Gå til innhold

Alle kan bli invadert i Dark Souls II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er underlig at de ikke satser på next gen. Alle som HAR forrige generasjon kan kjøpe spillet, men grafikken er jo så sinnsykt utdatert. Kan ikke se for meg at det blir noen suksess.

 

Selv kunne jeg tenkt meg PC-versjonen, forutsatt at den ikke er en håpløs 360-port.

Vel, selv om DS 1 var en håpløs port, så ser det sykt lekkert ut med mods installert. Har troen på at det kan bli litt bedre ved launch denne gangen.

 

Når det kommer til muligheten til å bli invadert hele tiden:

 

BRING IT ON BITCHES!

Blir forhåpentligvis vanskeligere med twinking nå som armors har stat-reqs.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Synes det er underlig at de ikke satser på next gen. Alle som HAR forrige generasjon kan kjøpe spillet, men grafikken er jo så sinnsykt utdatert. Kan ikke se for meg at det blir noen suksess.

 

Selv kunne jeg tenkt meg PC-versjonen, forutsatt at den ikke er en håpløs 360-port.

 

Det er da helt forståelig. Dark Souls er fortsatt litt nisje, og antallet spillere på forrige generasjon er betraktelig høyere. Det er jo ikke som om de titalls millionene som fortsatt ikke har kjøpt PS4 og Xbone (og ikke kommer til å gjøre det på et par år) bare vil tvinne tommeltotter så lenge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Synes det er underlig at de ikke satser på next gen. Alle som HAR forrige generasjon kan kjøpe spillet, men grafikken er jo så sinnsykt utdatert. Kan ikke se for meg at det blir noen suksess.

 

Selv kunne jeg tenkt meg PC-versjonen, forutsatt at den ikke er en håpløs 360-port.

Vel, selv om DS 1 var en håpløs port, så ser det sykt lekkert ut med mods installert. Har troen på at det kan bli litt bedre ved launch denne gangen.

 

Når det kommer til muligheten til å bli invadert hele tiden:

 

BRING IT ON BITCHES!

Blir forhåpentligvis vanskeligere med twinking nå som armors har stat-reqs.

NIce....visste ikke at armour hadde stat req. Spilte betaen og kn bare si at jeg gleder meG VILT. Spillet så dritt lekkert ut på ps3 så regner med pc versjonen vil bli hakket bedre. Skal ha begge versjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er underlig at de ikke satser på next gen. Alle som HAR forrige generasjon kan kjøpe spillet, men grafikken er jo så sinnsykt utdatert. Kan ikke se for meg at det blir noen suksess.

 

Selv kunne jeg tenkt meg PC-versjonen, forutsatt at den ikke er en håpløs 360-port.

 

spillet blir laget på pc og deretter porta til xbox 360 og ps3 så vil tro pc utgaven blir den beste

Lenke til kommentar

Gitt hvor halvhjertet satsingen på neste generasjon med maskinvare har vært, så er det et veldig fornuftig valg å satse på X360 og PS3. For alt vi vet er fremdeles Xbone utilgjengelig i store deler av Europa når Dark Souls 2 kommer ut.

Skjønner ikke helt hva som motiverer denne forandringen i selve spillet, men vi får se når det kommer. Skulle tro fraværet av jolly cooperation var nok til å balansere ut frihet fra invasjoner? Med mindre det er tenkt andre veien, at NPC-phantomene (som han sinnataggen med skjoldet, Kirk) som dukker opp her og der absolutt må "oppleves" av alle siden de først har designet dem.

Lenke til kommentar

Enig med Zealuu her. Jeg tror mange er i samme boks som meg og har ventet med å kjøpe PS4 pga. det glisne spillbiblioteket. Det er tvilsomt om det hadde vært så mye å tjene på og gi det ut til PS4, og Dark Souls 2 er muligens for nisjepreget til å være en "system seller".

 

Om dette med at alle kan bli invadert er en god ting kan diskuteres. Personlig spilte jeg både Demon's og Dark Souls offline, da jeg ikke er så begeistret for sosial gaming. Det er deilig å ha noen aktiviteter man gjør helt alene uten å bli eksponert for alle tullingene der ute (spesielt i spillmiljøet).

Lenke til kommentar

Er overrasket over at spillet kommer til konsoll i det hele tatt egentlig. PC-markedet er ufattelig mye større for denne typen spill. Om det kommer en ordentlig PC-versjon er det også mer next gen enn noen av de nye konsollene kan kalle seg.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke poenget med denne onlinegreia i det hele tatt. Hvorfor vil noen åpne for muligheten til å "bli invadert" av idioter?

Lenke til kommentar

Er overrasket over at spillet kommer til konsoll i det hele tatt egentlig. PC-markedet er ufattelig mye større for denne typen spill. Om det kommer en ordentlig PC-versjon er det også mer next gen enn noen av de nye konsollene kan kalle seg.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke poenget med denne onlinegreia i det hele tatt. Hvorfor vil noen åpne for muligheten til å "bli invadert" av idioter?

 

Har du i det hele talt spilt Dark Souls? Det er i aller høyeste grad et konsollspill. Selv om man tuller rundt med stats som i et typisk rollespill, ligner kampsystemet mer på Zelda enn det gjør Skyrim. I tillegg kommer det altså fra en spillprodusent som har laget konsollspill i 20 år, men knapt rørt PC, som primært lager spill for et marked (Japan) der PC som plattform ikke er spesielt interessant.

 

Poenget med onlinegreia er vel å gi en annen spillopplevelse enn det markedet ellers kan tilby. Stort sett er det enten fullstendig solo, eller ren coop/pvp, mens Dark Souls tilbyr en blanding. Det er ikke så lett å forklare appellen til en som aldri har prøvd. Selvsagt kan det være slitsomt å bli invadert av folk som min/maxer for å kverke nybegynnere, men det skjer ikke ofte i Dark Souls, og etter informasjonen å dømme har From gjort grep for å redusere problemet i Dark Souls II.

Lenke til kommentar

Én av grunnene til av Dark Souls i det hele tatt eksisterer er vel også at Demon's Souls ble en såpass stor salgssuksess på PS3. Markedet på konsoll er definitivt til stede.

 

Om DkS kun hadde vært utgitt på PC, så hadde jo også PvP vært død og begravet for lenge siden, da det er en ufattelig høy andel juksemakere på den plattformen. Greit nok, på konsoll ser man også noe til dette, men ikke i nærheten av de samme tilstandene.

 

Til de som setter spørsmålstegn ved onlinedelen, så er jo denne en viktig del også av spillenes lore, og ikke en modus som er slengt på for moro skyld. Man tar del i en omfattende verden hvor hver spiller oppholder seg i "parallelle univers", hvor man kan bruke diverse gjenstander for å ta del i andres verdener. Hvis noen ikke liker PvP, så spill offline i stedet for å håpe på at de fjerner noe som gjør spillene ulikt alt annet som er tilgjengelig. For min del har PvP gjort at jeg har gått fra 150 timers spilletid, til over 500.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er underlig at de ikke satser på next gen. Alle som HAR forrige generasjon kan kjøpe spillet, men grafikken er jo så sinnsykt utdatert. Kan ikke se for meg at det blir noen suksess.

 

Selv kunne jeg tenkt meg PC-versjonen, forutsatt at den ikke er en håpløs 360-port.

 

Det er da veldig forståelig for det første har dette spillet et satsnings område større enn bare vesten med Japan der de nye konsollene enda ikke har kommet ut. Det er veldig få steder i verden akkurat nå der Xbone er tilgjengelig. PS4 er tilgjengelig mange steder i verden men de nye konsollene er enda langt unna å ha den samme rekkevidden blandt massene som det PS3/X360 har. Basically du treffer et mye større publikum ved å satse på de gamle konsollene enn de nye. Spesiellt når du skal selge et nisje spill som dark souls2 faktisk er det er ikke noe Fifa eller CoD vi snakker om.

Lenke til kommentar

FIFA og CoD kommer jo også ut på omtrent alt som finnes av spillmaskiner. Det finnes vel knapt eksklusive titler for PS4 eller Xbox One der ikke Sony eller MS kastet penger etter utviklerne for at de skulle la være å gi spillet ut på andre plattformer.

 

Går jo forsåvidt uansett an å håpe på en port av Dark Souls II etterhvert. Det forrige spillet ble populært nok til å bli portet til PC, så skal aldri si aldri.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Syntes det virker spennende med invasjoner som undead. Uansett, så har de jo sagt at det skal være lettere å forsvare seg som invadert... ( way of blue fks som er nevnt i artikkelen )

 

Uansett, forhåndsbestilt på ps3 fra cdon. Mulig jeg kjøper til PC også etterhvert. Har dark 1 kun på ps3 og syntes det fungerer bra. Men om pc kan by på en bedre opplevelse av dark souls 2 så vil jeg nok prøve det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...