Gå til innhold

Feature: Lesernes spillkåring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at man ikke ser spill som Brothers: A Tale Of Two sons, Gone Home, The Swapper og Company Of Heroes 2 på denne listen.

Når det er sagt så må jeg nevne at jeg syns Call Of Juarez: Gunslinger var mye bedre enn Bioshock Infinite. Begge to var relativt lineære skytegalleri, eneste forskjell var at Gunslinger ikke prøvde å skjule det :)

Lenke til kommentar

Synd at man ikke ser spill som Brothers: A Tale Of Two sons, Gone Home, The Swapper og Company Of Heroes 2 på denne listen.

Når det er sagt så må jeg nevne at jeg syns Call Of Juarez: Gunslinger var mye bedre enn Bioshock Infinite. Begge to var relativt lineære skytegalleri, eneste forskjell var at Gunslinger ikke prøvde å skjule det :)

Synes oppriktig talt ikke Company of Heroes 2 fortjener noen utmerkelse, kanskje med unntak av årets skuffelse :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Synd at man ikke ser spill som Brothers: A Tale Of Two sons, Gone Home, The Swapper og Company Of Heroes 2 på denne listen.

Når det er sagt så må jeg nevne at jeg syns Call Of Juarez: Gunslinger var mye bedre enn Bioshock Infinite. Begge to var relativt lineære skytegalleri, eneste forskjell var at Gunslinger ikke prøvde å skjule det :)

Synes oppriktig talt ikke Company of Heroes 2 fortjener noen utmerkelse, kanskje med unntak av årets skuffelse :p

Jeg er halvveis i kampanjen og syns det er fett som bare f**n. Flaks! :)

Lenke til kommentar

Folk får like hva de vil, men jeg fatter ikke hva som er så bra med The last of us. Spillmekanisk sett var det et mediokert spill, uten noe som utmerker seg spesielt (bortsett fra dårlig A.I.) Historien og skuespillet var ganske bra, men personlig synes jeg det verken var et spill eller en film, men noe mitt imellom som ikke lykkes med noe av det.

 

Mulig jeg er gammeldags og ikke skjønner noe, men jeg mener at det spillemekaniske skal komme først

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk får like hva de vil, men jeg fatter ikke hva som er så bra med The last of us. Spillmekanisk sett var det et mediokert spill, uten noe som utmerker seg spesielt (bortsett fra dårlig A.I.) Historien og skuespillet var ganske bra, men personlig synes jeg det verken var et spill eller en film, men noe mitt imellom som ikke lykkes med noe av det.

 

Mulig jeg er gammeldags og ikke skjønner noe, men jeg mener at det spillemekaniske skal komme først

Selv mener jeg at det skal levere en totalpakke og ikke prøve å være noe annet enn det er. Naughty Dog leverer stort sett en spillopplevelse og ikke bare en sikt og skyt-opplevelse. I likhet med Bioshock så er det stemningen, følelsen, historien, grafikken i tillegg til selve gameplay-et som gjør det så unikt og bra.

 

En god AI og spillmekanisme er ikke det som får meg til å måpe og gi meg frysninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

hvis jeg skulle bestemt hadde Metro fått 1., Xcom fått 2. last of us fått 3. og GTA V så batttefield litt lengre ned på listen og så GTA V enda lengre ned...

Lenke til kommentar

 

Folk får like hva de vil, men jeg fatter ikke hva som er så bra med The last of us. Spillmekanisk sett var det et mediokert spill, uten noe som utmerker seg spesielt (bortsett fra dårlig A.I.) Historien og skuespillet var ganske bra, men personlig synes jeg det verken var et spill eller en film, men noe mitt imellom som ikke lykkes med noe av det.

 

Mulig jeg er gammeldags og ikke skjønner noe, men jeg mener at det spillemekaniske skal komme først

Selv mener jeg at det skal levere en totalpakke og ikke prøve å være noe annet enn det er. Naughty Dog leverer stort sett en spillopplevelse og ikke bare en sikt og skyt-opplevelse. I likhet med Bioshock så er det stemningen, følelsen, historien, grafikken i tillegg til selve gameplay-et som gjør det så unikt og bra.

 

En god AI og spillmekanisme er ikke det som får meg til å måpe og gi meg frysninger.

 

 

Måtte kommentere bare for å si at jeg er 140% enig med deg. Totalpakken og opplevelsen jeg sitter igjen med er viktigst. Henger meg ikke opp i enkelt-elementer i noen spill så lenge helheten er super, noe som til syvende og sist er subjektivt, men at det er forskjell på folk burde vel ikke akkurat være noen nyhet.

Glad for at det er mange som hadde en så flott opplevelse med Last of Us, jeg er absolutt en av dem!

 

Også positivt overrasket over å finne Beyond Two Souls på listen. Utifra hva jeg såvidt har lest på forumet tidligere, virket det å få mye pepper. Tyder vel bare på at det jeg har fått inntrykk av stemmer, at det som oftest er de største kritikerne som poster mest/"roper høyest". Personlig likte jeg tittelen svært godt.

Endret av NrNine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke overraskende. Zzzzzz

Overraskende at The Last of Us slo GTA V

 

Overraskende kanskje, men det brude det vel strengt tatt ikke være. Den differansen er jo innlysende, og fullt fortjent.

 

At det er de to er derimot slett ikke overraskende nei, uansett hvor uenig man er.

 

54 stk som ikke har prøvd noe annet enn Battlefield 4?

Hahaha, tenkte akkurat det samme. Vanskelig å skjønne hvordan et så buggete og uferdig spill kunne havne på top 10.

 

Synd at man ikke ser spill som Brothers: A Tale Of Two sons, Gone Home, The Swapper og Company Of Heroes 2 på denne listen.

Når det er sagt så må jeg nevne at jeg syns Call Of Juarez: Gunslinger var mye bedre enn Bioshock Infinite. Begge to var relativt lineære skytegalleri, eneste forskjell var at Gunslinger ikke prøvde å skjule det :)

Helt enig angående Brothers og Gone Home. Det var to av de beste spillene i fjor. Lett top 5-6.

 

Flott å se at Ni no Kuni havnet på top 10, men den skulle jo hatt minst 300 flere stemmer og havnet dessidert først synes nå jeg. :p

 

Har ikke tenkt så mye over hvilke spill jeg ville plassert på topplisten, men sånn på sparket tror jeg den ville sett ca slik ut:

 

1. Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

2. Brothers: A Tale of Two Sons

3. The Last of Us

4. Fire Emblem: Awakening

5. Pokémon X/Y

6. Gone Home

7. Super Mario 3D World

 

Og etter dette blir det så jevt at jeg ikke gidder rangere.

 

Assassin's Creed IV: Black Flag

Tomb Raider

Bioshock Infinite

Zelda: A Link Between Worlds

Resogun

Metro: Last Light

GTA V

Beyond: Two Souls

Wind Waker HD

Rayman Legends

 

Også stopper vi der tror jeg. :p

 

Edit: Glemte nesten Broken Sword 5: Serpent's Curse. Skammelig. :nei: Den skal selvfølgelig opp blandt topp 5. Og siden jeg alt legger til en så kan jeg nevne Stanley Parable og Papers, Please også.

 

Mange spill jeg ikke har prøvd ennå også, så det kan være grunnen til at de ikke er nevnt. :)

Endret av Rider of Reason
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tydelig at Gamers gjennomsnittsleser enten har PS3 eller Nintendo, og ikke følger med på hva som rører seg utenfor, bortsett fra spill som Blizzard har gjort populære. Lista var like traust og kjedelig,som man kunne forvente når man vil ha et snitt av hva slags spill unge gutter har hørt om og liker.

 

Det passer vel egentlig bra når man ser en slik leserliste å gi Gamers redaksjon skryt for å allikevel ha såpass bred dekning som de har, for tror det bare er et håndfull av oss som faktisk er interessert i det. Gamer kunne nok tjent mye mer på å kun fokusere på AAA-konsoll og hva slags grafisk oppdatering med ny DRM Blizzard kommer med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tydelig at Gamers gjennomsnittsleser enten har PS3 eller Nintendo, og ikke følger med på hva som rører seg utenfor, bortsett fra spill som Blizzard har gjort populære. Lista var like traust og kjedelig,som man kunne forvente når man vil ha et snitt av hva slags spill unge gutter har hørt om og liker.

Du kan jo dele noen spill du savner på lista da. Jeg spiller de fleste sjangre, så hvis jeg har oversett noen er det bare å tipse meg. Og kanskje andre også. ;)

 

Angående hva som er på lista så er det jo slik at det som er populært det er populært. :p Dermed vil det være det som gå igjen hos flest personer. Slik er det jo innen film, musikk og alt annet også. Trenger hverken å være ung, eller gutt for det.

 

En generell opinionsliste er jo nettopp det, generell, og da vil det som er generelt mest kjent/best slå hardest gjennom. Spør du folk innenfor en mer snever gruppe/type, så kan nok svaret bli ganske annerledes, men da er lista heller ikke generell lenger.

Endret av Rider of Reason
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tydelig at Gamers gjennomsnittsleser enten har PS3 eller Nintendo, og ikke følger med på hva som rører seg utenfor, bortsett fra spill som Blizzard har gjort populære. Lista var like traust og kjedelig,som man kunne forvente når man vil ha et snitt av hva slags spill unge gutter har hørt om og liker.

 

For tenåringsgutter er det viktig å følge strømmen. For litt eldre gutter er det viktig å til stadighet påpeke at man ikke gjør det. For de fleste er heldigvis begge faser forbigående. ;)

 

Personlig synes jeg både The Last of Us, Tomb Raider og BioShock Infinite leverte litt undermåls rent spillmessig. The Last of Us og Tomb Raider hadde samme litt klønete, situasjonsavhengige kontroll som Uncharted, og alle tre, men kanskje spesielt BioShock, var preget av en litt for tydelig "kill room"-fremgangsmåte når det gjaldt kamp. Likevel trivdes jeg godt med dem, og som andre sier her handler det mest av alt om totalopplevelsen. Ikke på høyde med tidligere sjangerfeller som Resident Evil 2, Metal Gear Solid eller det første BioShock, men absolutt god underholdning likevel.

 

Jeg synes uansett det må være lov å like populære greier. Det er jo, for det meste, en grunn til at disse sakene er populære. Gone Home, Journey og Dear Esther representerer ikke det flertallet vil ha, og det synes jeg er helt greit. Spillene finnes, og jeg kan spille dem; for min del trenger de ikke være kjempepopulære.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Min liste er en smule mindre outrert enn tidligere år. Kanskje fordi jeg spiller mindre, kanskje fordi indie-bølgen har tatt en nokså skuffende retning etter mitt syn. Veldig spent på hva radiohodet har å slå med i bordet som er bedre enn dette, ikke fordi jeg har lyst på en krangel, men det føles som jeg trenger å fylle noen hull for å henge med i tiden.

 

1. Super Mario 3D World

Det første 3D-Mario jeg virkelig, virkelig liker. Et plattformspill der du ikke trenger å bry deg om kamera, der ideer som kunne fylt et helt spill bare dukker opp èn gang, og som egentlig aldri slutter å gi. Årets eneste tier.

2. Metal Gear Rising: Revengeance

Det verste jeg kan si om Revengeance er at det ikke er Bayonetta. Tror jeg har spilt hundre timer, inkludert ekstrapakkene som er minst like bra som spillet. Prøver noen merkelige ting, men hovedingrediensen som kommer i form av lynrask sverdkunst føles både intuitiv og viser seg å være forbanna dyp. Årets beste musikk. 9/10

3. Saints' Row 4

Hadde ikke spilt noe Saints' Row før, så dette var virkelig en gledelig overraskelse. Parodisk hyllest til åpen verden-galskap som til og med overgår sjhangerfavoritten Crackdown på de fleste områder. Det er også et av de morsomste spillene som er laget, med eller uten fortellingen.

4. Broforce

Er fortsatt i Beta, men faen heller. Lei av generiske actionhelter? Prøv blåkopier av actionfilmhelter. Broforce er alt et indiespill skal være, med herlige detaljer over hele linja.

5. Etrian Odyssey IV

Ett slags substitutt for SMT4, men et forbanna bra spill på sine egne premisser. Hulekravling på den japanske måten, med masse subsystemer du kan lære deg å mestre. Gitt litt opp nå, men har vel lagt ned femti timer i dette.

6. The Wonderful 101

Årets skuffelse. Kamiya misbruker Wii U-konsollen i noen horrible partier, og sjangerpastisjen fungerer langt fra like bra som i Bayonetta. Det første 8/10-spillet på lista.

7. Gran Turismo 6

Mye å klage på, men fortsatt det beste mål-bilspillet der ute. Fikk meg til å innse at jeg må kjøpe ratt.

8. Dynasty Warriors 8

En oppfølger som faktisk tar noen sjanser. Skalaen er på alle måter imponerende.

9. Fire Emblem: Awakening

Burde kanskje vært høyere opp, men har ikke fått spilt det så mye. Taktikk og rollespill som kler 3DS veldig godt.

10 Rayman: Legends

Blandet forhold til Ancel, men her traff han og Ubisoft bra. Underholdende 2D-plattformer med masse freske ideer som viser at jeg kanskje tok feil da jeg i min tid fordømte Rayman.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...