Gå til innhold

Sniktitt: Wasteland 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fallout 1 og 2 oser av atmosfære. Det gjør ikke dette her.

Kanskje pga. 2d sprites i isometrisk vinkel ser bedre ut?

Er noe med denne 3d grafikken i dette spillet som gjør at det ser så veldig plastikk og fake ut. Animasjonene er heller ikke overbevisende.

Fallout klarte virkelig ås kape denne trykkende, dystre og realistiske følelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blitt litt mer skeptisk til Wasteland 2, siden selv RPGCodex ikke er helt fornøyd med tingenes tilstand akkurat nå, selv om jeg ikke har fulgt altfor mye med på early access-diskusjonene.

 

Synes ikke denne sniktitten hang helt sammen, med mindre Fallout 1 & 2 er de siste rollespillene Gamer anmeldte, men det er det jo ikke. Mistenker at det er lettere å være ærlig fordi grafikken er "stygg" (den er vel helt grei) og at det er et indierollespill i stedet for en AAA-konsoll-FPS.

 

UIet er på langt nær perfekt, men sammenlignet med UIet til konsoll"perler" som Fallout 3 og Skyrim, som Gamer elsket blir det jo litt merkelig. Overbrukte Sci-fi konsepter? Helt enig, så jeg gleder meg til å se den samme kritikken angående Fallout 4, gjerne med overskriften "Grå og kjedelig ødemark".

 

At Gamer ikke liker vanskelige spill er heller ikke noe nytt. For min del høres det positivt ut at spillet er vanskelig fra første minutt, men håper det er nok taktisk variasjon inne i bildet her til å gjøre kampene interessante. Om det er dårligere enn det nye X-COM-spillet høres ikke det veldig lovende ut, men igjen, om man sammenligner det med Fallout 3 og Skyrim......

 

Sniktitten kan vel oppsummeres på følgende måte: Ikke like bra som Fallout 1 & 2, men bedre enn Fallout 3 og Skyrim. Siden de to spillene fikk 9/10 og 10/10, så må vel dette få høyere karakter, men siden Gamers skala bare går til 10, så får det vel ta til takke med 10/10 om det slippes i nåværende stand. (Med mindre den høye vanskelighetsgraden trekker det ned til en 9er såklart)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Personligt så er eg uenig i anmeldelsen. Synest sjølv at spelet i beta er skikkelig bra, og lover godt for når alt er blitt finpussa.

 

Å trekke ned pga. eit spill i beta release ikkje har ein "how to play for dummies" informasjon er kansje litt drastisk, spesielt siden inXile spesifiserte at betaen manglet mange av desse elementene men at dei ville komme etterkvart.

 

Angående vanskelighets graden, så er den kansje for lett etter min meining. Med ein gang du bruker dei mulighetene som er der, angående høyde forskjeller, dekning, ambush osv. så har du ikkje noko problemer med fiendene betaen kan hive etter deg. Men på den andre siden, vist du velger å springe rett fram som rambo, så blir det jo selvsagt med ein gang litt vanskeligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et par ting jeg stusser på og som jeg tror egentlig er positivt, i alle fall for meg.

 

Det faktumet at du ikke får all informasjonen med en gang angående skill og slikt. Slike tendenser hadde vi jo før også, og det er positivt for meg viss jeg er mer eller mindre grønn og lager en karakter. Men senere finner ut at jeg kanskje burde gjort x og y i stedet. Å bli kastet ut i villmarka uten å vite bæret virker jo egentlig helt fantastisk.

 

Vanskelighetsgraden er det jo vanskelig å si noe om så lenge jeg ikke har prøvd det selv, men det skal være SVÆRT vanskelig og forvirrende før det er negativt.

 

Kanskje noen har fått nok av scifi apokalyptiskespill eller filmer, men det har ikke jeg. Viss noe så synes jeg det er for lite slike settinger.

 

Radiohodet summerer det hele ganske greit opp egentlig.

 

Men nå det er sagt, så har jeg hørt mye negativt om spillet og det blir vel ingen bombe om det flopper.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Jeg har lest en del urovekkende rapporter om dette etter beta-en kom ut, så min glødende optimisme overfor dette spillet har kjølnet litt. Plutselig gleder jeg meg nesten mer til å spille Broken Age enn WL2. Men jeg håper inXile lærer seg kunsten å lage gode rollespill raskt, for Torment er KS-spillet jeg ser aller mest frem til ...

Lenke til kommentar

Personligt så er eg uenig i anmeldelsen. Synest sjølv at spelet i beta er skikkelig bra, og lover godt for når alt er blitt finpussa.

 

Å trekke ned pga. eit spill i beta release ikkje har ein "how to play for dummies" informasjon er kansje litt drastisk, spesielt siden inXile spesifiserte at betaen manglet mange av desse elementene men at dei ville komme etterkvart.

 

Angående vanskelighets graden, så er den kansje for lett etter min meining. Med ein gang du bruker dei mulighetene som er der, angående høyde forskjeller, dekning, ambush osv. så har du ikkje noko problemer med fiendene betaen kan hive etter deg. Men på den andre siden, vist du velger å springe rett fram som rambo, så blir det jo selvsagt med ein gang litt vanskeligere.

 

Vil bare minne om at dette ikke er en anmeldelse, men heller en ganske tidlig sniktitt. ;P

 

Sniktitter er jo først og fremt artikkelforfatterens syn på hva det ferdige spillet kan komme til bli, men siden det nå er tilgjengelig som early access synest jeg det er helt greit at det gis en anbefaling om å vente til spillet er ferdig.

Lenke til kommentar

Det originale Wastelands var ikke kun en inspirasjon for Fallout-serien. Fallout skulle opprinnelig være Wastelands 2, men fikk et nytt navn og ny design, da de ikke fikk sikret seg rettighetene til dette. Det er nok mere nærliggende å kalle det en uoffisiell oppfølger, snarere enn en "inspirasjon". Overbrukte sci-fi-konsepter er dog en staple innenfor disse spillene, og det er faktisk litt av greia. De gamle Fallout-spillene hadde roboter som var som dratt rett ut av en 50-talls TV-serie, uten at det forringet noe som helst.

 

Jeg er dog enig i at brødristerene kunne ha vært litt bedre forklart. ;)

Lenke til kommentar

Fallout 1 og 2 oser av atmosfære. Det gjør ikke dette her.

Kanskje pga. 2d sprites i isometrisk vinkel ser bedre ut?

Er noe med denne 3d grafikken i dette spillet som gjør at det ser så veldig plastikk og fake ut. Animasjonene er heller ikke overbevisende.

Fallout klarte virkelig ås kape denne trykkende, dystre og realistiske følelsen.

 

Fallout 1 og 2 oser av atmosfære, ikke bare litt på grunn av Mark Morgans fantastiske soundtrack. Det har Wastelands 2 også, og jeg synes at dette funker bra. Om du ser på Fallout 1 og 2 i dag, så vil du nok ikke være like imponert over 2d-spritesene, tro meg. Det føles klomsete å spille, animasjonene er forferdelige (untatt de herlige fatality-animasjonene), og når det bare finnes noen få standardmodeller som gjør at du ligner på enhver annen character med den samme armoren, så kan det diskuteres hva som ser fake ut. Sier for all del ikke at FO1 og 2 er dårlige spill, jeg er nok en av verdens største fans, men her tror jeg du har hengt deg opp i nostalgien bak dem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...