Gå til innhold

Microsoft kan gjøre retrett med Windows 8-funksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si Windows 8.1 fikset majoriteten av problemene jeg hadde med Windows 8. Er noen få gjennstående problemer med "dual personality disorder", men etter jeg vendte meg til å bruke metro, samt ryddet vekk alle metro apps, så er det hips om happ om jeg bruker Windows 7 eller 8.

 

Var veldig negativ til Windows 8 når det kom ut. Men etter oppdateringen til 8.1 samt litt tilvenning så må jeg si at jeg ville valgt 8.1 over 7 i dag.

Endret av Galen Absalom
  • Liker 8
Lenke til kommentar

FJERN grensesnittet! Er det så forbanna vanskelig å forstå, MS ?!

Brorparten av brukerne vil ikke HA "Modern UI", aka "Tiles", så bare fjern det først som sist!

 

Hvor fant du informasjon om at "brorparten av brukerne" ikke vil ha det?

 

At det er mye mas om det på forumer er ikke dokumentasjon, siden de som er misfornøyde er vesentlig (ekstremt) mye mere høylytt.

 

Edit: Samt at hvis man bruker en 3parts startmeny, er windows 8.1 med "boot to desktop" aktivert mer eller mindre identisk med Windows 7.

Endret av Galen Absalom
  • Liker 2
Lenke til kommentar
I en helt fersk oppdatering av Windows 8.1 skal datamaskinene våre atter en gang starte direkte til skrivebordet, og altså ignorere den i mange tilfeller overflødige startskjermen.

Dette kom allerede i selve 8.1 updaten, så ikke noe nytt..

Jeg ser heller ikke helt poenget, hva er forskjellen på å klikke på et ikon på skrivebordet vs. klikke på samme ikon på startskjermen?

Lenke til kommentar

Liker ikke metro, verken menyene eller programmene. programene er ikke bare tungvinte å bruke, men langt tregere en tradisjonelle desktop programmer.

 

Et annet problem jeg har er de nye vinduene. jeg har ikke noe problemer med minimalisme det ser i mange tilfeller veldig bra ut. ikke MS' vundusrammer derimot. det ser bare ut som om de ikke gidder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk nettopp over fra win7 til 8.1 og DIGGER det....jeg bruker windows mobil og android/ios telefoner og android nettbrett men jeg LIKER hele ui'en med tiles osv..alle mine favoritt apper eller programmer ligger pent plassert akkurat som på mitt nettbrett eller telefoner.

 

Alt jeg merker er at alle apper og programmer er superkjappe i forhold til win7 for ikke å snakke om en helt vanvittig kjapp oppstart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I en helt fersk oppdatering av Windows 8.1 skal datamaskinene våre atter en gang starte direkte til skrivebordet, og altså ignorere den i mange tilfeller overflødige startskjermen.

Dette kom allerede i selve 8.1 updaten, så ikke noe nytt..

Jeg ser heller ikke helt poenget, hva er forskjellen på å klikke på et ikon på skrivebordet vs. klikke på samme ikon på startskjermen?

 

 

Skrivebordet blokker ikke hele skjermen

 

AtW

 

FJERN grensesnittet! Er det så forbanna vanskelig å forstå, MS ?!

Brorparten av brukerne vil ikke HA "Modern UI", aka "Tiles", så bare fjern det først som sist!

 

Hvor fant du informasjon om at "brorparten av brukerne" ikke vil ha det?

 

At det er mye mas om det på forumer er ikke dokumentasjon, siden de som er misfornøyde er vesentlig (ekstremt) mye mere høylytt.

 

Edit: Samt at hvis man bruker en 3parts startmeny, er windows 8.1 med "boot to desktop" aktivert mer eller mindre identisk med Windows 7.

 

 

Det sier jo sitt at markedet for tredjeparts startmenyer plutselig er så stort :)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

I en helt fersk oppdatering av Windows 8.1 skal datamaskinene våre atter en gang starte direkte til skrivebordet, og altså ignorere den i mange tilfeller overflødige startskjermen.

Dette kom allerede i selve 8.1 updaten, så ikke noe nytt..

Jeg ser heller ikke helt poenget, hva er forskjellen på å klikke på et ikon på skrivebordet vs. klikke på samme ikon på startskjermen?

Skrivebordet blokker ikke hele skjermen

 

AtW

 

 

FJERN grensesnittet! Er det så forbanna vanskelig å forstå, MS ?!

Brorparten av brukerne vil ikke HA "Modern UI", aka "Tiles", så bare fjern det først som sist!

Hvor fant du informasjon om at "brorparten av brukerne" ikke vil ha det?

 

At det er mye mas om det på forumer er ikke dokumentasjon, siden de som er misfornøyde er vesentlig (ekstremt) mye mere høylytt.

 

Edit: Samt at hvis man bruker en 3parts startmeny, er windows 8.1 med "boot to desktop" aktivert mer eller mindre identisk med Windows 7.

Det sier jo sitt at markedet for tredjeparts startmenyer plutselig er så stort :)

 

AtW

 

Ja, det sier at vanlige mennesker ikke ønsker omorganisering, forandring og fremgang.

Lenke til kommentar

 

 

 

I en helt fersk oppdatering av Windows 8.1 skal datamaskinene våre atter en gang starte direkte til skrivebordet, og altså ignorere den i mange tilfeller overflødige startskjermen.

Dette kom allerede i selve 8.1 updaten, så ikke noe nytt..

Jeg ser heller ikke helt poenget, hva er forskjellen på å klikke på et ikon på skrivebordet vs. klikke på samme ikon på startskjermen?

Skrivebordet blokker ikke hele skjermen

 

AtW

 

FJERN grensesnittet! Er det så forbanna vanskelig å forstå, MS ?!

Brorparten av brukerne vil ikke HA "Modern UI", aka "Tiles", så bare fjern det først som sist!

Hvor fant du informasjon om at "brorparten av brukerne" ikke vil ha det?

 

At det er mye mas om det på forumer er ikke dokumentasjon, siden de som er misfornøyde er vesentlig (ekstremt) mye mere høylytt.

 

Edit: Samt at hvis man bruker en 3parts startmeny, er windows 8.1 med "boot to desktop" aktivert mer eller mindre identisk med Windows 7.

Det sier jo sitt at markedet for tredjeparts startmenyer plutselig er så stort :)

 

AtW

 

Ja, det sier at vanlige mennesker ikke ønsker omorganisering, forandring og fremgang.

 

 

Det er jo omorganiseringen som stjeler resurser fra arbeidet .

Når en har noe som fungerer bra nok så ønsker man ikke å bruke tid på omorganisering

 

For mange vil det kreve litt for mye til at man orker styret med omorganisering

 

Og så har man jo spørsmålet om det faktisk gir noen forbedring

Her er det jo bare å se på alle meningsytringen om de forskjellige windowsutgavene

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det mest positive med Windows 8 er at det har fått så mange jeg kjenner til å lukte på Linux :D

Ja hvis de har lyst til å krangle med drivere, kryptiske feilmeldinger fra pakker som er i konflikt med hverandre og enheter som ikke vil fungere så værsågod...

 

Tja, det kommer veldig an på, Windows gir heller ikke akkurat gode feilmeldinger, pakkebrønner pleier å fikse det meste og driverproblemer har jeg nok av på Windows som det er. Touchpad drivere har jeg vel re-installert 4 eller 5 ganger nå. Har heller ikke hatt noe problem med enheter, men så driver jeg ikke i et legacy miljø, så lenge USB funker eller jeg kan sende ting over nettet så funker alt mitt knall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...