Gå til innhold

Funcom-aksjene midlertidig tatt av børsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm ja ja, jeg tror nok at om de bare hadde oppdatert og fikset Anarchy Online så ville de svømt i penger.

I mine øyne det beste de har laget, og et veldig undervurdert spill.

 

Det virker som at problemet til Funcom er at de har gode ideèr, og glade i å lage spill, men ikke faen om de gidder å fikse bugs eller vedlikeholde ting etter de er ferdig.

 

Kan vise til Secret World der den originale skill manageren fremdeles ikke fungerer. Noe som er helt uforståelig for meg siden veldig mye av spillet er basert på å bytte skills ofte.

 

Jeg likte dem før, men nå kan de gå konk uten at jeg kommer til å bry meg så mye. Bare litt synd, siden de er en av få utviklere som våger å prøve nye ting.

 

Så veldig sant! AO er det beste de har laget, og etter min mening det beste MMO spillet jeg har spilt. Kommer til å ta turen tilbake snart, nå som de "oppgraderer" motoren. Må testes

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har aldri hatt sans for Funcom som selskap, så de kan bare gå konk. De har siden starten underbetalt folk og lagd mye dårlig.

 

På en annen side så er det ikke rom for slike firmaer i Norge. De skulle vært konk for lenge siden. Hvordan de klarte å finansiere TSW er for meg en gåte.

 

Spillbransjen er en svært svært usunn bransje uansett land. De som lager og gjennomfører ideer, samt utviklere, designere, etc - rævkjøres over en lav sko. Det er kun slips i firmaer som EA og lignende som svømmer i penger og de kan ikke powerpoint eller epost engang. Men sånn er verden - det er bare uforståelig hvordan dyktige folk lar seg lure hele tiden.

 

Norge har for dyre arbeidere sammenlignet med andre land. Norge har også en bedriftslovgivning som kan forkortes ned til "din suksess er statens eiendom". Det er ikke vits å investere i Norge. Det er derfor gryndere selger sine ideer og spede firmaer til utlandet for så å pensjonere seg.

 

En annen grunn som ikke er så åpenbar - norge utdanner IT folk som ikke er spesielt flinke til annet enn å lage rævva fagsystemer i det offentlige. Det er veldig veldig vanskelig å få tak i folk som kan noe annet - og det hindrer vekst utover små grynderbedrifter. Ja det finnes skoler som har OpenGL som fag i 6mnd/1år ... men der stopper skolen og du må finne ut av resten selv.

 

Det er en ventet, men trist sorti. Bare synd at det skulle være på denne måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns Age of Conan var forfriskende da det kom ut, var ikke perfekt og hadde mangler men var rimelig unik atmosfære og noen nyvinninger her og der. Aner ikke hva dem tenkte på når dem lagde The Secret World, det er en av de merkeligste spillene jeg har prøvd. Ingenting som fenget og produksjonen var så dårlig :(

Lenke til kommentar

Jeg og solgte mine aksjer rett før TSW kom ut, ikke på grunn av innsidehandel, men fordi jeg har erfart at aksjer har en tendens til å stupe uker etter MMO-utgivelsen, verre trenger det ikke være.

 

Edit: jeg bør vel og nevne at betaen ikke fenget særlig, som igjen forsterket argumentet for å selge.

Endret av HeatedCoffee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er på tide at denne dødfødte verkebyllen av et spillselskap avlives én gang for alle. Funcom er på ingen måte drivbart.

 

Uansett så virker det som Økokrim ikke vet hva de ser etter, de har blant annet beslaglagt arbeidsstasjonene til de ansatte. De burde heller gjøre beslag hos revisor og eventuelt e-post.

Lenke til kommentar

Syns dette er synd for funcom.

 

Kan ikke forstå hvorfor ikke flere spiller tsw.

 

Det fortsetter med mye av det som var bra med AoC nemlig

de 20 første lvl hvor alt er med voice actors og bra content.

etter de 20 første lvl avtok kvaliteten mye, du måtte lese mye tam tekst.

 

 

Derimot på TSW er det voice acting hele fjøla. det er et enormt bra content.

 

Man kan jo sammenligne story delen med hvilket som helst bra story fra mange spill.

 

Mange kjente personer dukker opp deriblant Amundsen..

 

Det er litt vanskelig å forstå seg på skill systemet.

Men min mening er at det er en frisk pust i et utvannet mmorpg land.

 

Noen av gåtene/ missions krever bruk av hodet.

 

Jeg synes det er veldig mye bra med TSW som single player. Det er fint mulig å finne en bra gruppe å spille med også.

 

Det er desidert det beste Free to Play spillet jeg har prøvd,

Om ikke mmorpg

 

Så jeg forstår ikke hvorfor det har gått så dårlig med funcom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...