Gå til innhold

Dette er Microsofts nye toppsjef


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

 

Lykke til! Ikke vanskelig å gjøre det bedre enn Ballmer, men når skuta allerede synker blir det ikke så enkelt.

 

Nå har Microsoft sitt overskudd økt nesten hvert år under Ballmer. De har tråd litt feil noen ganger, men om skuta synker er det pga at det er en ubåt. Det at du ikke liker Microsoft og produktene deres, betyr ikke at skuta "har gått ned".

Om en tar vekk Office fra regnskapet til MS så er det ikke mye å rope hurra for. Hvis verden bare gidder å få øynene opp for hvor rævpult de blir av MS sin Office-portefølje så kan en vinke et endelig farvel til MS som en aktør av vesentlig art. En kommer ikke bort fra det faktum at MS sin andel av det totale IT markedet har vert kraftig synkende under Ballmer. Jeg tror det vil fortsette.

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om hva problemet med Microsoft sin Office-portefølje? Er det noen som leverer en bedre totalpakke? Vil gjerne at du er seriøs og begrunner hva og hvorfor det er bedre.

 

Er egentlig Microsoft noe verre enn de andre store IT selskapene?

 

Nei, selvsagt er de ikke det.

 

Men forvent heller ikke seriøse innlegg av fjortisser, spesielt de som overhodet ikke har kunnskap om det de kommenterer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

[quote name='Bruker-245639' timestamp='1391531793'

Om en tar vekk Office fra regnskapet til MS så er det ikke mye å rope hurra for. Hvis verden bare gidder å få øynene opp for hvor rævpult de blir av MS sin Office-portefølje så kan en vinke et endelig farvel til MS som en aktør av vesentlig art.

Mener du dette seriøst???

Hvordan mener du at jeg og alle andre som bruker Officepakka hver eneste dag blir raupult av MS? Det er vel få ting her i verden jeg bruker mer enn nettopp Windows og Officeprogrammene. Det koster meg noen hundrelapper i året og jeg kan dele de samme programmene med 5 andre samt at jeg kan bruke de på mobile enheter. Det er mye her i verden som "raupuler" meg med skyhøye avgifter og gebyrer. Hva med å betale 31 kroner pluss pant på Shell for en halvliter Cola! Haha , da blir man voldtatt i forhold. Og folk bare gliser, betaler og hiver i seg sukkerklinet.

 

Er det ett firma jeg følger med stor entusiasme er det MS. De er på sporet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kan jeg spørre om hva problemet med Microsoft sin Office-portefølje? Er det noen som leverer en bedre totalpakke? Vil gjerne at du er seriøs og begrunner hva og hvorfor det er bedre.

 

Er egentlig Microsoft noe verre enn de andre store IT selskapene?

* Manglende dokumentering av filformater

* Konsekvent bruk av patenterte og lukkede biformater

* Konsekvent stikke kjepper i hjulene for alt som smaker av intetoperaliret på tvers av plattformer (Her er ODF, Kerberos og konsekvent topposting i Outlook enkle eksempler).

* Konsekvent sabotasje mot alle andre som ønsker å interface mot MS sin portefølje (det er jo her de er dømt for monopolvirksomhet).

* Konsekvent stritte imot innovasjon og utvikling. IE6 f.eks....

* Konsekvent gjøre slik at en MÅ oppgradere ALLE MS systmer for å kunne bruke ny funksjonalitet i ett av disse produktene. (Kostnadsdrivende i form av både lisenser og "skyte spurv med kanon" når det kommer til behov for konsulenthjelp).

 

Videre så har vi dette med å tjene penger. Verdens elite innen økonomi, majoriteten av disse, de er skjønt enige om at å ha for høy profitt er skadelig for den totale økonomien. MS er ett av disse selskapene som skader økonomien. Verdien i å slutte å betale MS for Office, og heller bruke 10% av dette til å få polert Libreoffice er formidabel. Beløpene er langt over det MS "raner" kundene sine for her og nå.

 

Legg til helt til slutt at ingen systemer krever mer personell for drift en MS sine så har en et komplett bilde. Husk, vi bor i en MS høyborg. En skal ikke reise langt før en plutselig ser at det brukes helt andre systemer med betydelig bedre samfunns- og bedriftsøkonomisk resultat.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Om en tar vekk Office fra regnskapet til MS så er det ikke mye å rope hurra for. Hvis verden bare gidder å få øynene opp for hvor rævpult de blir av MS sin Office-portefølje så kan en vinke et endelig farvel til MS som en aktør av vesentlig art.

Mener du dette seriøst???

Hvordan mener du at jeg og alle andre som bruker Officepakka hver eneste dag blir raupult av MS? Det er vel få ting her i verden jeg bruker mer enn nettopp Windows og Officeprogrammene. Det koster meg noen hundrelapper i året og jeg kan dele de samme programmene med 5 andre samt at jeg kan bruke de på mobile enheter. Det er mye her i verden som "raupuler" meg med skyhøye avgifter og gebyrer. Hva med å betale 31 kroner pluss pant på Shell for en halvliter Cola! Haha , da blir man voldtatt i forhold. Og folk bare gliser, betaler og hiver i seg sukkerklinet.

 

Er det ett firma jeg følger med stor entusiasme er det MS. De er på sporet.

Hvor mange hundre millioner av skattepengene vi betaler går rett i lomma på MS? Penger som en ved litt intelligens kunne lat være å kaste bort. Ikke bare det, konsekvensen av litt intelligens vil også føre til at HELE verden slipper å kaste bort penger. Verdien i dette er hen imot umulig å regne på fordi de positive ringvirkningene er enorme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Håper han kan ta selskapet i en annen retning. Det vi har sett de siste årene er ikke positivt for teknologien eller for MS.

 

@CrvenaZvezda: Hva prater du om?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Håper han kan ta selskapet i en annen retning. Det vi har sett de siste årene er ikke positivt for teknologien eller for MS.

 

a: Hva prater du om?

 

Jeg er enig med deg der, de trenger litt "frisk luft", de har stagnert littegrann (mye?) de siste årene.

 

@CrvenaZvezda, jeg forstår hvertfall det siste innlegget ditt, det går sinnsyke/ enorme/ uvirkelige mengder skattepenger til MS uten grunn. Jeg har jobbet på en VGS og ALLE PC'ene MÅTTE ha FULL office pakke hvis de skulle få lov av MS å bruke produktene deres. Ja jo, vi kunne velge å ha kun Word på noen av PC'ene, men dette ville uansett koste oss ca 90% av hva totalpakken kostet. For å gjøre ting verre så var vi selvfølgelig nødt til å ha pakken på ALLE PC'er pga at noen kunne trenge det selv om PC'en ikke ble brukt til kontorgreier hovedsakelig, det kan skje ting som gjør at elever må bytte klasserom en time for eksempel. Det er ganske sykt at det fungerer slik. Det som er enda verre er at det kostet mer pr lisens på skolen enn det gjør for meg som privatperson. Ja, noen kommer sikkert til å rette på meg, men det var situasjonen der jeg jobbet det er dog ca 8 år siden :)

 

En siste ting som jeg vil få frem er at MS er et godt selskap og at de fleste som skriver skit om de her antagelig sitter med Windows som OS :p Jeg liker MS og de har fungert bra for meg de siste 10-15 årene. Men jeg forstår kritikken meget godt og jeg er stort sett enig.

 

Problemet kritikerne stort sett ikke ser er alternativene, hvilke alternativer er så sykt mye bedre at det er verdt omstruktureringen og omskoleringen av de ansatte?? Ja jeg vet at Linux er bra, men det krever ganske massive omstruktureringer og omskoleringer før dette kan bli bra og selv da vil det være problemer som kritikerne vil henge ut og skrive at suger, på lik linje som de kritiserer MS produkter.

 

Det som også ikke kritikere forstår "noen ganger" er politikk. Det er valg hvert 4 år. Det er vanskelig for politikere pga popularitet og at de ikke vil bruke "unødvendige penger" på kort sikt for å rettferdiggjøre en slik omstrukturering.

 

Kort oppsummering så sitter vi mellom barken og veden, og uansett hva vi foretar oss så kommer det til å være feil i manges øyne. VI liker å kritisere og hvis noen vet så utrolig godt hva som vil fungere på en perfekt måte så symes jeg de skal engasjere livet dems til en slik sak. En enkel ting er å skrive skit hele veien, det vanskelige og mest riktige er å faktisk gjøre noe med det.

 

Det er så mange Apple og MS kritikere på forumet her at jeg blir kvalm noen ganger. Vær så snill og gjør det bedre selv så skal jeg hylle dere og donere alt jeg eier til dere!!!! :) :) :) Put on your happy face :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Håper han kan ta selskapet i en annen retning. Det vi har sett de siste årene er ikke positivt for teknologien eller for MS.

 

@CrvenaZvezda: Hva prater du om?

Hvis du virkelig er kommunist og sosialist så burde du ikke en gang vurdere å lure på hva jeg snakker om... Men oppsummert snakker jeg om at både kommunister og kapitalister sammen får oppfylt sine våteste drømmer.

Lenke til kommentar

Har ingen tall på hva det offentlige eller vi private/bedrifter betaler rett i lomma på MS.

Har selv brukt Open Office tidligere og var lite imponert.

Det er vel en trend i dag at det meste skal lisensieres og tas patent på og da sitter vi igjen med noen aktører som nærmest har monopol. Men så lenge alternativene er så dårlige. ( i hvert fall de jeg har prøvd) så får det heller være slik at de som leverer det jeg ønsker meg tjener penger på det

Lenke til kommentar

http://www.pil-network.com/Resources/tools/Details/cdfae450-9bd8-4989-b8f9-9b3409188b12

 

Nå har jeg ikke finlest hele denne artikkelen, men det kan virke som om MS ikke lenger "flår" skolene med dyre lisenser.

 

Noen her har påstått at MS har stått stille i den siste tiden. Dette har jeg vanskelig for å se. Hva med skytjenestene? Gratis Outlook i win 8.1, Samt at mange av tjenestene nå også finnes på mobile enheter. Det som "forvirrer" meg er at de ikke ser ut til klare å bringe frem budskapet med modern UI. Her har de en stor jobb foran seg. Til tross for at Win 8.1 har vært på markedet en stund nå så er det fortsatt 8.6 % av brukerene som står på forrige versjon W 8,0. Dette til tross for at oppgraderingen både er betydelig og retter på mye av det folk klaget på i W 8. At det også er en gratis oppdatering gjør at jeg undrer meg enda mer over folks slappe forhold til sitt operativsystem. Om folk er så slappe er det ikke rart at de som forvalter våre millioner også har en slækk holdning til dette.

Lenke til kommentar

Gi ros der det passer. Vista og Win8 ble på mange måter en feil (-). Veldig uorganisert selskap og tjenseter, ingen felles retning (-). Alt som kunne gå galt med Xbox1 lanseringen gikk galt (-). De har forbedret hotmail med outlook, med noenlunde stilren design, uten irriterende reklame (+). Win7 (+). MSN (-). Kjøp av Skype (foreløpig +).

Windows mobile (+-). Xbox live (-).

Mye å rette på for den nye sjefen, med andre ord.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

En siste ting som jeg vil få frem er at MS er et godt selskap og at de fleste som skriver skit om de her antagelig sitter med Windows som OS :p Jeg liker MS og de har fungert bra for meg de siste 10-15 årene. Men jeg forstår kritikken meget godt og jeg er stort sett enig.

 

Det kan jeg si meg enig i. Jeg mener dem sikter i feil retning; dem har laget et operativsystem som burde vært for tablets først og fremst; ikke for å tvinge oss vanlige Windows brukere.

 

Hvis du virkelig er kommunist og sosialist så burde du ikke en gang vurdere å lure på hva jeg snakker om... Men oppsummert snakker jeg om at både kommunister og kapitalister sammen får oppfylt sine våteste drømmer.

 

Hva har mine politiske meninger med saken å gjøre? MS får ikke skattekroner, hvilken verden er det du lever i? :huh:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

En siste ting som jeg vil få frem er at MS er et godt selskap og at de fleste som skriver skit om de her antagelig sitter med Windows som OS :p Jeg liker MS og de har fungert bra for meg de siste 10-15 årene. Men jeg forstår kritikken meget godt og jeg er stort sett enig.

 

Det kan jeg si meg enig i. Jeg mener dem sikter i feil retning; dem har laget et operativsystem som burde vært for tablets først og fremst; ikke for å tvinge oss vanlige Windows brukere.

 

Hvis du virkelig er kommunist og sosialist så burde du ikke en gang vurdere å lure på hva jeg snakker om... Men oppsummert snakker jeg om at både kommunister og kapitalister sammen får oppfylt sine våteste drømmer.

 

Hva har mine politiske meninger med saken å gjøre? MS får ikke skattekroner, hvilken verden er det du lever i? :huh:

 

Hvordan betaler det offentlige da oen hundre millioner i året for MS lisenser? Penger tjent på piratvirksomhet?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...