Gå til innhold

Nå kan også TV få langt mer målrettet reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det store problemet med reklame er ikke feil reklame, men for mye reklame. Og det kan ødelegge selve opplevelsen av det å se på tv slik at folk heller velger en annen kanal som de kan se på eller rett og slett velge Netflix istedet. I statene hvor mengden av reklame er så altfor stor så kutter folk ut kabel-tv-abonnementene sine og heller velger å betale for andre løsninger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Eg angrar ikkje eit sekund på at eg kvitta meg med "TV". Eg har framleis ein skjerm utan mottakar, men dekoder, NRK-lisens og alt det der, er det slutt på. Vil eg sjå ein TV-serie, så er det alternative tilbod, som Netflix, HBO og liknande.

 

Dei største norske kanalane har i tillegg ei nett-teneste, dersom eg skulle få behov for å sjå enkelte sendingar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gidder knapt å se på TV på reklamekanalene feks TV2, er jo helt ekstreme.

Tilogmed NRK med all egenreklamen er slitsom.

Men NRK er i alle fall en kanal med lite søppel. Discovery og MTV, derimot. Og alle viasat-kanalene samt max, vox, bliss og fem. Grøss..

 

Kjøpte et abonnement på Sumo her om dagen, for å kunne se noe av programmene vi går glipp av til visse tider, og tror du pinade meg ikke at reklamen er med i opptakene de serverer, også??

Endret av Klykken-
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg kastet TV-en min i 2007 pga reklame. For noen herlige år det har vært! Slippe å forpeste hjernen min med slikt søppel.

 

Jeg går aktivt inn for å redusere min egen eksponering for reklame. TV-en var bare første steg. Anbefaler alle å gjøre det samme!

 

Det er derfor jeg er Extra medlem. Har lest Hw siden 2007.

Utenom dette så forsøpler reklame internett like mye som den populære mediaen. Ikke bare det, men de "treffsikre" reklamene til google er en dårlig spøk; og dem blant de andre stygge reklamene er bare bortkastet båndbredde, resuasjer, plass og strøm. Hvorhvidt en er like sta og nøye som meg, vel og merke.

 

Om jeg skal ha noe, så vet jeg å søke opp kvalitet, omtale, rykte, fakta og pris i forhold til mine egne målsettninger.

Synn ikke flere folkgjør dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da blir valget reklame ( antagelig enda mere ) eller kraftig økning av prisen på kanalabonnementet.

Og så skal vel NRK ta opp kampen mot konkurrentene og da kan man lure på hva som skjer med lisensen

 

Total får man da en kraftig prisøkning bare for å kunne se noe tv programmer

 

Nå var det visstnok lagt inn muligheten for å kunne hindre reklame når man gjør et opptak , men det er vis ingen som bruker det

Lenke til kommentar

Løsning: HD-PVR dekoder, pause kanalen et par timer og spol framover så fort reklamen kommer.

tja, forklaringen er lit i ekleste laget

Man må ikke glemme at man må sjekke programoversikten først og så bestemme seg for hva man vil se på.før man så setter den til opptak

 

heldigvis finnes det noe flere alternativer som ligner på det første

man kan gå på nettv og så se de programmene som er lagt ut der ,og selvsagt spole over reklamen

 

Man kan også bruke en tjeneste som bl.a altobox har , kalt child.

Der kan man se et program noe timer etter sending og så spole over reklamen

Det dumme er at jeg vet ikke om andre har den samme tjenesten, man kan bare gå 2 timer bakover og det er et bergrenset utvalg av kanaler , og noen må man betale ekstra for

Lenke til kommentar

Jeg venter fremdeles på:

 

4K monitor i størrelse med de større TV-modellene

 

Det skal selvsagt være:

 

- noe kvalitet over merke og modell

 

- prisleiet bør snike seg et godt stykke under TV-apparater som har alskens Smart-TV programvare og dekodermoduler

 

- jeg kunne også tenkt meg litt utvalg blant disse store monitorene (ikke kun 2 modeller)

- OLED eller liknende opplevelser hadde vært en fordel

- 8K hadde heller ikke vært dumt, men da er man vel i drømmeland for lengesiden

- monitoren behøver ikke innebyggede høytalere

 

- den skal ha nok displayporter og HDMI-porter med riktig standard i forhold til maks-skjermbildet

 

- større oppdateringsfrekvens hadde heller ikke vært dumt, men da er man vel straks i drømmeland igjen tenker jeg

 

Jeg ville nok vært solgt om mye eller alt dette kom i en grei prisklasse. Når den tid skal komme, så er det vel noe nytt å sikle etter tenker jeg.

 

En prosjektor hadde jo løst en del av problemene, men der har vi lyspærer som slites, evt. om det kommer utskiftbar LED-pærer som ikke koster all verden. Dessuten bør man jo ha lerret til litt penger, og riktig belysning i rommet, slik at det ikke er python å bruke.

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...