Gå til innhold

Nye rykter om Nokias Android-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mobildivisjonen til Nokia lever på lånt tid sånn jeg forstår det, etter MS valgte å kjøpe den delen av Nokia.

 

Håper seriøst denne telefonen blir sluppet før den tid, vil -definitivt bli et kjøp for min del.

Alltid lurt på hva Nokia kunne ha fått til med Android (et OS fleste som kom fra Symbian hadde vært -mer- komfortabel med, enn WP ...that being said, WP OSet har kommet langt, siden WP 7.5)

Lenke til kommentar

Jeg også håper Nokia kommer på banen igjen! Men nå spørs det om avtalen med Nokia sier noe om navnet Nokia og om Microsoft overtar det også. Nokia holder som kjent på med mer enn bare mobil selv om det er der de virkelig har tjent store penger de siste årene. Så derfor tipper jeg at Nokia kommer til og forsette med mobil og forhåpentligvis Android telefoner :-)

Lenke til kommentar

En modell X ville utvilsomt være fristende, men jeg forventer ikke akkurat god langtidssupport fra Microsofts mobildivisjon på en enslig Android-telefon fra før de overtok styringen.

 

Hvis denne blir en realitet, er det fordi Nokia-elementer ønsker å bevise hva de kunne få til på tross av company policy, som da de presset fram Nokia N9. I såfall kan det bli en skikkelig klassiker som communitiet forsøker å holde liv i så lenge som mulig, akkurat som med N900 i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen: Nokias Lumia-telefoner er rene lammekjøttet, og kombinasjonen av et sexy utseende, høy byggekvalitet og Android er en sikker vinner. Garantert!

Lenke til kommentar

@amobil: Hvorfor skriver dere ikke at bildet til artikkelen er av en Nokia Asha-telefon med Asha platform som er basert på Smarterphone?

Alle ryktebilder rundt dette har så langt vært av Asha-serien til Nokia, så er det ikke på tide å slutte med ryktespredningen og drive litt journalistikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Uansett om dette er ryktespredning eller ikke. Fakta er at Nokia har laget WP telefoner i to år, uten at de har tatt nevneverdige markedsandeler i Europa og USA. Til tross for at WP ikke er noe dårlig OS. Faktisk er det et veldig godt OS. Men det er nå en gang slik at aksjeselskaper lever av å tjene penger, og hvis de begynner å lage telefoner med Android vil penga strømme inn. Derfor håper og tror jeg at Nokia med Android snart er en realitet.

Lenke til kommentar

Hvilket Nokia?

 

Mobildivisjonen som Microsoft har kjøpt, eller rest-Nokia som ikke har lov til å selge mobiltelefoner under eget navn de neste par år?

 

Siemens selger dårlig med mobiltelefoner for tiden, og det samme gjør Ericsson. Det er der Rest-Nokia er på vei nå. Nokia har naturligvis muligheten til å begynne på nytt. I såfall tror jeg det enkleste er å kjøpe. Hvem ville de da kjøpt? Jolla er et naturlig svar, men Jolla er veldig liten, og Nokia tenker vel større enn som så.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Har prøvd og sjekke litt ang overtagelsen til microsoft, har ikke funnet ut at de skal overta nokia navnet siden det er et stort finsk konsern, så derfor trur jeg det kommer en Nokia telefon med et annet system enn microsoft sine. Det som taler for en slik mulighet er at microsoft sikkert vil ha sitt navn på de nye telefonene pga av merkenavn bygging ala appel. Men som alltid dette er bare spekulasjoner så vi får vente og se hva som skjer.:-)

Lenke til kommentar

Har prøvd og sjekke litt ang overtagelsen til microsoft, har ikke funnet ut at de skal overta nokia navnet siden det er et stort finsk konsern, så derfor trur jeg det kommer en Nokia telefon med et annet system enn microsoft sine. Det som taler for en slik mulighet er at microsoft sikkert vil ha sitt navn på de nye telefonene pga av merkenavn bygging ala appel. Men som alltid dette er bare spekulasjoner så vi får vente og se hva som skjer.:-)

 

Nei, de skal ikke overta Nokia-navnet, de har derimot eksklusiv rett til å benytte Nokia-navnet i noen år framover.

 

 

http://allthingsd.com/20130903/microsoft-deal-could-mean-end-of-the-road-for-nokia-branded-smartphones/

 

 

 

Microsoft gets limited rights to use the Nokia name, primarily in the low-end mobile phones that are based on the older S30 and S40 operating systems. There it can use Nokia’s brand for 10 years. But when it comes to smartphones, Microsoft only has the right to use the Nokia name on Windows Phones that are in the market when the deal closes.

 

Nokia could also use the Nokia brand on phones itself, but not for a while. Under the terms of the deal, Nokia can’t reenter the phone business until after Dec. 31, 2015.

 

I følge denne artikkelen har faktisk Microsoft lov å bruke Nokia-navnet i ti år - men ikke på Windows-telefoner? Uansett har ikke Nokia-konsernet lov å bruke sitt navn på telefoner før i 2016.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...