som befinner seg inn i Talion, men for alt vi vet kan skrømten være et offer av angrepet som drepte familien til Talion og har valgt å hjelpe Talion. Det blir på samme måte at det finnes mange Alver i Midgard, men Lothlorien Alver spesifiserer til en spesiell gruppe Alver.

Endret av Eddikken
Lenke til kommentar

er jo ikke likt ringenes herre i det hele tatt. orkene likner ikke ein gang ingenting i dette spillet har noe med ringenes herre og gjøre. kan jo kalle spillet Lord of assassins: shadow of mordors creed?

 

Må du ikke glemme at dette spillet ikke er bassert på filmene, men bøkene. Altså er Monolith fritt til å konstruere orkene hvordan de vill ved hjelp av Tolkiens beskrivelser i bøkene hans. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig viktig poeng. Filmene er langt ifra den definitive malen på hvordan orcs eller troll skal se ut. Malen er beskrivelsene i bøkene, som kan tolkes i alle mulige retninger. Og jo, det er faktisk mange flere karakterer enn bare Frodo, Bilbo, Sam, Gandalf og Legolas i bøkene. Og områder også som filmene ikke har vært innom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ja skjønner det men syns nå det kan være som filmene. kommer jalfal ikke til å kjøpe dette.

Da blir da et spørsmål om smak, ikke om hva som er riktig og galt. Jeg for min del er veldig fan av at Monolith velger å komme med sin tolkning av bøkene og ikke velger den "billige" ruten og kopierer av filmene. Vi har allerede fått mange spill adapsjoner fra filmene og jeg tror det kan bli bra med en litt frisk pust på Tolkiens univers.

Endret av Eddikken
Lenke til kommentar

dette er et frittland eg må få lov til det.

 

Du er absolutt fritt til å komme med din mening og det er kjempeflott at det er folk som tviler på spillet. Det fører bare til at Monolith jobber enda hardere for å prøve å overbevise tvilerne om at dette kan bli et bra spill. Men jeg må si at argumenter som "blablabla" er lite konstruktivt og lite givende til argumentasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...