Gå til innhold

Har gjort det vanskelig å massesaksøke nettpirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var bra at den dommeren ikke slurva; jo mere press media industrien får, desto bedre!

Når det er sakt, så syns jeg det ikke er noe mere å si om saken. De fleste som fatter det store bilde er vel for progressjon?! :)

 

Jeg var i ferd med å rette på stavefeil, men jeg er bare for imponert over bruken av semikolon til å synke dit i dag. Credz...

 

Det interessante med dommen, er at de tiltalte er fullt ut skyldige i den forstand at de på ulovlig vis har delt beskyttet materiale, men den står samtidig tro til demokratiets ånd ved å beskytte en relativt stor gruppe "menn (personer) i gata" mot forfølgelse.

 

For Europeiske (oss selv inkl.) lands del, om handling dikterte en persons ståsted, ville ikke rettighets-beskyttelse eksistert. Hva er andelen nordmenn under 40 som har pirat-kopiert eller med viten og vilje brukt slikt materiale? Det må være et sted over 90% (et tall jeg med relativ sikkerhet drar rett ut av luften.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er andelen nordmenn under 40 som har pirat-kopiert eller med viten og vilje brukt slikt materiale? Det må være et sted over 90% (et tall jeg med relativ sikkerhet drar rett ut av luften.)

Haha :)

Men, spør igjen. Hvor mange bor i ett hjem hvor det har vært lastet ned ulovlig materiale av ett eller annet slag fra den felles internett-tilknytningen?
Så er vi kanskje der, på over 90% altså. (ikke tatt ut av luften, men fra kommentaren din)
Å ulovlig-gjøre nedlasting hjelper ikke en dritt. Noen blir skremt mens de som har peil kjører på som før. Skal man få ned mengden nedlasting, må det en holdningsendring og gode løsninger til. Og noen holdningsendring vil det aldri komme før de slutter med de tåpelige forsøkene på å ødelegge noen få enkeltmenneskers liv for å sette ett eksempel.
Dessuten så er ulovlig nedlasting en handling som store deler av norges befolkning har tatt del i, bevisst eller ubevisst. Alle er vel enig at det er bedre at politiet tar de som råkjører enn de som innimellom glemmer seg bort og bryter fartsgrensen med 5km/t? Det beste er vel om råkjørerne kommer seg på en lukket bane (lovlig løsning som f.eks. spotify/netflix) og at holdningene endrer seg slik at ingen kjører for fort og trafikken beter seg lovlig.
men slik det er/blir nå, så er det de som glemmer seg bort innimellom som står i fare for å bli tatt, mens de som smetter forbi deg i 300+ på E6 bryr seg katten, for det er uansett ingen som klarer å finne dem.
Bare spør i dag hvor mange som laster ned musikk?
også spør du etterpå om de gjorde det før spotify kom..

Og så ser vi på det samme med netflix/hbo/sumo/tv3play/osv osv.
not so much.
En forbedring må til. Jeg betaler gjerne 500,- i mnd om jeg etterpå kan hive ut tv-dekoderen, media-pcen og sette inn en liten dongle med unlimited streaming på alt jeg vil se. Lovlig.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tyver vil være tyver uansett. Kun alder som fungerer mot piratkopiering.

Alder har ingenting med piratkopiering å gjøre, det er helt vanlig å laste ned ting via pirate bay, jeg har gjort det, du har gjort det og fleste andre har. Vist dem ikke vil at man skal laste ned ulovlig så får dem bare stoppe dem som laster opp da

Lenke til kommentar

 

Tyver vil være tyver uansett. Kun alder som fungerer mot piratkopiering.

Alder har ingenting med piratkopiering å gjøre, det er helt vanlig å laste ned ting via pirate bay, jeg har gjort det, du har gjort det og fleste andre har. Vist dem ikke vil at man skal laste ned ulovlig så får dem bare stoppe dem som laster opp da

 

 

Ja, jeg og alle jeg kjenner har gjort det. Men all mine gode venner har faktisk sluttet med det etter som de har blitt eldre og ser hele sammenhengen. Hvis ingen betaler for produktene vi liker, så vil det heller ikke bli produsert mer.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Tyver vil være tyver uansett. Kun alder som fungerer mot piratkopiering.

Alder har ingenting med piratkopiering å gjøre, det er helt vanlig å laste ned ting via pirate bay, jeg har gjort det, du har gjort det og fleste andre har. Vist dem ikke vil at man skal laste ned ulovlig så får dem bare stoppe dem som laster opp da

 

 

Ja, jeg og alle jeg kjenner har gjort det. Men all mine gode venner har faktisk sluttet med det etter som de har blitt eldre og ser hele sammenhengen. Hvis ingen betaler for produktene vi liker, så vil det heller ikke bli produsert mer.

 

Det er bare tull, folk betaler for produktene uansett og dem produserer mer. Kjenner folk som er 29 som fortsatt laster ned ulovlig ofte

Lenke til kommentar

 

 

 

Tyver vil være tyver uansett. Kun alder som fungerer mot piratkopiering.

Alder har ingenting med piratkopiering å gjøre, det er helt vanlig å laste ned ting via pirate bay, jeg har gjort det, du har gjort det og fleste andre har. Vist dem ikke vil at man skal laste ned ulovlig så får dem bare stoppe dem som laster opp da

 

 

Ja, jeg og alle jeg kjenner har gjort det. Men all mine gode venner har faktisk sluttet med det etter som de har blitt eldre og ser hele sammenhengen. Hvis ingen betaler for produktene vi liker, så vil det heller ikke bli produsert mer.

 

Det er bare tull, folk betaler for produktene uansett og dem produserer mer. Kjenner folk som er 29 som fortsatt laster ned ulovlig ofte

 

 

29 er ikke voksen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

Tyver vil være tyver uansett. Kun alder som fungerer mot piratkopiering.

 

Alder har ingenting med piratkopiering å gjøre, det er helt vanlig å laste ned ting via pirate bay, jeg har gjort det, du har gjort det og fleste andre har. Vist dem ikke vil at man skal laste ned ulovlig så får dem bare stoppe dem som laster opp da

Ja, jeg og alle jeg kjenner har gjort det. Men all mine gode venner har faktisk sluttet med det etter som de har blitt eldre og ser hele sammenhengen. Hvis ingen betaler for produktene vi liker, så vil det heller ikke bli produsert mer.

Det er bare tull, folk betaler for produktene uansett og dem produserer mer. Kjenner folk som er 29 som fortsatt laster ned ulovlig ofte

29 er ikke voksen.

29 er voksen. Man er voksen fra man er 18. Jeg er bare 22 men er voksen. Har jobb. Betaler leie og bor fir meg selv. Tror du skal lese deg opp litt før du kommer med slike dumme påstander...
Lenke til kommentar

29 er voksen. Man er voksen fra man er 18. Jeg er bare 22 men er voksen. Har jobb. Betaler leie og bor fir meg selv. Tror du skal lese deg opp litt før du kommer med slike dumme påstander...

Når jeg ser dine poster, så er det lett å se du er langt fra voksen ;)

 

 

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Når jeg ser dine poster, så er det lett å se du er langt fra voksen ;)

 

Jeg er langt mer voksen enn deg ihvertfall, oppførselen din er så umoden. Jeg bor for meg selv, jobber, betaler leie, forsørger meg selv, ikke fortell meg at jeg ikke er voksen. Vist noen her ikke er voksen er det du. Nå slutt å tull...

 

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

 

Tyver vil være tyver uansett. Kun alder som fungerer mot piratkopiering.

Alder har ingenting med piratkopiering å gjøre, det er helt vanlig å laste ned ting via pirate bay, jeg har gjort det, du har gjort det og fleste andre har. Vist dem ikke vil at man skal laste ned ulovlig så får dem bare stoppe dem som laster opp da

 

 

Ja, jeg og alle jeg kjenner har gjort det. Men all mine gode venner har faktisk sluttet med det etter som de har blitt eldre og ser hele sammenhengen. Hvis ingen betaler for produktene vi liker, så vil det heller ikke bli produsert mer.

 

 

Og likevel går film- og tv-bransjen som aldri, før, til tross for at folk har lastet ned i mange år allerede. Rart det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...