Gå til innhold

Nye bredbåndsløsninger under utvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper bare de norske ISP'ene tar det i bruk, så kanskje jeg kan yte goder av dette, for jeg kommer aldri til å få noen annen form for bredbånd. :(

 

Ja du kan gråte, du. Der jeg bor kan du ikke bruke mobiltelefon, engang. Så dette er kanskj gode nyheter for mange, men ikke for meg... :cry:

Lenke til kommentar
dæven, du har det verre enn meg, trodde ikke det gikk an :p

 

:lol: Jeg bor i en liten bygd i en dal i Telemark, og den er for snirklete til at mobil signaler klarer å komme seg fram. Det latterlige er jo at det er under en mil til tettsteder hvor de kan få ADSL, men den lille bygda mi er ikke lønnsom nok å bygge ut. :grumpy:

Lenke til kommentar

Dette ville jo eliminere kostnadene ved å flytte. Tenker da på oppsigelse av ab. og opprettelse av nytt, ny installasjon osv.

 

Derfor kommer det nok ikke til norge på lang tid. Blir rett og slett FOR fordelaktig for brukerene. Med mindre de priser det som om om alle deler i nettverket var laget av gull og månestøv, og har nedlastningsbegrensning.

 

Ser ut som en jobb for telenor :yes: :hirr:

Lenke til kommentar

Hint. ja, alt du har nevnt. Bare at når vi først smekker igang har vi råd til å være i hele norge tvert.

Bla annet har vi førsterett på Fiber som Telia gravde opp halve europa med, som ingen bruker ennå, men ligger der. :D

Men, foreløpig litt frem i tid. Alt fra over jul til neste jul++.. hvem vet..

Men tro meg når vi kommer, the war is on.. :yes:

Lenke til kommentar
Hint. ja, alt du har nevnt. Bare at når vi først smekker igang har vi råd til å være i hele norge tvert.

Bla annet har vi førsterett på Fiber som Telia gravde opp halve europa med, som ingen bruker ennå, men ligger der. :D

Men, foreløpig litt frem i tid. Alt fra over jul til neste jul++.. hvem vet..

 

Takker for svar, men :?: Du høres ut som min Messias :D men jeg er usikker på hvordan dere skal "pull it off". De berømmelige fiberne går jo ikke opp i dalen min... Hvordan skal dere nå huset mitt?

 

Men tro meg når vi kommer, the war is on.. :yes:

 

Can't wait 8)

Lenke til kommentar

Håper jo å benytte all tilgjengelig teknologi, men det beste er vel når det kommer til pris.. Vi snakker adskillig bedre hastighet rimelig billig ja.

Planen er å ligge langt under alle. Det kan vi, det vet de og det vet vi. Prismessig kan ingen slå oss når vi kommer...

Vi går gode tider imøte nett-brødre. :)

Lenke til kommentar
Håper jo å benytte all tilgjengelig teknologi, men det beste er vel når det kommer til pris.. Vi snakker adskillig bedre hastighet rimelig billig ja.

Planen er å ligge langt under alle. Det kan vi, det vet de og det vet vi. Prismessig kan ingen slå oss når vi kommer...

Vi går gode tider imøte nett-brødre. :)

 

Høres jo meget lovende ut. Men hvordan skal dere koble de som ikke har tilgang til adsl på nettet? Skal dere gå inn og bygge ut telefonsentraler? Skal dere sette opp nye antenner til trådløst? Skal dere bygge ut kraftlinjene til å sende ip pakker? Har dere en eller annen slags magisk teknologi som kan nå fram til alle, eller skal dere bygge ut? Grunnen til at sistnevnte ikke er gjort til nå er jo at det er for dyrt.

 

Det høres bra ut, med raskere til billigere penge. Men jeg forstår ikke hvordan dere skal kunne nå alle...

Lenke til kommentar

Alle, blir vel å håpe for mye til å begynne med. Men kan nevne eksisterende antenner + noen sånne blikkbokser som går i bane. 8)

Hovedtyngden først blir å gi folk god hastighet til billig penge.

Dagens hastighet og pris i norge er jo latterlig.

Vi får se, vi er fortsatt bare i planlegging, men endelig er drømmen begynt på, og når realitet blir til, tro meg,, det kommer poster..

Norge er et klumpete land, så ting tar tid..

Lenke til kommentar
Alle, blir vel å håpe for mye til å begynne med. Men kan nevne eksisterende antenner + noen sånne blikkbokser som går i bane.  8)  

Hovedtyngden først blir å gi folk god hastighet til billig penge.

Dagens hastighet og pris i norge er jo latterlig.

Vi får se, vi er fortsatt bare i planlegging, men endelig er drømmen begynt på, og når realitet blir til, tro meg,, det kommer poster..

Norge er et klumpete land, så ting tar tid..

 

Sure sure.. og jeg skal levere 11mbit's radiolink til hver innebygger i hele Norge til 200kr/måned.. dream on..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...