Gå til innhold

Mann løp inn i brennende hus for å redde Xboxen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke idiot-erklære ham, det kan jo være et kraftig innslag av sjokk som gjorde at dette virket rasjonelt i handlingsøyeblikket.

 

Jeg vet heller ikke i hvilken grad huset var "brennende hus" i det avgjørelsen ble tatt, åpne flammer er nok mye mer skremmende enn bare røyk.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sjokk har en rar effekt på folk. Var ute for en telt brann i militæret (ikke mitt telt). Vi hadde fått beskjed om at hvis vi opplevde noe slikt, måtte vi ut av teltet så fort som mulig og ikke ta med fullt av ting ut av teltet. Vi kunne kanskje nappe med oss en ting eller to som var lett tilgjengelig, men helst komme oss ut fort som fy. Han ene i teltet hadde nappet med seg en del av pipa til multifuelen i panikken (midtdelen til alt overmål), noe som førte til 3. grads forbrenning inni hånden. Folk tenker ikke klart i slike situasjoner...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har selv gått inn i et hus der det sto røyk ut av dørene. Det hadde tatt fyr på komfyren, og det var tømt et pulverapparat for å slukke den. Det var uklart om den var ferdig slukket eller ikke. Da jeg gikk inn på kjøkkenet hadde den vært slukket, men hadde blusset opp igjen fordi de våte fillene hadde tatt fyr. Jeg fikk slukket den på nytt, ellers hadde det ikke gått bra.

 

Det var ikke ringt til brannvesenet.

 

Man skal ringe brannvesenet. Man skal ikke gå inn i et brennende hus, og det er røyken som er farlig - den jeg gikk inn i. Men det er rart hva man gjør likevel. Jeg vurderte det ikke til at jeg var i fare, og det var jeg strengt tatt heller ikke. Kanskje denne personen også følte han hadde kontroll.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...