Gå til innhold

Netflix ønsker en ny, tredelt betalingsmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som er interessant er å få bedre utvalg på nye serier og filmer. Hvis de klarer dette ved å øke prisen, så er jeg all aboard. Hvis det er tale om å utelukkende komme med enklere/billigere betalingsløsninger, med flere begrensninger, er jeg ikke interessert. Netflix er billig fra før.

 

Tipper det er tale om noe så kjedelig som at man har standarabbonnement til 79, standardabonnement med flere bruker for 129 (som vi allerede har) og en mer begrenset utgavet til 49. Blæh ...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, gi meg heller netflix deluxe med nyere, bredere utvalg. kan gjerne koste 199 eller 299 for min del, hvis de kan forsvare prisen med innhold.

 

hvor lenge tror dere det blir til hbo og de andre egne kommer som tilleggsbetalinger i netflix? dvs netflix basis, 79,- hvor du kan legge til tilleggspakker som hbo, universal studios, etc

  • Liker 6
Lenke til kommentar

For min del fungerer kombinasjonen med Netflix og Viaplay veldig godt; Med både norsk og amerikansk utgave av Netflix får jeg de gode Netflix-seriene og ellers et bredt utvalg av en del litt eldre titler, og i Viaplay et godt utvalg av nyere filmer og serier, sam muligheten til å leie en del av del nyere filmer

 

Anbefaler dere som er villige til å betale ekstra for Netflix med bredere innhold av nyere serier å prøve viaplay også, begge tjenestene blir iallfall flittig brukt i min husstand!

Lenke til kommentar

For min del fungerer kombinasjonen med Netflix og Viaplay veldig godt; Med både norsk og amerikansk utgave av Netflix får jeg de gode Netflix-seriene og ellers et bredt utvalg av en del litt eldre titler, og i Viaplay et godt utvalg av nyere filmer og serier, sam muligheten til å leie en del av del nyere filmer

 

Anbefaler dere som er villige til å betale ekstra for Netflix med bredere innhold av nyere serier å prøve viaplay også, begge tjenestene blir iallfall flittig brukt i min husstand!

 

Støtter Viaplay 5.1 Surround nå? De manglet det i 2012, og den mangelen er en absolutt dealbreaker for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da skal jeg teste viaplay! De har nye filmer og sånn, eller? Er det noe mer enn sport i sportspakken, som jeg driter litt i? med mindre de har nfl selvsagt. da MÅ jeg ha, gamepass er for treige med smart-tv appen!

 

Viaplay har NFL, NHL, NBA og Champions League av de store merkevarene i sportkategorien såvidt jeg husker. Med sport-abonnementet får du film og serier inkludert. Utvalget er på høyde med Netflix i mine øyne, og du får helt andre filmer hos Viaplay, jeg har endt opp med å ha begge.

Lenke til kommentar

Ja, gi meg heller netflix deluxe med nyere, bredere utvalg. kan gjerne koste 199 eller 299 for min del, hvis de kan forsvare prisen med innhold.

 

hvor lenge tror dere det blir til hbo og de andre egne kommer som tilleggsbetalinger i netflix? dvs netflix basis, 79,- hvor du kan legge til tilleggspakker som hbo, universal studios, etc

 

Det hadde vært genialt og helt nydelig å fått HBO Nordic sitt innhold i Netflix sitt brukergrensesnitt! Tror dessverre ikke det kommer til å skje at HBO gjør seg selv tilgjengelig via en konkurrent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da skal jeg teste viaplay! De har nye filmer og sånn, eller? Er det noe mer enn sport i sportspakken, som jeg driter litt i? med mindre de har nfl selvsagt. da MÅ jeg ha, gamepass er for treige med smart-tv appen!

 

Viaplay har NFL, NHL, NBA og Champions League av de store merkevarene i sportkategorien såvidt jeg husker. Med sport-abonnementet får du film og serier inkludert. Utvalget er på høyde med Netflix i mine øyne, og du får helt andre filmer hos Viaplay, jeg har endt opp med å ha begge.

Viaplay har også Formel 1! Brukergrensesnittet har blitt mye bedre synes jeg. Veldig fint at de har lagt til mulighet til å laste inn filmer og serier på mobile enheter for avspilling uten nettilkobling ;)

Lenke til kommentar

Eneste jeg fant interessant på viaplay var Robinson..

Resten var gammelt dritt og andre norske serier jeg ikke har interesse for

sport koster mer og det har jeg uansett ikke interesse for i det hele tatt

 

Har nå netflix og brukte det mye i starten, men ikke så mye lengre, kan vel si at jeg gikk lei..

Kan hende jeg prøver HBO når Game of Thrones starter igjen

Lenke til kommentar

Med tanke på sport osv, så har ofte ligane egene nettløsninger som er bedre en Viaplay sine. Jeg liker NFL, og kjøpte "sesongkort" direkte fra NFL, som gir en tilgang til alle kampene når man vil og hvor man vil, samt opptak av foregående sesonger osv. Samt det gir deg ofte bedre ekspertkommentatorer og analyser.

Lenke til kommentar

Synd viaplay (for et år siden i hvert fall) var helt ræv. Tenker da på teknisk utført, bugs og dårlig kvalitet i tider og utider. Men ja, det gir jo et litt bredere utvalg om du har flere.

 

Viaplay skryter av at de er tilgjengelig på mange plattformer. Det er på en måte sant, men problemet er at du ikke kan logge inn på mer enn 4 ulike enheter av gangen, og når du logger ut tar det 3-4 mnd før "plassen" blir ledig igjen. For å gjøre vondt verre kan man ikke administrere eller få noen oversikt over dette uten å kontakte Viaplay support og info om dette er godt gjemt innerst i kroken på viaplay.no. Nordmenn har i snitt 3,3 enheter tilkoblet Internet per person (http://www.google.co.uk/think/research-studies/the-world-has-gone-multi-screen.html) så 4(!) blir snaut for veldig mange.

 

At ikke Viaplay kan løse dette på samme måte som Netflix eller Viaplay er for meg en gåte. Begynner du å spille på flere enn n antall enheter blir det pause på en av de andre.

Lenke til kommentar

Med tanke på sport osv, så har ofte ligane egene nettløsninger som er bedre en Viaplay sine. Jeg liker NFL, og kjøpte "sesongkort" direkte fra NFL, som gir en tilgang til alle kampene når man vil og hvor man vil, samt opptak av foregående sesonger osv. Samt det gir deg ofte bedre ekspertkommentatorer og analyser.

 

Ja, dette gjelder også NHL, men med en liten twist. Viaplay har rettighetene også på nett i Norge så du kan ikke kjøpe NHL sitt sesongkort for ca. 1000,- per sesong. I stedet må du betale Viaplay 199,-/mnd gjennom hele sesongen (oktober til juni) for å få tilgang til en link til akkurat samme webløsningen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Problemet er bare det at Canal Digital (Telenor) struper hastigheten til Netflix på kveldstid og i helger. Selv med med stabil 50mbit linje, kan jeg stort sett bare glemme å streame HD på tidspunkter hvor mange andre antakeligvis også streamer. Kan derfor ikke helt se for meg hvordan de skal få til 4K-materiell, så lenge de ikke blir enige med Telenor om en CDN-løsning

Lenke til kommentar

Problemet er bare det at Canal Digital (Telenor) struper hastigheten til Netflix på kveldstid og i helger. Selv med med stabil 50mbit linje, kan jeg stort sett bare glemme å streame HD på tidspunkter hvor mange andre antakeligvis også streamer. Kan derfor ikke helt se for meg hvordan de skal få til 4K-materiell, så lenge de ikke blir enige med Telenor om en CDN-løsning

 

Har aldri hatt det problemet. Streamer SuperHD her uten problemer uansett tidspunkt. Har 100mbit fra CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...