Gå til innhold

–iPhone 5C er en skuffelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En fancy telefon koster 7000kr. Har det beste av det beste, samt smooth design. Umiddelbart suksess.

En mindre kul telefon koster 6000kr. Den har samme teknologi som fancy dingsen fra i fjor, men med et helt jævlig plasfølelse/leketøyfølelse.

 

Ønsker du virkelig å vise deg frem med et babyrosa/babyblått plastræl til 6000kr når det bare er 1000kr som skiller dem? Har du virkelig så lite penger? Det er 1000kr som skiller mellom å stemple deg selv som vinner eller fjols.

 

Er du en fattiglus så kjøper man Android. En fattig-wannabe slipper jo unna med bare 5000kr for den råeste Android telefonen som ikke ser ut som et leketøy. Du kan med en slik værstingtelefon skåre noen billige nerdepoeng blant damene som ikke har sjangs på 5S gutta.

 

HVORFOR 5C??? Noen har vært løk i Apple...

 

ps1: priser er for tlf uten fattiglussponsing

ps2: innholdet er satt veldig på spissen

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da jeg så iPhone 5C første gang så var jeg innstilt på å kjøpe en hvit en. Mest for å ha en billig iPhone (jeg liker å bytte litt rundt mellom OS en gang i blant). Men da jeg så prislappen på nesten 5000,- så ble det helt uaktuelt. Hadde forventet en pris mellom 3000 og 3500. Men 4900,- for fjorårets modell hvor de har byttet ut lekker aluminium med plast? Nei takk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er enig med analytikerene her. Når iPhone 5C kom ut syntes jeg den så ganske fristende ut, siden jeg nå har en iPhone 4 som begynner å bli litt treg, men denne koster jo nesten det samme som toppmodellen? Hvis man først er oppe i den prisklassen tror jeg de fleste gjerne betaler de få kronene ekstra det koster å få nyeste modell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

5c er for dyrt, og 5s er også for dyr, hvis de skulle kostet like mye som man fikk for pengene burde 5s kostet 4000 og 5c kostet 3000 eller mindre.

 

de beste Android mobilene er jo billigere OG bedre en Iphone på mange måter. blant anet større skjerm, kraftigere og mer PPI. ikke kom å si at Iphone har så god byggkvalitet forhold til Android, for det fins Android telefoner som har metall, HTC One for eksempel.

 

Konklusjon: Iphone er for de som liksom prøver å være kule med å ha dyre ting, og Android er for de som faktisk vil ha mest for pengene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Totalt solgte Apple iPhone-telefoner for 51 millioner dollar i fjerde kvartal. Dette var ny rekord, men likevel lavere enn markedets forventninger på 55 millioner dollar."

 

51 millioner telefoner, ikke dollar.

 

Og vet man skal ta seg friheter i overskriften, men nå har vel ikke Cook kalt 5C en skuffelse?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

En fancy telefon koster 7000kr. Har det beste av det beste, samt smooth design. Umiddelbart suksess.

En mindre kul telefon koster 6000kr. Den har samme teknologi som fancy dingsen fra i fjor, men med et helt jævlig plasfølelse/leketøyfølelse.

 

Ønsker du virkelig å vise deg frem med et babyrosa/babyblått plastræl til 6000kr når det bare er 1000kr som skiller dem? Har du virkelig så lite penger? Det er 1000kr som skiller mellom å stemple deg selv som vinner eller fjols.

 

Er du en fattiglus så kjøper man Android. En fattig-wannabe slipper jo unna med bare 5000kr for den råeste Android telefonen som ikke ser ut som et leketøy. Du kan med en slik værstingtelefon skåre noen billige nerdepoeng blant damene som ikke har sjangs på 5S gutta.

 

HVORFOR 5C??? Noen har vært løk i Apple...

 

ps1: priser er for tlf uten fattiglussponsing

ps2: innholdet er satt veldig på spissen

 

6000 kr for iPhone 5C? Hvor handler du telefoner? På gullsmedbutikken? Sist jeg sjekket kostet den 4.800 kr uten "fattiglussponsing". Greit å sette på spissen, men kanskje greit å ha med litt fakta og?

Lenke til kommentar

Er ikke så rart da egentlig. For det første så ser det ut som de har skjært av skallet til en melon, sitron osv og klistra det bakpå en iPhone.

 

For det andre så skulle dette være en "billig" iPhone, og prisen ble til slutt omtrnt den samme som en vanlig iPhone, så jeg tror folk ble litt skuffet der.

Lenke til kommentar

Hvem sa at det skulle være en "billig iPhone"?

 

Det var ment som en erstatter for iPhone 5, dvs. forrige modell.

Apple har solgt forrige modell ved siden av nyeste modell ganske lenge nå, så det burde ikke være noe nytt.

Den var ment som et billigere alternativ, derfor bakdelen er plastikk.

 

Kan du si meg, hvis den var ment som en erstatter for iPhone 5, hvorfor ga de ut iPhone 5S da?

Lenke til kommentar

 

Hvem sa at det skulle være en "billig iPhone"?

 

Det var ment som en erstatter for iPhone 5, dvs. forrige modell.

Apple har solgt forrige modell ved siden av nyeste modell ganske lenge nå, så det burde ikke være noe nytt.

Den var ment som et billigere alternativ, derfor bakdelen er plastikk.

 

Kan du si meg, hvis den var ment som en erstatter for iPhone 5, hvorfor ga de ut iPhone 5S da?

 

 

Nei, bakdelen var plastikk, og derfor antok folk at den skulle vere billegare.

 

Fordi det er ein lett måte å tene pengar på. Istadenfor å selge iPhone 5 eit år til, lag ein ny modell, hold same prisen, og lanser en ny, bedre modell med høgare pris.

Lenke til kommentar

 

 

Hvem sa at det skulle være en "billig iPhone"?

 

Det var ment som en erstatter for iPhone 5, dvs. forrige modell.

Apple har solgt forrige modell ved siden av nyeste modell ganske lenge nå, så det burde ikke være noe nytt.

Den var ment som et billigere alternativ, derfor bakdelen er plastikk.

 

Kan du si meg, hvis den var ment som en erstatter for iPhone 5, hvorfor ga de ut iPhone 5S da?

Billigere for Apple å produsere 5c, og enda mer lettjente penger i lomma.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...